Czytaj także -

Aktualne wydanie

okladka ss-06-2018

20180123-BANNER-160X600-V3-PL FENSTERBAUEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

konferencja 12 kwietnia 2018 1a

baner-2-krzywe

baner konferencja 12 2017

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 RODO

RODO baner1

 aby móc przekazywać Ci informacje o nowych wyrobach, technologiach i wydarzeniach

 

 

z branży szklarskiej, okiennej i fasadowej

 

 

zgodnie z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych RODO - WIĘCEJ INFORMACJI

 

25575923 

 

20180633kongres ppoz 750x150

 

480x100px RFT18 engl

 

abs banner 480x120 English

 

glass2018 480x120  

 

 

Inwestycja we własną instalację fotowoltaiczną może uchronić małe i średnie firmy przed wzrostem wydatków na zakup i dystrybucję energii
Data dodania: 15.10.15

Choć zakup instalacji fotowoltaicznej to koszt rzędu 200–300 tys. zł, to inwestycja pozwala zmniejszyć ryzyko wzrostu kosztów sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej w przyszłości. Na rynku istnieje wiele form dofinansowania inwestycji tego typu. Zainteresowani mogą skorzystać z tradycyjnych narzędzi, jak np. leasing, oraz z programów Bocian i Prosument prowadzonych przez NFOŚiGW.

 

 

Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z posiadania własnej instalacji fotowoltaicznej. Inwestycja we własne panele słoneczne zabezpiecza przed ryzykiem wzrostu kosztów sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej w przyszłości.

 

– Koszty dystrybucji rosną rokrocznie o 1 do nawet 3 proc., więc w skali 30 lat, bo taki jest cykl życia instalacji fotowoltaicznej, daje to do dość duże oszczędności. W związku z tym firmy, kupując instalację fotowoltaiczną, mogą zabezpieczyć swoją produkcję poprzez odbiór energii po z góry znanej cenie – tłumaczy Paweł Owczarski, prezes firmy Polski Prąd.

 

Spółka uruchomiła w sierpniu sprzedaż instalacji fotowoltaicznych dla małych i średnich firm. W ciągu dwóch miesięcy zgłosiło się do niej około 40 firm, które złożyły zamówienia na instalacje za łącznie 5 mln zł.

 

Koszt instalacji fotowoltaicznej o mocy 40 kW to wydatek 200–300 tys. zł. Jak jednak podkreśla Paweł Owczarski, na rynku istnieje wiele możliwości dofinansowania tego typy inwestycji. W tym celu przedsiębiorcy mogą skorzystać zarówno z takich rozwiązań, jak np. leasing, jak i z programów prowadzonych przez wojewódzkie fundusze ochrony środowiska.

 

– Większość naszych klientów korzysta właśnie albo z leasingu, albo z kredytów, które oferuje Bank Ochrony Środowiska także we współpracy z WFOŚiGW. Bocian to program dla dużych instalacji, powyżej 41 kW, więc siłą rzeczy niewielu klientów z niego korzysta – mówi prezes spółki Polski Prąd.

 

W ramach programu Bocian, prowadzonego przez NFOŚiGW, można uzyskać pożyczkę nawet do 85 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji, jest on jednak skierowany do większych odbiorców. Dla małych i średnich firm przygotowano program Prosument, w którym można liczyć na kredyt preferencyjny i dotację w wysokości 20 lub 40 proc. Jest to linia dofinansowania na zakup i montaż mikroinstalacji odnawialnych ze źródłem energii o mocy do 40 kW.

 

Budżet na latach 2014–2022 wynosi 800 mln zł. W pierwszym naborze, zakończonym w lipcu, do NFOŚiGW wpłynęło ponad 4,3 tys. wniosków o łącznej wartości ponad 244,7 mln zł. Drugi nabór powinien rozpocząć się niebawem. Tak jak w pierwszym jedynym współpracującym z programem bankiem będzie BOŚ. Nabór dla banków zakończył się z końcem września.

Paweł Owczarski,  prezes,  Polski Prąd

źródło: newseria.pl

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik