Blisko 1,6 tys. osób zgromadziła jesienna edycja targów Shopping Center Forum 2017 CEE Edition – największego spotkania przedstawicieli sektora retail w Polsce i Europie Środkowej. Wśród uczestników, którzy w dniach 27-28 września przybyli do hali EXPO XXI w Warszawie największą grupę stanowili przedstawiciele sieci handlowych. Wysoka frekwencja dopisała także wśród właścicieli i zarządców centrów handlowych. Nie zabrakło również akcentu budowlanego. Czwarty rok z rzędu swoje stoisko wystawiła spółka RD bud.

 

20170933RD bud CH Riviera Gdynia

 

Shopping Center Forum to przestrzeń targowo-networkingowa oraz konferencja w jednym. To właśnie ta wielowymiarowa formuła po raz kolejny przyciągnęła najważniejsze marki sektora retail – deweloperów, zarządców nieruchomości, najemców oraz inne podmioty bezpośrednio związane z branżą nieruchomości komercyjnych. W tym zacnym gronie swoją obecność zaznaczyła m.in. firma RD bud, która na swoim koncie ma już niejeden prestiżowy projekt zrealizowany w obszarze centrów handlowych. Jak wyglądał udział w SCF z perspektywy Generalnego Wykonawcy?

 

– Sektor retail to od początku jeden z kluczowych obszarów naszej działalności, w którym czujemy się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Jednak nie moglibyśmy efektywnie realizować się w swojej profesji, bez aktualnej wiedzy o rynku i nieustannego dialogu z jego uczestnikami. Stąd też nasza obecność podczas tak znakomicie obsadzonych targów Shopping Center Forum nie powinna nikogo zaskakiwać. Możliwość zaprezentowania się w tak profesjonalnym środowisku i odbycia bezpośrednich rozmów z obecnymi i potencjalnymi partnerami biznesowymi to dla nas wartości nie do przecenienia – mówi Wioletta Fabrycka, Client Relations Manager spółki RD bud, która aktualnie zajmuje się modernizacją i rozbudową Atrium Promenada w Warszawie, a na swoim koncie ma już m.in. prace modernizacyjne w takich stołecznych obiektach jak CH Arkadia, Galeria Wileńska i Galeria Mokotów czy rozbudowę CH Riviera w Gdyni.

 

20170933rd bud na targach scf 2017

 

Jesienna edycja Shopping Center Forum CEE Edition przechodzi do historii. Na jej kartach zapisze się na pewno rekordową frekwencją. Przez dwa dni Centrum EXPO odwiedziło ok. 1600 osób, w tym 500 przedstawicieli sieci handlowych. Uczestnicy odbyli wiele spotkań, przeprowadzili mnóstwo rozmów. Pomysłom na bardziej efektywny biznes sprzyjał nie tylko networking, lecz także panele dyskusyjne dotykające bieżących trendów i wyzwań, jakie niosą one dla branży.

 

– Wciąż zmieniające się preferencje konsumentów, coraz większa rola centrów handlowych w tworzeniu miejsc spotkań oraz wzrost znaczenia rozrywki i rekreacji w strategii tego typu obiektów – wszystko to powoduje, że duży procent działań podejmowanych aktualnie w sektorze retail koncentruje się wokół optymalizacji struktury najmu (tenant mix). Środkiem do osiągnięcia tego celu jest najczęściej remodeling obiektu. Tymczasem tego typu przedsięwzięcia, choć uzasadnione z punktu widzenia „życia” centrum handlowego, to zawsze poważne wyzwania inwestycyjne oraz budowlane. Złożoność takich projektów wynika głównie z faktu prowadzenia prac na funkcjonującym obiekcie, co może powodować utrudnienia dla klientów i obecnych najemców. Niekiedy zachodzi potrzeba wyłączenia niektórych stref z użytkowania, część centrum przestaje wtedy na siebie zarabiać. By sprawnie przeprowadzić proces modernizacji, przebudowy lub rozbudowy, potrzeba wręcz perfekcyjnego planowania i organizacji prac. Tu największa odpowiedzialność spoczywa na barkach generalnego wykonawcy – mówi Eric Agnello, Dyrektor Generalny RD bud.

www.rdbud.com

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.