Czytaj także -

Aktualne wydanie

2019 05 okladka

 5/2019

wydanie dwujezyczne (pol-ang)

20190444Swiat-Szkla-V4B-BANNER-160x600-PLEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

heroal 2018 Banner C50VSZ 750x150 PL mit-Rahmen1

 

swiatszkla 750x240 1  

  

 LiSEC SS Konfig 480x120 

 

 gpd2019 480x100

 

 

Designerski Salon Sprzedaży firmy Profbud otwarty
Data dodania: 23.06.16

Dnia 21 czerwca odbyło się otwarcie nowego Salonu Sprzedaży firmy deweloperskiej Profbud, zlokalizowanego na warszawskim Bemowie przy ul. Dywizjonu 303 nr 139. Salon Sprzedaży marki Profbud to prawdziwe dzieło sztuki – łączy w sobie elementy artystyczne i design z nowoczesnymi technologiami i najnowszymi trendami w zakresie kreowania doświadczenia zmysłowego gości. Powstanie tego punktu to spora innowacja – zazwyczaj biura sprzedaży firm deweloperskich mieszczą się w stawianych na budowie kontenerach.

 

20160622szklo Bohdan Szulczynski Wiceprezes Zarzadu Profbud Kamil Paczkowski THIS Robert Majkut

 

Profbud nie tylko zrealizował stacjonarny Salon, ale zadbał też o jakość jego wykonania – wnętrze zaprojektowane zostało przez światowej sławy designera Roberta Majkuta, autora takich realizacji jak ekskluzywne kino Orange Cinemas w Pekinie, słynny fortepian Whaletone czy nagradzane za projekt wnętrze Multikina w warszawskiej galerii Złote Tarasy.

 

20160622szklo  Bohdan Szulczynski Wiceprezes Zarzadu Profbud

 


- Postawiliśmy na klarowną, czytelną funkcję przestrzeni, jej podział na nowoczesne rozwiązania prezentacyjne zakładające dużą interaktywność z kupującym, ekspozycję zaawansowanych makiet, ściśle idący z wytycznymi marki koloryt, unikalną atmosferę oraz dużą otwartość – mówił Robert Majkut podczas ceremonii otwarcia. Wnętrze utrzymane jest w trzech barwach: bieli, czerwieni i czerni, zaś przejścia pomiędzy tymi intensywnymi kolorami łagodzą cieniowania i kształty.

 

20160622szklo  Bohdan Szulczynski Wiceprezes Zarzadu Profbud Robert Majkut

 

Salon wyposażony jest w indywidualnie zaprojektowane meble (biurka sprzedawców, stoły, szafki i regały), i nowoczesne materiały, jak np. paperstone czy laboratoryjne szkło (wykonano z niego spektakularną lampę z 44 szklanych rur, znajdującą się w centralnej części Salonu). Tylną część pomieszczenia zdobi wykonany z drewna, przestrzenny relief, zaś całą kompozycję dopełnia indywidualnie drukowana, cieniowana gradientem wykładzina.

 

 20160622szklo  Bohdan Szulczynski Wiceprezes Zarzadu Profbud  Kamil Paczkowski THIS


O wyposażenie Salonu w nowoczesne i designerskie rozwiązania zadbało studio THIS, zajmujące się m.in. wzornictwem przemysłowym i architekturą w obszarze detali i wnętrz. THIS wykonało prototypy mebli i opracowało unikalną stylistykę makiet osiedli (Awangardy, Dekady i Stelli) prezentowanych w gablotach. Kamil Pączkowski, design manager z firmy THIS, wraz z zespołem zadbał również o wyposażenie biura w najnowocześniejsze rozwiązania: w blaty biurek sprzedawców wkomponowano ekrany, na których klienci mogą oglądać rzuty mieszkań w 3D, zaś szklane ściany sali konferencyjnej pokryto inteligentną folią (jednym kliknięciem można zmniejszyć jej przezierność).

 

20160622szklo  DSC5598

 

Aby zbudować unikalne doświadczenie dla gości, w salonie emitowany jest specjalnie skomponowany zapach i muzyka, przywodzące na myśl uczucia towarzyszące decyzji o zakupie mieszkania. - Wiemy, jak przełomową decyzją dla wielu naszych Klientów jest zakup mieszkania, dlatego chcieliśmy uczynić ten moment jeszcze bardziej niezwykłym i przyjemnym.

 

20160622szklo  DSC5924

 

Kluczowe jest też to, że chcieliśmy zrobić coś nowego, coś unikalnego, z czym nie mogą oni spotkać się w żadnym innym biurze deweloperskim. Poprzez Salon Sprzedaży chcieliśmy także zwizualizować naszym Klientom, z jaką jakością będą mogli spotkać się na naszych osiedlach. Chcemy kreować produkty szyte na miarę i wyznaczać trendy – mówił Bohdan Szułczyński, Wiceprezes Zarządu firmy Profbud.

 

20160622szklo  Kamil Paczkowski THIS Bohdan Szulczynski Wiceprezes Zarzadu Profbud Ewa Mierzejewska Robert Majkut


W Salonie Sprzedaży dostępne są trzy najnowsze inwestycje firmy Profbud: osiedla Awangarda, Dekada i Stella. Więcej informacji www.profbud.info

 

20160622szklo  Kamil Paczkowski THIS Ewa Mierzejewska Elżbieta Madej Robert Majkut Design

 

 

Opis autorski projektu – wypowiedź  Robert Majkut Design, dotyczy: salon sprzedaży marki PROFBUD, Ul. Dywizjonu 303, Warszawa


Profbud jest marką o wyrazistej identyfikacji i mocnym, konsekwentnie wyrażanym wizerunku – nowoczesnym, graficznym, minimalistycznym. Było czymś absolutnie naturalnym, że poszukuje wyrazistości w miejscu, w którym chce zaprezentować energię, solidność, jakość i dostępność. Dla dewelopera taką przestrzenią jest salon sprzedaży. Decyzja o rezygnacji z tymczasowych kontenerów na budowach na rzecz jednego, solidnego salonu sprzedaży dla wszystkich inwestycji to duże wyzwanie dla projektanta.

 

20160622szklo akpa20160621 profbud mp 0988


Powierzono nam zadanie, które wydaje się proste, choć do zilustrowania są wartości abstrakcyjne i niemierzalne – rzetelność, uczciwość, odpowiedzialność, wiarygodność, jakość. Dynamiczny, biało-czerwony zestaw podstawowych barw i konkretny, choć pozostający jeszcze na etapie projektu, produkt – mieszkanie. To były nasze wytyczne przy projektowaniu właściwego rozwiązania.

 

20160622szklo akpa20160621 profbud mp 1114

 

Postawiliśmy na klarowną, czytelną funkcję przestrzeni, jej podział na nowoczesne rozwiązania prezentacyjne zakładające dużą interaktywność z kupującym, ekspozycję zaawansowanych makiet, ściśle idący z wytycznymi marki koloryt, unikalną atmosferę oraz dużą otwartość.

 

20160622szklo akpa20160621 profbud mp 1218

 

Dzięki temu to niewielkie pomieszczenie jest w całości widoczne, a mimo to stwarza wyodrębnione funkcje. Istniejące przegrody – pomimo, że dzielą – nie stanowią barier, tylko tworzą poszczególne zakątki. Choć radykalna, czarno-biało-czerwona, konsekwentna i zdyscyplinowana kolorystyka mogłaby wydawać się zbyt mocna i kontrastowa, wnętrze zaskakująco nie męczy i nie razi intensywnością. Przejścia złagodzone są kształtami, cieniowaniami, wzajemnym tonowaniem i łączącą wszystko bielą.

 

 

20160622szklo akpa20160621 profbud mp 1224

 

Dzięki współgraniu wszystkich dopracowanych elementów to miejsce emanuje energią, świeżością i czymś unikalnym. Warto też dodać, że specjalnie dla salonu sprzedaży skomponowano muzykę i dobrano zapach. Liczy się przecież każdy szczegół. Pomimo pozornej prostoty, salon marki Profbud zawiera w sobie wiele oryginalnych rozwiązań i materiałów. Są to między innymi indywidualnie zaprojektowane meble (specjalne biurka sprzedawców czy stoły do spotkań, regały i szafki) oraz nowoczesne materiały, jak paperstone czy laboratoryjne szkło, z którego zrobiona jest szklana kurtyna z podświetlanych rur.

 

20160622szklo akpa20160621 profbud mp 1305

 

Całości dopełnia dyskretnie zaaranżowana część poczekalni, nazywana „domem”, z sofą, fotelem, regałem z książkami. Kompozycję spina indywidualnie drukowana, cieniowana gradientem (od czerwieni do czerni) wykładzina, zaś tylną część pomieszczenia zdobi oryginalny, wykonany z drewna, przestrzenny relief, ułożony z wielką pieczołowitością na ścianach i suficie. Ten zestaw wielu dyskretnych form stanowi o sile projektu, unikalności miejsca i zawartym w misji firmy przekazie. Salon jest jak wnętrze serca, w którym jesteśmy otoczeni sympatią i fachowością.

 

20160622szklo akpa20160621 profbud mp 1325

 

Jesteśmy przekonani, że wysiłek firmy Profbud związany z wykreowaniem mocno zindywidualizowanego miejsca, potrzebnego każdej marce wyznającej unikalne wartości, będzie dla niej dużym sukcesem. Po raz kolejny będziemy mogli powtórzyć, że dobry design może być wartością demokratyczną, że nie jest kosztem, lecz inwestycją, która się opłaca. Gwarantuje nie tylko piękno i funkcjonalność, ale jest wartością dodaną, która zaprocentuje, budując siłę i wizerunek marki.

 

 20160622szklo akpa20160621 profbud mp 1346

 

„Wzmacnianie wartości abstrakcyjnych, niemierzalnych, jest wyzwaniem bardzo trudnym i arcyciekawym. To oddziaływanie – poprzez design – na subtelność odczuć, emocje, to gra ze świadomością i zmysłami. To czyni projektowanie czymś absolutnie wyjątkowym, odpowiedzialnym i pięknym.” Robert Majkut

 

Dane podstawowe o projekcie:
Inwestor: Profbud
Projekt wnętrz: Robert Majkut Design
Projekt 2015/16, realizacja 2016
Powierzchnia 140 m2

Użyte materiały:
Wykładzina indywidualna – Newmor Polska Sp. z o.o.
Tapety, tapicerki – Muraspec
Meble – krzesła Bross, fotel Vitra, sofa Bonaldo, lampy Artemide, B lux, Vibia,
Oświetlenie – Es system
Stoliki – Walter Knoll, San Giacomo
Stoły konferencyjne, biurka – projekt indywidualny Robert Majkut Design
Regał czarny – projekt indywidualny Robert Majkut Design
Ścianki działowe – Espes system
Drzwi – PIU design
Elementy sufitu podświetlanego – Barrisol
Tuby szklane Schott – premierowe wdrożenie tego produktu w kraju

 

20160622szklo akpa20160621 profbud mp 1489

 

Inwestycje szyte na miarę – wywiad z Bohdanem Szułczyńskim, wiceprezesem firmy Profbud


Skąd pomysł na powstanie Salonu Sprzedaży?
Profbud od zawsze dostarcza rozwiązania najwyższej jakości, a priorytetem firmy jest ciągłe podwyższanie standardu oferowanych inwestycji. Głównym celem powstania naszego nowego Salonu Sprzedaży jest więc zaprezentowanie jakości, jaką dostarczymy w nowych inwestycjach: osiedlach Awangarda i Dekada. Są to inwestycje premium, „szyte na miarę”. Trzecia inwestycja prezentowana w naszym salonie, Osiedle Stella, będzie unikatowym obiektem na terenie dzielnicy Bemowo.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fotSzymon Polanski-1

 

Już sama nazwa jest nieprzypadkowa – Stella (łac. gwiazda) ma być „gwiazdą Bemowa” i najwyższym budynkiem w dzielnicy. Poprzez Salon Sprzedaży chcieliśmy zwizualizować naszym Klientom, z jaką jakością będą mogli się spotkać na naszych osiedlach (chociażby w zakresie przestrzeni wspólnych). Wnętrze Salonu w bezpośredni sposób nawiązuje do identyfikacji wizualnej marki Profbud i uzupełnia wartości, jakimi się kierujemy. Kluczowe jest też to, że chcieliśmy zrobić coś nowego, coś unikalnego. Chcemy kreować produkty i wyznaczać trendy.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-2

 

Klient zasługuje przecież na to, aby w pięknym miejscu został jak najlepiej obsłużony. Jeśli chodzi o samo usytuowanie Salonu Sprzedaży, także nie jest ono przypadkowe. Salon znajduje się pomiędzy trzema inwestycjami, jakie będą w nim sprzedawane: Awangarda, Dekada i Stella. Bliskość naszej siedziby też ma znaczenie – Salon zrealizowany jest w tym samym obiekcie, w którym w chwili obecnej swoje siedziby mają firmy Profbud i MAL-BUD-1.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-3


Dlaczego Salon został zrealizowany na tak wysokim poziomie: meble na zamówienie, indywidualny dobór zapachu i muzyki, itp.?
Kwestia zapachu ma duże znaczenie podczas zakupu mieszkania, wpływa na komfort podejmowania decyzji w danym momencie. Precyzyjny dobór materiałów na najwyższym poziomie ma natomiast pokazać to, w jakim kierunku chcemy podążać jako spółka. Także przy inwestycjach premium będziemy stosowali wiele nieszablonowych rozwiązań, aby nasi mieszkańcy, zapraszając do siebie gości, byli dumni, że żyją w tak pięknym otoczeniu. Profbud chce tworzyć przestrzeń do życia, a nie tylko do mieszkania. Na przykład na Osiedlu Awangarda planujemy stworzenie unikalnej przestrzeni wspólnej, ale na razie nie mogę powiedzieć, co to będzie – ma to być niespodzianka dla naszych Klientów.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-4


Co wpłynęło na decyzję o zaangażowaniu w projekt Roberta Majkuta?
Jako firma rozwijamy się bardzo dynamicznie, chcemy budować najładniejsze, najbardziej funkcjonalne obiekty na terenie miasta stołecznego Warszawy – i nie tylko. Chcąc tworzyć i kreować, musimy pracować z najlepszymi, a taki jest Robert Majkut. Ciężko jest znaleźć tak dobrego designera, który byłby w stanie dostarczyć nam produkt uszyty na miarę. Oglądaliśmy wcześniej chyba wszystkie realizacje Roberta Majkuta. Część udało się nawet zobaczyć na żywo. Dotychczasowe projekty Roberta bronią się same, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę właśnie z nim.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-5


Jakie cele, jakie założenia ma spełnić nowy Salon Sprzedaży?
Z jednej strony ma być dobrą przestrzenią sprzedaży mieszkań, z drugiej – przyjazną przestrzenią pracy dla naszych pracowników. To są dwa podstawowe cele, jakie wyznaczyliśmy. Poza tym Salon ma stanowić namacalny dowód na to, że chcemy tworzyć i kreować, a nie tylko budować. Profbud jako spółka podejmuje decyzje o kolejnych inwestycjach
w bardzo przemyślany sposób. Nie opieramy się tylko i wyłącznie na wynikach finansowych, chcemy pozostawiać po sobie coś wartościowego i oryginalnego. Chcemy, żeby mieszkańcy byli dumni, że mieszkają na naszych osiedlach, żeby nasze osiedla były rozpoznawalne, chcemy nadać im jeden wspólny mianownik. Tym wspólnym mianownikiem na pewno będą design i przestrzenie wspólne.

 

 20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-6

 

Zakup mieszkania to wielka chwila – wywiad z Kamilem Pączkowskim, design managerem z firmy THIS


Czym zajmuje się firma THIS?
THIS to studio kreatywne i strategiczne. Zajmujemy się tworzeniem marek, strategią komunikacji marek, projektowaniem graficznym, programowaniem, wzornictwem przemysłowym i architekturą
w obszarze detali, wnętrz i przestrzeni publicznych. Za dwa ostatnie obszary odpowiada kierowana przeze mnie komórka designu. Dostajemy od architektów projekty osiedli, które analizujemy pod kątem potrzeb przyszłych mieszkańców i długookresowej wyróżnialności Grupy Profbud na rynku deweloperskim.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-7

 

Naszą rolą jest nadawanie cech wspólnych różnym inwestycjom, uspójnianie ich, sprawianie, by miały charakterystyczny „rys marki Profbud”. Jak to wygląda w praktyce? Po pierwsze, projektujemy lub dobieramy detale przestrzeni wspólnych, a więc skrzynki na listy, place zabaw, systemy komunikacji wizualnej na osiedlu, ławki, kosze na śmieci, a czasami projektujmy całe przestrzenie. Po drugie, znajdujemy i projektujemy elementy, które sprawiają, że dane osiedle staje się wyjątkowe i spójne wizerunkowo, jak np. kosmiczne elementy na osiedlu Kwadry Księżycowej. Aranżując te przestrzenie, THIS ma na uwadze to, żeby ludziom żyło się po prostu lepiej.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-8

 

Gdybym w jednym zdaniu miał opisać, czym zajmuje się THIS w strukturze Grupy Profbud, powiedziałbym, że budowaniem historii inwestycji oraz zastanowieniem się, w jaki sposób te inwestycje mogą lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców. Warto podkreślić, że nie jest to powszechne podejście – najczęściej inwestorzy dążą do tego, żeby sprzedać jak najwięcej mieszkań, w których ludzie jakoś będą żyli przez 30 lat. Profbud natomiast myśli o tym, JAK będą żyli.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-10

 


Jaka była rola THIS w realizacji nowego Salonu Sprzedaży?
Włączyliśmy się w proces na ostatnim etapie uszczegółowiania projektu przez Robert Majkut Design, czyli w styczniu 2016 r. Obszar naszych kompetencji obejmuje optymalizowanie realizacji i design management, tak więc zajmowaliśmy się koordynacją i zlecaniem projektów poszczególnym wykonawcom, koordynacją komunikacji pomiędzy Robert Majkut Design, inwestorem (firmą Profbud) i generalnym wykonawcą (firmą MAL-BUD-1), przygotowaniem umów i budżetu inwestycji, a także sprawowaniem nadzoru inwestorskiego.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-11

 

Bardzo wiele było też zagadnień związanych już bezpośrednio z design managementem. Salon Sprzedaży charakteryzuje się wysokim poziomem customizacji projektowej. Co to znaczy? Że wiele elementów dostępnych w sprzedaży, np. biurko czy lampa, tutaj zostało specjalnie zaprojektowanych i trzeba je było wykonać w niewielkiej serii lub jednostkowo. Wykonywaliśmy wiele prototypów, np. właśnie biurek, okrągłego stołu w sali konferencyjnej, gablot do prezentacji makiet czy lampy stworzonej z 44 szklanych rur.

 

Wdrożenie takiej liczby projektów customowych to było spore wyzwanie – co tydzień spotykaliśmy się z Robertem Majkutem i generalnym wykonawcą. Opracowaliśmy także unikalną stylistykę makiet osiedli (Awangardy, Dekady i Stelli) prezentowanych w gablotach. Przeważnie makiety deweloperskie starają się imitować rzeczywistość, są kolorowe. Odeszliśmy od tego, stawiając na uproszczoną przestrzeń pomiędzy budynkami, dużo zieleni, która pięknie kontrastuje z czerwienią biura. Staramy się wypracować nową standaryzację wizualną makiet firmy Profbud – zwykłe makiety deweloperskie nie pasowałyby do tej eleganckiej, wysublimowanej przestrzeni.

 

20160622szklo Biuro Sprzedazy PROFBUD fot Szymon Polanski-12

 


Czy – poza samą przestrzenią i meblami – także wyposażenie Salonu jest w jakiś sposób wyjątkowe, dopasowane do potrzeb Klienta?
Jak najbardziej! Kiedy wchodzimy do Salonu Sprzedaży i siadamy w poczekalni, utrzymanej w stylu „domowym”, możemy sięgnąć po najnowsze książki wydawnictwa Gestalten, poświęcone tematyce architektury wnętrz. Wybierając je, kierowałem się tym, czego najbardziej potrzebuje osoba kupująca mieszkanie: inspiracji do tego, jak mieszkanie ma później wyglądać, jak je urządzić. Wyposażyliśmy sprzedawców – poza tradycyjnymi rzutami mieszkań – również w rzuty 3D, które pozwalają w łatwiejszy sposób wyobrazić sobie aranżację lokalu.

 

Na biurkach konsultantów znalazły się wkomponowane w blaty ekrany. Dzięki temu zabiegowi Klient nie musi patrzeć na ekran sprzedawcy, ale ma swój, na który może spojrzeć i zadać konkretne pytania. Po prawej stronie Salonu Sprzedaży znajduje się zamykana sala konferencyjna, w której można usiąść z większą grupą ludzi, podpisać umowy przy stole, a nie przy biurku, porozmawiać o finansach w bardziej intymnej atmosferze. Udało się ją wykreować dzięki zastosowaniu na szklanych ścianach inteligentnej folii – jednym kliknięciem można zmniejszyć jej przezierność.

 

Dodam też, że wspólnie z firmą IMS skomponowaliśmy dla Salonu Sprzedaży firmy Profbud specjalny zapach i muzykę. Każdy detal ma znaczenie: można słuchać dźwięku ekspresu do kawy i drukarki w biurkach, ale można też wypełnić przestrzeń innym dźwiękiem, który został specjalnie zaprojektowany. Ta przestrzeń ma być całością – mogę jej dotknąć, mogę w niej usiąść, mogę ją powąchać, mogę ją usłyszeć. Studio THIS zaprojektowało też wszystkie materiały dostępne i przedstawiane w Salonie, a więc prezentacje osiedli wyświetlane na ekranach, gadżety i katalogi.

 


Dlaczego właściwie zaangażowano tak dużą ilość czasu i energii na realizację Salonu Sprzedaży?
To część szerszej strategii firmy Profbud dotyczącej budowania wizerunku marki, która stawia na najwyższą jakość i w długim okresie chce wyróżnić się poprzez dostarczanie rozwiązań szytych na miarę. Wkrótce na rynku nie wystarczy już dobrze budować czy być wiarygodnym; nawet wysoka jakość stosowanych materiałów to za mało. Dlatego Profbud chce standaryzować jakość swoich inwestycji nie tylko dzięki materiałom, ale i za pomocą projektów. To samo dotyczy Salonu Sprzedaży.

 

Profbud – choć nie musiał – wygenerował jednak pewną ilość czasu i środków finansowych na wykreowanie miejsca, w którym wizyta sprawi Klientowi większą przyjemność. Pokuszono się o projekt, szczegółową analizę potrzeb Klienta i analizę marki pod kątem kolorystyki, dźwięku czy zapachu. Profbud zadbał o to, żeby zakup mieszkania – najważniejszej dla wielu osób inwestycji, dokonywanej średnio 1-2 razy w życiu – to była wielka chwila.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik