Czytaj także -

Aktualne wydanie

2019 11 okladka

       11/2019

 

User Menu

20190444Swiat-Szkla-V4B-BANNER-160x600-PLEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

heroal 2018 Banner C50VSZ 750x150 PL mit-Rahmen1 

baner szklo budowlane

 

20190820-BANNIERE-HALIO-750x100-1D-PL

 

wlasna-instrukcja ift--baner do newslet-2019

 LiSEC SS Konfig 480x120

 

 GP19-480x105px

 

 GLASS 480X120

  

budma 2020 - 480x120

 

Porta z eksportem o wartości 109,2 mln zł w 2017 r.
Data dodania: 22.02.18

Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, w 2017 roku zwiększył eksport o 18% w stosunku do roku poprzedniego, osiągając przychody ze sprzedaży zagranicznej w wysokości 109,2 mln zł.

 

Drzwi Porta są obecnie sprzedawane w 20 krajach, m.in. w Czechach, Bułgarii, na Słowacji, Węgrzech, a także na wymagających rynkach Europy Zachodniej, na wschodzie kontynentu czy w Azji. Polski producent oczekuje dalszych wzrostów sprzedaży zagranicznej i osiągnięcia w ciągu kilku lat 40% udziału eksportu w przychodach grupy.

 

20180202Porta

 

 

- Mamy za sobą kolejny rok zwiększania sprzedaży na zagranicznych rynkach. Kontynuujemy wzrosty w regionach, gdzie już zbudowaliśmy silną pozycję, ale także umacniamy się na relatywnie nowych, ale niezwykle ważnych dla nas krajach zachodnioeuropejskich. Duży wpływ na nasz sukces eksportowy ma szerokość i elastyczność naszej oferty, a także proponowanie drzwi zgodnych z najnowszymi trendami i otwartość na niestandardową produkcję.

 

Cały czas prowadzimy też aktywne działania sprzedażowe i pracujemy nad rozszerzeniem sieci dystrybucyjnej. Biorąc pod uwagę, że systematycznie rosną wszystkie nasze kierunki eksportowe, zwiększenie udziału sprzedaży zagranicznej w przychodach grupy z notowanych w ostatnich latach dwudziestu kilku procent do 40% wydaje się realne i w zasięgu ręki – komentuje Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland.

 

 

Na zagranicznych rynkach Porta sprzedaje drzwi zarówno na rynek konsumencki, jak i inwestycyjny, gdzie wymagane są specjalistyczne certyfikaty jakościowe. Takie produkty przeważają wśród drzwi Porta dostarczanych do wschodnich sąsiadów, a także do tak odległego kraju jak Wietnam. Natomiast do państw zachodnioeuropejskich - Anglii, Francji czy Niemiec – polski producent wysyła zazwyczaj drzwi przeznaczone dla odbiorców indywidualnych.

 

- Niemcy, Francja i Anglia to dla nas wciąż perspektywiczne kierunki na kolejne lata. Silnie stawiamy także na rozwój sprzedaży na Ukrainie, Białorusi i w krajach bałtyckich, a także na Wietnam, który jeszcze niedawno wydawał się kierunkiem egzotycznym, a obecnie planujemy tam uruchomienie kolejnych salonów – drugiego w Hanoi oraz w Ho Chi Minh. Po doświadczeniach w tym kraju śmielej wchodzimy też na bardziej odległe rynki – wyjaśnia Łukasz Luto.

 

Duże znaczenie dla możliwości dalszego wzrostu eksportu w Porta KMI Poland ma uruchomiona w 2016 fabryka Porta Steel o wartości 70 mln zł, która wytwarza skrzydła i ościeżnice ze stali, będące jednym z najważniejszych produktów eksportowych dla obiorców inwestycyjnych. Nowa fabryka Porty w Ełku to jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Europie o wysokim poziomie automatyzacji zarówno na poziomie produkcyjnym, jak i magazynowym.

 

Pozwoliła ona firmie skokowo zwiększyć moce wytwórcze, a jednocześnie stworzyła możliwość pełnej personalizacji wyrobów przy zachowaniu szybkiego tempa produkcji. Dzięki tej inwestycji, tylko w I półroczu 2017 r. Porta zwiększyła produkcję stalowego asortymentu o 20%. Łukasz Luto szacuje, że działalność fabryki przyniesie spółce w ciągu najbliższych pięciu lat dodatkowy przychód w wysokości ok. 100 mln zł.

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik