Newsletter

Login Form



Czytaj także -

Aktualne wydanie

Okladka SS-12-2017

20170725-edgetech-banner-160x600-polonaisEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

baner-2-krzywe

baner konferencja 12 2017

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

FF18 750x150px PL NEUGIERIG

 

 budma750x200

  swiat szkla 750x100 2

 

lisec SS FastLAne

 

Ankieta

Czy montują Państwo lustra u klienta za pomocą kleju silikonowego?
 
Czy uważają Państwo, że klej do luster LAKMA jest lepszy od innych klejów dostępnych na rynku?
 
Czy stosują Państwo klej do luster firmy LAKMA?
 
Sztuczna inteligencja: Bosch umożliwi samochodom uczenie się i podejmowanie sensownych działań Konferencja Bosch Connected World 2017
Data dodania: 16.03.17

 Firma Bosch pracuje nad „mózgiem” dla samochodów z funkcją automatycznej jazdy. Podczas międzynarodowej konferencji Bosch Connected World 2017 w Berlinie koncern technologiczno-usługowy przedstawił komputer pokładowy dla samochodów z funkcją automatycznej jazdy.

 

– Nauczymy samochód, jak ma samodzielnie poruszać się w ruchu drogowym – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Bosch podczas międzynarodowego spotkania poświęconego koncepcji Internetu rzeczy. Dzięki czujnikom Bosch samochody już dziś mogą rozpoznawać i monitorować swoje otoczenie. Dzięki sztucznej inteligencji w przyszłości samochody będą potrafiły także interpretować i przewidywać zachowanie innych uczestników ruchu.

 

20170311EK06a-03.17

fot. Bosch

 

– Zautomatyzowana jazda poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Kluczem do tego jest sztuczna inteligencja. Dzięki niej samochody staną się inteligentne – mówi prezes Bosch. Przy tworzeniu centralnego komputera pokładowego Bosch chce współpracować z amerykańską spółką technologiczną Nvidia. Nvidia dostarczy firmie Bosch chip, w którym zostaną zapisane algorytmy poruszania się pojazdu, wygenerowane dzięki procesom uczenia maszynowego. Komputer pokładowy SI ma wejść do produkcji seryjnej najpóźniej na początku przyszłej dekady.

 


W nadchodzącym dziesięcioleciu autonomiczne pojazdy staną się codziennością
Komputer pokładowy SI firmy Bosch będzie w stanie rozpoznać pieszych czy rowerzystów. Oprócz identyfikacji obiektów, sztuczna inteligencja ułatwia samochodom z funkcją automatycznej jazdy orientowanie się w sytuacji. Na przykład samochody z włączonym kierunkowskazem wykazują większe prawdopodobieństwo zmiany pasa niż te, które mają kierunkowskaz wyłączony.

 

20170311EK06b-03.17

 fot. Bosch

 

W ten sposób dzięki sztucznej inteligencji samochód z funkcją automatycznej jazdy może rozpoznawać, oceniać i uwzględniać we własnej strategii jazdy skomplikowane sytuacje na drodze, takie jak skręt poprzedzającego go pojazdu. Wiedzę pozyskaną w trakcie jazdy komputer przechowuje w sztucznych sieciach neuronowych.

 

Eksperci sprawdzają w warunkach laboratoryjnych, czy wiedza ta nie wykazuje błędów. Po dalszych testach praktycznych na drogach, sztucznie wygenerowane struktury wiedzy można przenieść na dowolną liczbę komputerów pokładowych SI w formie aktualizacji oprogramowania. – Chcemy, aby zautomatyzowana jazda była możliwa w każdej sytuacji. W najbliższym dziesięcioleciu pojazdy autonomiczne staną się codziennością.

 

20170311EK06c-03.17

 fot. Bosch

 

Bosch wspiera rozwój zautomatyzowanej jazdy na wszystkich płaszczyznach technologicznych. Także w obszarze sztucznej inteligencji chcemy odgrywać wiodącą rolę – powiedział Denner. Sztuczna inteligencja zyskuje w firmie Bosch na znaczeniu także poza obszarem mobilności: – Już za dziesięć lat trudno będzie sobie wyobrazić produkty Bosch bez sztucznej inteligencji.

 

Albo będą one wyposażone w sztuczną inteligencję, albo też będą produkowane przy jej wykorzystaniu – stwierdził Denner. Na początku tego roku spółka poinformowała o utworzeniu Ośrodka badań nad sztuczną inteligencją. Bosch zainwestuje ok. 300 mln EUR w rozbudowę kompetencji w tej dziedzinie.

 

 • Prezes zarządu Bosch Volkmar Denner: – Zautomatyzowana jazda poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Kluczem do tego jest sztuczna inteligencja. Dzięki niej samochody staną się inteligentne.
• Nowy komputer pokładowy wyposażony w sztuczną inteligencję potrafi interpretować zdarzenia na drodze
• Technologia Blockchain: Bosch i TÜV Rheinland przedstawiają rozwiązanie zapobiegające manipulowaniu tachografem
• Zintegrowany warsztat umożliwia szybkie naprawy samochodów

 


Bezpieczna wymiana danych i praw własności w internecie
W przemówieniu inauguracyjnym podczas konferencji Bosch Connected World 2017 Denner w obecności ok. 2 700 gości przedstawił także inne nowatorskie technologie, które umożliwią firmie Bosch wejście w nowe obszary działalności. Poza sztuczną inteligencją i chmurą obliczeniową należy do nich technologia Blockchain.

 

Umożliwia ona konsumentom bezpieczną wymianę danych bez udziału podmiotów trzecich. Z pomocą Blockchain można w anonimowy sposób zawierać w internecie umowy i kontrakty oraz bezpiecznie realizować płatności. Technologia bazuje na zdecentralizowanej bazie danych, która rozdziela zapisywane w niej informacje na tysiące komputerów. Dzięki temu dane są odporne na fałszerstwa, a konsumenci uniezależniają się od poszczególnych centrów obliczeniowych.

 


Bosch i TÜV połączyły siły na rzecz walki z oszustwami na tachografach
Możliwości wykorzystania technologii Blockchain w praktyce, prezes Bosch zaprezentował podczas demonstracji na żywo we współpracy z TÜV Rheinland. Dzięki niej możliwe będzie ukrócenie popularnych oszustw i manipulacji dokonywanych na tachografach.

 

W samych Niemczech straty związane z manipulowaniem wskazaniami tachografów w pojazdach są szacowane na sześć miliardów euro. Oszustwom na tachografach ma przeciwdziałać cyfrowy dziennik przejazdów, który byłby prowadzony na różnych komputerach. Za pomocą prostego przekaźnika samochód systematycznie przesyłałby dane z tachografu na różne komputery.

 

Za pomocą aplikacji na smartfony właściciel samochodu mógłby zawsze sprawdzić rzeczywisty stan licznika i porównać go ze wskazaniem tachografu w samochodzie. W przypadku sprzedaży auta można wystawić nabywcy certyfikat potwierdzający, że dane z tachografu są zgodne z danymi rzeczywistymi. Możliwe byłoby także udostępnianie certyfikatu przez internet, np. na internetowych platformach sprzedaży pojazdów.


Bosch integruje samochód z warsztatem
Sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa i technologia Blockchain – w jaki sposób rozwiązania Bosch zintegrowane za pomocą internetu zmieniają codzienne życie? Prezes Bosch Volkmar Denner zaprezentował to na przykładzie samochodu, w którym uderzenie kamienia uszkodziło boczną szybę.

 

Warsztat automatycznie otrzymuje za pośrednictwem chmury informację o zdarzeniu i może przygotować się do naprawy. Dzięki zintegrowanej logistyce oraz podłączonym do internetu wózkom widłowym, część zamienna zostanie dostarczona wcześniej i będzie gotowa do użycia, gdy klient pojawi się w warsztacie. Instrukcję naprawy mechanik będzie mógł przejrzeć dzięki okularom wyposażonym w funkcję rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality), co ułatwi i przyspieszy pracę. Korzyści dla kierowcy: po krótkim czasie oczekiwania będzie on mógł odebrać auto, zamiast tak jak do tej pory zostawiać je w warsztacie na kilka dni i być zmuszonym do korzystania z drogiej alternatywy, jaką jest samochód zastępczy.

 


Blisko 2 700 gości i 130 prelegentów
Konferencja Bosch Connected World 2017 odbywa się w dniach 15 i 16 marca w Berlinie – w tym roku zorganizowano ją już po raz czwarty. Spotkanie branży w centrum kongresowym „Station Berlin“ to jedna z największych na świecie konferencji poświęconych Internetowi rzeczy. Różne gałęzie gospodarki mogą tu zaprezentować, jakie korzyści przynosi ludziom integracja za pośrednictwem internetu.

 

W tym roku na konferencję przybyło blisko 2 700 programistów i projektantów, przedstawicieli biznesu i dziennikarzy. Wśród 130 mówców znaleźli się, oprócz prezesa spółki Bosch dr. Volkmara Dennera, także Timotheus Höttges (prezes Deutsche Telekom), Edzard Overbeek (prezes HERE) i dr Jen-Hsun Huang (prezes Nvidia).

 

Podczas tzw. hackathonu (maratonu projektowania) blisko 500 programistów, pracowników start-upów i designerów tworzy nowe rozwiązania w obszarach zintegrowanej mobilności, zintegrowanego przemysłu i zintegrowanych budynków. Podczas wystawy towarzyszącej goście mogą obejrzeć innowacyjne rozwiązania w zakresie integracji ponad 80 wystawców.

 


Linki do dalszych informacji:
Strona internetowa: Bosch Connected World 2017
Platforma Bosch IoT dla liderów opinii w internecie: “Connected World“
Sztuczna inteligencja: inwestycje Bosch na początku 2017 roku
Internet rzeczy do użytku osobistego: Bosch stawia na inteligentnego asystenta
Czujniki, oprogramowanie i usługi: strategia integracji firmy Bosch
Zautomatyzowana jazda Zautomatyzowana jazda wg Bosch
Zintegrowane i zautomatyzowane parkowanie wg Bosch
Zintegrowany warsztat Bosch
Badanie: Czego użytkownicy oczekują od technologii Smart Home
Badanie: „Connected car effect 2025”


Wideo:
Wideo z inauguracji: konferencja prasowa spółki Robert Bosch GmbH na targach CES 2017
Bosch na targach CES 2017 – Zintegrowana mobilność
W jaki sposób rzeczy stają się naszymi towarzyszami?

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik