Adaptacje poddaszy użytkowych zdominowały rynek budownictwa tradycyjnego, stając się trendem w architekturze wnętrz. Stworzenie przytulnego kąta pod dachem wymaga zapewnienia dopływu naturalnego światła, co w wielu przypadkach możliwe jest wyłącznie dzięki zastosowaniu okien dachowych. Firma FAKRO posiada w swojej ofercie również produkty dedykowane do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności takich jak łazienka czy kuchnia. Odpowiednie rozplanowanie ich w połaci dachowej otwiera przed nami nowe możliwości funkcjonalne i aranżacyjne.

 

20170622FAKRO lazienka 1

 

 

Najczęstszym problemem podczas planowania łazienki na poddaszu są skosy występujące na dużej powierzchni pomieszczenia. W celu zapewnienia komfortowej komunikacji należy pamiętać o zachowaniu odpowiednich odległości w strategicznych punktach łazienki. Trudno dostępną powierzchnię pod skosami wykorzystajmy w sposób funkcjonalny lokalizując w niej dodatkowe szafki lub wannę.

 

20170622FAKRO lazienka 2

 

Na etapie planowania wnętrza należy również zadbać o odpowiedni dobór barw i materiałów wykończeniowych. Stosując kilka prostych zasad, stworzymy przyjazną, ciepłą i łatwą do utrzymania w czystości łazienkę.

 

20170622FAKRO lazienka 3

 

Barwy dominujące w tym pomieszczeniu powinny być jasne. Pozwoli to na wykreowanie optycznie powiększonej i lekkiej przestrzeni, która zyska indywidualnego charakteru dzięki zastosowaniu kontrastujących odcieni i zróżnicowanych materiałów wykończeniowych na fragmentach ścian.

 

20170622FAKRO lazienka 4

 

 

Unikajmy jednak stosowania ciemnych barw i wzorzystej ceramiki na całych ich długościach, zwłaszcza na skosach. Efektem takiego zbiegu może stać się wizualne przytłoczenie wnętrza.

 

20170622FAKRO lazienka 5

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.