Czytaj także -

Aktualne wydanie

SS-06-2019-I okladka 01

 6/2019

wydanie dwujezyczne (pol-ang)

20190444Swiat-Szkla-V4B-BANNER-160x600-PLEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

 LiSEC SS Konfig 480x120

  

VITRUM Swiat Szkla Web

 

ift 480x105px RFT19 engl 

 

 GP19-480x105px

 

 GLASS 480X120

 

Co czwarty inwestor spotkał się z nieprawidłowym montażem stolarki budowlanej
Data dodania: 19.02.17

20170217 POiD kampania edukacyjna DOBRY MONTAZ logo rgb 1000pxZdecydowana większość inwestorów indywidualnych przywiązuje obecnie wagę do prawidłowej instalacji stolarki budowlanej, jednocześnie co czwarty z nich zetknął się z niefachowym wykonaniem tych prac. Ponad połowa ankietowanych zastosowała lub rozważa zastosowanie w swojej inwestycji „ciepłego montażu”. To tylko niektóre dane z najnowszego badania zrealizowanego w ramach kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ”.

 


Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Związku POiD przez ASM Centrum Badań i Analiz Rynku, wśród inwestorów, którzy od 2015 roku dokonali zakupu stolarki budowlanej lub planują jej zakup do końca 2017 roku. Prezentuje ono dane m.in. na temat tego, jakie czynniki wpływają na wybór stolarki budowlanej wśród badanej grupy.

 

W pierwszej kolejności odbiorcy poszukują informacji na temat cen produktów. W dalszej części procesu zakupowego cena traci jednak na znaczeniu na rzecz jakości, którą ankietowani wskazali, jako najważniejsze kryterium wyboru. Drugi pod względem ważności czynnik stanowią parametry techniczne danego wyrobu. Oznacza to, że inwestorzy są coraz bardziej świadomi, że wybór dobrej jakości produktu przekłada się na późniejszą satysfakcję z jego użytkowania.


Równie ważny, jak sam produkt jest jego odpowiedni montaż. Przywiązywanie wagi do prawidłowej instalacji stolarki budowlanej zadeklarowało 85,9% ankietowanych. Jednocześnie z niefachowym montażem tego typu rozwiązań spotkał się co czwarty badany (24,2%), a aż 76,3% osób z tej grupy złożyło reklamację. Niewłaściwa instalacja dotyczyła najczęściej: nieodpowiedniego osadzenia stolarki, jej nieestetycznego zamontowania i nieszczelności w przypadku okien.


20170217 POiD logo 2000pxZ badania wynika również, że tylko co piąty inwestor indywidualny deklaruje znajomość współczynnika przenikania ciepła „U”. Zgodną z rzeczywistością definicję tego współczynnika podało jednak jedynie 16,7% badanych. Ciekawe wnioski płyną także z ilości osób, które już zastosowały lub rozważają zastosowanie tzw. „ciepłego montażu”. Jest to ponad połowa ankietowanych (52,1%). Jednocześnie w sposób przeciwny odpowiedziało 47,9% ankietowanych, którzy jako powody swojej decyzji podawali przede wszystkim brak znajomości tej techniki.


Celem badania było pozyskanie wiedzy na temat procesu decyzyjnego inwestorów indywidualnych w zakresie zakupu stolarki budowlanej, znajomości wśród nich zagadnień związanych z montażem tych wyrobów i rozpoznawalności kampanii „DOBRY MONTAŻ”. W ramach tej, realizowanej od 2014 roku przez Związek POiD akcji edukacyjnej, do odbiorców dociera przekaz, że inwestycja dobry produkt powinna być połączona z jego prawidłową instalacją.

 

Zarówno kampania, jak i sam jej logotyp „DOBRY MONTAŻ” są znane średnio co czwartemu ankietowanemu. Wyniki badania pokazują, że obrany przez Związek POiD i zaangażowane w „DOBRY MONTAŻ” firmy, kierunek aktywności jest słuszny. Jednocześnie potrzebna jest dalsza promocja prawidłowego montażu stolarki budowlanej i intensyfikacja działań edukacyjnych tak, aby dotarły one do jak największej liczby odbiorców.


***
Ogólnopolska kampania edukacyjna „DOBRY MONTAŻ" to organizowana przez Związek POiD akcja, promująca wśród inwestorów indywidualnych ideę prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej. Partnerami „DOBREGO MONTAŻU" są firmy: AIB, Anwis, FAKRO, GERDA, Hörmann, Klimas Wkręt-met, POL-SKONE, Porta KMI Poland, PROLINE, Soudal, Stolbud Koronea i Yawal.

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik