400 litrów farby, 90 metrowa konstrukcja, 44 tony wagi i 3 dni pracy przy położeniu kolosa - tak w liczbach wyglądało odnowienie Iglicy Wrocławskiej. Symbol Wrocławia zabezpieczono przed korozją. Do ochrony użyto farb firmy, która dostarcza produkty do renowacji wieży Eiffla w Paryżu.

 

20170422Still0014

 


- Sama idea wniknęła stąd, że firma Jotun dostarcza farby na remont wieży Eiffla w Paryżu. Skoro tymi farbami zabezpieczana jest wieża Eiffla to padła propozycja, żeby w ten sam sposób ochronić Iglicę wrocławską - mówi newsrm.tv inż. Leszek Budych ze Związku Mostowców RP. - Iglica jest symbolem Wrocławia. Razem z Halą Stulecia jest wpisana na listę dziedzictwa UNESCO. Jest to obiekt zabytkowy i bardzo symboliczny - dodaje Leszek Budych.


Pomysł został zaakceptowany. Iglica została oczyszczona, zakonserwowana i pomalowana w ramach akcji „Chronimy przed czasem", której celem jest odnowienie ikonicznych, zabytkowych obiektów, miejsc kultury w różnych miastach Polski. Pierwszym odnowionym obiektem było ogrodzenie Parku Oliwskiego w Gdańsku.


- Wrocław był Europejską Stolicą Kultury i to się bardzo ładnie zbiegło z naszym projektem. Renowacja tych ikon kultury, miejsc, monumentów sprawia radość nie tylko lokalnej społeczności, ale także nam jako firmie - wyjaśnia Natalia Kędziora, HR Manager, Jotun Polska.


Z okazji odnowienia Iglicy wrocławskiej zorganizowano specjalne spotkanie. Podczas niego Michael Thorup Kruse, General Manager w Jotun Polska odebrał medal oraz dyplom od Związku Mostowców RP Odział Dolnośląski za systematyczną, wieloletnią pomoc i aktywne wspieranie realizacji zadań statutowych Oddziału Dolnośląskiego ZMRP". Medal wręczył dr inż. Leszek Budych ze Związku Mostowców RP Odział Dolnośląski, a dyplom podpisał Przewodniczący Zarządu ZMRP Odział Dolnośląski, dr inż. Marcin Sęk.

 

 


- Chcemy oddać coś lokalnej społeczności. Można to robić tak jak tu we Wrocławiu. Może to być także Gdańsk i Gdynia, gdzie mamy swoje biura. Wspieramy np. lokalne drużyny sportowe. Właśnie rozpoczęliśmy nowy projekt, w którym wspieramy szkoły artystyczne. Oczywiście sztuka jest powiązana z tym co robimy, to malowanie, jest żywe, pełne radości - dodaje Michael Kruse, General Manager, Jotun Polska.


Działalność CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu staje się coraz istotniejsza dla firm. To już nie tylko sposób na promocje przedsiębiorstwa, ale także inwestycja w pracowników. Zarówno tych obecnych jak i przyszłych. - Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) bardzo ładnie przenika się z pracą HR-owca dlatego, że działania w tym zakresie to nie tylko praca na rzecz środowiska i lokalnych społeczności ale również działania propracownicze.

 

Dotyczy to zarówno tych pracowników, których mamy u siebie, ale również tych przyszłych pracowników, których będziemy rekrutować. Wszyscy wiemy, że dzisiejsze młode pokolenie bardzo dużą wagę zwraca na wartości, podejście prospołeczne, zainteresowanie firmy i biznesu również tymi innymi aspektami swojej działalności. Dlatego dla mnie CSR jest bardzo ważnym elementem działania firmy. Wspiera to, co chcemy zaoferować pracownikom, których już u siebie mamy i tych, których powitamy w przyszłości - opowiada Natalia Kędziora.


Wrocławska Iglica została wzniesiona w 1948 roku. Początkowo na jej szczycie znajdował się parasol z 8 lustrami. W stanie wojennym, o Iglicy znów zrobiło się głośno, ponieważ zawisła na niej polska flaga, którą umieścił tam Marian Krzemiński.

inż. Leszek Budych, Związek Mostowców RP, Natalia Kędziora, HR Manager, Jotun Polska, Michael Kruse, General Manager, Jotun Polska.

źródło: http://newsrm.tv/

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.