Czytaj także -

Aktualne wydanie

okladka ss-06-2018

20180123-BANNER-160X600-V3-PL FENSTERBAUEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

konferencja 12 kwietnia 2018 1a

baner-2-krzywe

baner konferencja 12 2017

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 RODO

RODO baner1

 aby móc przekazywać Ci informacje o nowych wyrobach, technologiach i wydarzeniach

 

 

z branży szklarskiej, okiennej i fasadowej

 

 

zgodnie z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych RODO - WIĘCEJ INFORMACJI

 

25575923 

 

20180633kongres ppoz 750x150

 

480x100px RFT18 engl

 

abs banner 480x120 English

 

glass2018 480x120  

 

 

Reprezentantki Grupy OKNOPLAST prelegentkami podczas Warsztatowego Kongresu Szefów Produkcji oraz HR
Data dodania: 31.03.18

W jaki sposób komunikować się z pracownikami produkcyjnymi tak, by czuli się częścią firmy? Jak budować strategię HR, aby była ona przejrzysta dla wszystkich zatrudnionych? Pytania te już od dawna zadaje sobie wiele przedsiębiorstw. Podczas VIII Warsztatowego Kongresu Szefów Produkcji oraz konferencji HR Factor Joanna Jeziorowska i Adamina Solecka prezentowały, jak tym wyzwaniom stawiała czoła Grupa OKNOPLAST.

 

20180326oknoplast

 

Od pewnego czasu rynek pracy w Polsce przechyla swoją szalę na stronę pracownika. Oznacza to, że pracodawcy muszą zmierzyć się z większą rotacją, odpływem specjalistów oraz problemami z obsadzeniem wakatów na halach produkcyjnych. Wyzwania te dotykają niemal wszystkie firmy, o ile tylko nie są one jedynym miejscem zatrudnienia w regionie. Swoją receptę na wspomniane trudności stworzyła Grupa OKNOPLAST. Wnioski na ten temat Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny oraz Adamina Solecka, przedstawiły podczas dwóch dużych wydarzeń w świecie HR, które miały miejsce w ostatnim czasie.

 

Po pierwsze: komunikacja
Prelegenci VIII Warsztatowego Kongresu Szefów Produkcji byli zgodni – podstawowym wyzwaniem stojącym przed polskimi firmami jest pozyskanie i utrzymanie pracowników produkcyjnych. Jak z zaistniałą sytuacją radzi sobie rodzimy producent stolarki otworowej, należący do czołówki europejskiej? Ważną rolę w utrzymaniu zatrudnionych w szeregach firmy odgrywa komunikacja i to właśnie jej, dotyczyło wystąpienie Joanny Jeziorowskiej oraz Adaminy Soleckiej.

 

– Podstawowym błędem niektórych pracodawców jest komunikacja jednostronna. Wymiana wiadomości i spostrzeżeń powinna być dwukierunkowa, jeśli chcemy uniknąć chaosu związanego z przepływem każdej informacji. Właśnie dlatego wśród pracowników procesu operacyjnego w Grupie OKNOPLAST wprowadziliśmy szereg narzędzi komunikacyjnych, dzięki którym mają oni rzetelną wiedzę o bieżącym funkcjonowaniu firmy – opowiada Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny w Grupie OKNOPLAST. – W naszym przedsiębiorstwie obowiązuje polityka otwartych drzwi, mamy nawet pokój HR w centrum działu produkcji. Każdy może przyjść i porozmawiać na dowolny temat. Stworzyliśmy ponadto kioski multimedialne dostarczające informacje o działaniu Grupy, a pracownicy posiadają także komunikator firmowy zainstalowany w telefonach. Poprzez kanały te informujemy wszystkich o podstawowych aspektach organizacyjnych.

 

Firma przeprowadza także ankiety oraz pogłębione analizy mające na celu zdiagnozowanie oczekiwań i problemów pracowników. Nowo zatrudnieni mogą ponadto liczyć na przewodniki ułatwiające wdrożenie się w strukturę i funkcjonowanie przedsiębiorstwa, a obcokrajowcy otrzymują szkolenia językowe, pomagające im w sprostaniu codziennym obowiązkom zawodowym. Wprowadzone rozwiązania bardzo pozytywnie wpłynęły na zwiększenie zaangażowania pracowników Grupy OKNOPLAST.

 

Po drugie: przejrzysta strategia
Kolejnym sposobem na zmniejszenie rotacji specjalistów jest stworzenie strategii HR, która będzie zrozumiała dla wszystkich osób zatrudnionych w firmie. Powinna ona także wspierać realizację celów strategicznych i odpowiada na bieżące potrzeby przedsiębiorstwa. Bez niej trudno mówić o zaangażowaniu pracowników produkcyjnych. Temat został poruszony podczas konferencji HR Factor w Krakowie, gdzie jako prelegentka występowała Joanna Jeziorowska.

 

– Gdy przeprowadziliśmy badanie pracowników w 2015 roku, okazało się, że nie mają oni wiedzy o strategii firmy. Tymczasem jest ona niezbędna, aby w sposób rzeczywisty angażować wszystkich w codzienne zadania oraz cele przedsiębiorstwa. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć kompleksową, długofalową strategię, obejmującą także misję i wizję całej grupy. W jej ramach określiliśmy również wartości, które są dla nas istotne, oraz kluczowe role menadżerów. Dziś możemy powiedzieć, że przyjęte rozwiązanie przynosi oczekiwane rezultaty – mówi Joanna Jeziorowska.

OKNOPLAST

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik