Expo Milano 2015: Szkło AGC w pawilonie belgijskim i japońskim jako symbol trwałości, innowacyjności i różnorodności |
Data dodania: 13.04.15 |
Firma AGC miała swój udział w budowie belgijskiego i japońskiego pawilonu na Expo Milano 2015 – wykorzystano w nich w sumie 3300 m2 wysokiej jakości szkła, które ma zapewniać ochronę przeciwsłoneczną, wytwarzać energię, pełnić funkcję dekoracyjną, a jednocześnie być bezpieczne, higieniczne i posłużyć jako dynamiczne medium do wyświetlania informacji.
Szkło zaprojektowane do zarządzania energią
Stopray, wysokiej jakości szkło z powłoką nakładaną magnetronowo firmy AGC Glass Europe, chroni przed słońcem i tym samym utrzymuje przyjemną temperaturę wewnątrz pawilonów. Z tego względu na dachu i fasadzie belgijskiego pawilonu zainstalowano 560 m2 szkła Stopray Smart 51/33 (5) . Fasadę pawilonu japońskiego zbudowano z kolei przy użyciu szkła Stopray LamiSmart24 (6) (1100 m2).
Zaawansowana technologicznie kuchnia obejmuje ponad 100 m2 przepierzeń wykonanych albo z transparentnego szkła AntiBacterial glassTM (Planibel AB), albo z białego szkła lakierowanego (Lacobel AB). Ta opatentowana technologia, która wykorzystuje jony srebra rozmieszczone w zewnętrznych warstwach szkła, eliminuje 99,9% bakterii z powierzchni i stanowi idealne rozwiązanie dla pomieszczeń, w których codziennie przygotowuje się świeżą żywność. W pawilonie japońskim przepierzenia o powierzchni 150 m2 zbudowano z lakierowanego szkła hartowanego (Lacobel T Crisp White).
Szkło Planibel Clearvision o niskiej zawartości żelaza, zapewnia przejrzysty, czysty wygląd imponującej klatce schodowej, poprzez którą zwiedzający będą docierać do centralnej części pawilonu belgijskiego, znajdującej się pod przepełnioną światłem kopułą geodezyjną. Wykonana z giętego szkła balustrada jest całkowicie przezroczysta, doskonale przewodzi światło i oddaje kolory. Z kolei schody ze szkła laminowanego pokryto matową folią PVB.
W obu pawilonach, w sumie na 850 m2 ścian i balustrad (kuchnia, poczekalnia VIP), wykorzystano trzy rodzaje szkła dekoracyjnego: Artlite Digital (zadrukowane cyfrowo szkło emaliowane), Planibel Clear (szkło bezbarwne) i Planibel Linea Azzurra (szkło o delikatnym błękitnym zabarwieniu).
Szkło jako medium do wyświetlania informacji...
Szkło posłuży za źródło informacji – będą na nim wyświetlane obrazy i tekst, co odzwierciedli awangardowy styl pawilonu. SunluxTM, szkło, które łączy właściwości refleksyjne lustra i technikę projekcji obrazów na szkle, zostanie wykorzystane, aby przedstawić wiejskie pejzaże Japonii.
Oba te pawilony stanowią dowód, że zaawansowane technologicznie rozwiązania tkwią w samym sercu zrównoważonej i innowacyjnej strategii AGC Group.
|