Newsletter

Login Form



Czytaj także -

Aktualne wydanie

Okładka SS-09-2017

20170725-edgetech-banner-160x600-polonaisEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

 

 

baner mochnik colorimo 750X100

 

 

lisec SS FastLAne

 

baner konferencja 12 2017 

 

 

Expo Milano 2015: Szkło AGC w pawilonie belgijskim i japońskim jako symbol trwałości, innowacyjności i różnorodności
Data dodania: 13.04.15

 

Firma AGC miała swój udział w budowie belgijskiego i japońskiego pawilonu na Expo Milano 2015 – wykorzystano w nich w sumie 3300 m2 wysokiej jakości szkła, które ma zapewniać ochronę przeciwsłoneczną, wytwarzać energię, pełnić funkcję dekoracyjną, a jednocześnie być bezpieczne, higieniczne i posłużyć jako dynamiczne medium do wyświetlania informacji.

 

20150404AGC 8892

 

 

Szkło zaprojektowane do zarządzania energią
Oba pawilony odzwierciedlają temat przewodni nadchodzącej wystawy (1) . Wykorzystano w nich wysokiej jakości szkło energooszczędne AGC Glass Europe: dwa moduły BIPV (2) z osadzonymi ogniwami fotowoltaicznymi (SunEwat XL) lub wyposażone w film organiczny (3) pokrywają południową stronę kopuły geodezyjnej i dachu belgijskiego pawilonu – dwa elementy, które symbolizują odpowiednio idealny model planowania urbanistycznego przyszłości obejmujący centrum i otaczające je dzielnice oraz tradycyjną belgijską farmę. Ogniwa fotowoltaiczne, pokrywające powierzchnię 315 m2, zasilają pawilon w energię elektryczną, generując około 130 kWh (4) energii dziennie.

 

Stopray, wysokiej jakości szkło z powłoką nakładaną magnetronowo firmy AGC Glass Europe, chroni przed słońcem i tym samym utrzymuje przyjemną temperaturę wewnątrz pawilonów. Z tego względu na dachu i fasadzie belgijskiego pawilonu zainstalowano 560 m2 szkła Stopray Smart 51/33 (5) . Fasadę pawilonu japońskiego zbudowano z kolei przy użyciu szkła Stopray LamiSmart24 (6)  (1100 m2).



Szeroka gama szkła dekoracyjnego
Produkowane przez AGC Glass Europe szkło dekoracyjne było często wybierane do budowy przepierzeń wewnątrz pawilonów. W pawilonie belgijskim, w miejscu, gdzie wystawiono belgijskie specjały, zwiedzający mogą wziąć udział w pokazach kulinarnych wielokrotnie nagradzanych belgijskich mistrzów kuchni.

 

Zaawansowana technologicznie kuchnia obejmuje ponad 100 m2 przepierzeń wykonanych albo z transparentnego szkła AntiBacterial glassTM (Planibel AB), albo z białego szkła lakierowanego (Lacobel AB). Ta opatentowana technologia, która wykorzystuje jony srebra rozmieszczone w zewnętrznych warstwach szkła, eliminuje 99,9% bakterii z powierzchni i stanowi idealne rozwiązanie dla pomieszczeń, w których codziennie przygotowuje się świeżą żywność. W pawilonie japońskim przepierzenia o powierzchni 150 m2 zbudowano z lakierowanego szkła hartowanego (Lacobel T Crisp White).

 

Szkło Planibel Clearvision o niskiej zawartości żelaza, zapewnia przejrzysty, czysty wygląd imponującej klatce schodowej, poprzez którą zwiedzający będą docierać do centralnej części pawilonu belgijskiego, znajdującej się pod przepełnioną światłem kopułą geodezyjną. Wykonana z giętego szkła balustrada jest całkowicie przezroczysta, doskonale przewodzi światło i oddaje kolory. Z kolei schody ze szkła laminowanego pokryto matową folią PVB.

 

W obu pawilonach, w sumie na 850 m2 ścian i balustrad (kuchnia, poczekalnia VIP), wykorzystano trzy rodzaje szkła dekoracyjnego: Artlite Digital (zadrukowane cyfrowo szkło emaliowane), Planibel Clear (szkło bezbarwne) i Planibel Linea Azzurra (szkło o delikatnym błękitnym zabarwieniu).

 

20150404AGC 8890

 

Szkło jako medium do wyświetlania informacji...
W pawilonie japońskim, któremu przyświeca temat „Różnorodność harmonii”, zwiedzający będą mogli sprawdzić swoje 5 zmysłów na wystawie zajmującej pięć pomieszczeń poświęconych sztuce kulinarnej Japonii. W pawilonie wykorzystano dwa produkty Asahi Glass Company (spółki dominującej AGC Group): infoverreTM i SunluxTM. infoverreTM – nowy produkt, w którym na szło nałożono ekran LCD, wykorzystano do stworzenia tablic medialnych.

 

Szkło posłuży za źródło informacji – będą na nim wyświetlane obrazy i tekst, co odzwierciedli awangardowy styl pawilonu. SunluxTM, szkło, które łączy właściwości refleksyjne lustra i technikę projekcji obrazów na szkle, zostanie wykorzystane, aby przedstawić wiejskie pejzaże Japonii.

 

Oba te pawilony stanowią dowód, że zaawansowane technologicznie rozwiązania tkwią w samym sercu zrównoważonej i innowacyjnej strategii AGC Group.


1: Wystawa Expo Milano 2015 trwać będzie od 1 maja do 31 października 2015 r., a jej temat przewodni to Wyżywienie planety, energia dla życia: www.expo2015.org.
2: Building Integrated Photovoltaics: zintegrowany z budynkiem system fotowoltaiczny, który jednocześnie wytwarza energię i stanowi część konstrukcji.
3: Produkt ten, ciągle w fazie rozwoju, został zaprojektowany wspólnie przez firmy AGC Glass Europe i Heliatek.
4: Ilość potrzebna do zasilenia w energię 15 domów.
5: Szkło Stopray Smart 51/33, o współczynniku transmisji światła wynoszącym 51% i współczynniku całkowitej przepuszczalności energii 33%, oferuje wysoką selektywność w połączeniu z izolacją cieplną na poziomie 1,1 W/ (m2K).
6: LamiSmart24 to szkło z powłoką magnetronową zaprojektowane specjalnie do wykorzystania w szkle laminowanym, kiedy nie ma potrzeby zastosowania szyb zespolonych.

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik