Czytaj także -

Aktualne wydanie

2019 05 okladka

 5/2019

wydanie dwujezyczne (pol-ang)

20190444Swiat-Szkla-V4B-BANNER-160x600-PLEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

gpd2019 480x100  

 LiSEC SS Konfig 480x120

PlotComplex baner

 

 

Strabag nie chce się skupiać wyłącznie na budowie dróg
Data dodania: 20.03.15

 

Strabag nie zamierza się ograniczać w Polsce do inwestycji infrastrukturalnych. Austriacki koncern budowlany tylko dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad realizuje projekty warte 3,5 mld zł. Liczy jednak także na zamówienia samorządowe, zamówienia budowlane od firm oraz udział w modernizacji polskiej kolei.

 

 

Mimo że pod koniec zeszłego roku znowelizowano w Polsce przepisy dotyczące zamówień publicznych, firmy budowlane widzą jeszcze kilka kwestii, które wymagają poprawy. Nowe przepisy m.in. uregulowały kwestię oferowania niskiej ceny w przetargach. Jeżeli wykonawca zaproponuje, że wykona prace o 30 proc. taniej niż oferował zamawiający, będzie musiał wykazać, że jest w stanie to zrobić za tak niską cenę. Zgodnie z nowelizacją cena przestała być wyłącznym kryterium rozstrzygania przetargów (jest to możliwe tylko w określonych przypadkach). Zwiększono również jawność zamówień publicznych.

 

– Ta nowelizacja ma dużo aspektów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Alfred Watzl, członek zarządu Strabag Polska. – Ogólnie jest trochę lepiej, ale jako branża mamy jeszcze w Polsce kilka propozycji dotyczących tego, co można jeszcze poprawić, jak zmniejszyć podział ryzyka pomiędzy inwestorami i firmami budowlanymi. Nie jesteśmy jeszcze tam, gdzie powinniśmy być.

 

W jego ocenie zbyt skromne są np. klauzule dotyczące waloryzacji wartości kontraktu wraz ze wzrostem kosztów ponoszonych przez wykonawcę. Ustawa umożliwiła renegocjację w sprawie zmiany wynagrodzenia, np. w przypadku zmiany wysokości płacy minimalnej, stawki VAT czy zasad podlegania ubezpieczeniom.

– Na razie jest to tylko 1 proc. umowy i od początku mówiliśmy, że to nie wystarczy, bo jeżeli nastąpi taki wzrost cen, jak nastąpił kilka lat temu podczas kumulacji inwestycji, to może on być wielkim zagrożeniem dla firm budowlanych w Polsce – zwraca uwagę Alfred Watzl.

 

Strabag działa w Polsce od 1985 roku i dziś zatrudnia tu ok. 5 tys. osób. Firma specjalizuje się w budownictwie ogólnym i inżynieryjnym, choć w ostatnich latach z sukcesem uczestniczy także w projekcie przebudowy polskich dróg.

– Dla nas ważnym segmentem jest budownictwo infrastrukturalne – podkreśla członek zarządu Strabag Polska. – Tutaj jesteśmy skuteczni, wygraliśmy albo już podpisaliśmy kontrakty z GDDKiA o wartości około 3,5 mld zł netto. Chcemy też rozwijać budownictwo ogólne, kubaturowe. Budujemy w tej chwili dużą fabrykę dla Volkswagena. W segmencie budownictwa inżynieryjnego także odnosimy sukcesy. Obecnie budujemy duży most na trasie S7 w Krakowie. Chcę podkreślić, że bardzo ważne są dla nas również kontrakty infrastrukturalne dla samorządów, to ważny segment naszej działalności.

 

Firma liczy także na to, że będzie uczestniczyć w modernizacji polskiej kolei. W przeznaczonej dla Polski części unijnego budżetu na lata 2014-2020 na modernizację kolei przeznaczono ponad 10 mld euro. Można więc oczekiwać, że wkrótce rozpoczną się przetargi dla firm, które będą zainteresowane uczestnictwem w tych projektach.

– Kolej postrzegamy jako perspektywiczny obszar, który ma duży potencjał – przyznaje Alfred Watzl. – Zrealizujemy kontrakty na kolei w Polsce, a mamy duży potencjał, żeby to rozwijać, zwłaszcza że jako grupa Strabag mamy w Europie najnowszy sprzęt. Jesteśmy dobrze przygotowani, czekamy tylko na przetargi, bo te duże jeszcze się nie rozpoczęły.

Alfred Watzl, członek zarządu, Strabag Polska

źródło: newseria.pl

 

 

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik