Dotychczasowa realizacja BPP polskich okien i drzwi została wysoko oceniona przez Ministerstwo Gospodarki. Świadczy o tym m. in. otwarcie trzeciego naboru do Programu, na który przeznaczono środki w wysokości ok. 2,5 mln zł.
Realizatorem Branżowego Programu Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej jest Konsorcjum POLSKIE OKNA i DRZWI stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. oraz firmę ELTAR.

 

20130922aveex redpen for poid spotkanie konsorcjum BPP1

 


Firmy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji BPP od 1 lipca do 31 października br. Do tej pory, chęć uczestnictwa w najnowszym naborze zadeklarowało ok 12 przedsiębiorstw. – Polska branża stolarki budowlanej zjednoczyła się wokół jednego programu i dzisiaj działa wspólnie – powiedział Janusz Komurkiewicz, Prezes Zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi, otwierając spotkanie informacyjne na temat stanu realizacji BPP. Jego zdaniem, Program jest „korzystny dla Polski, całej branży i poszczególnych firm”.

 

20130922aveex redpen for poid spotkanie konsorcjum BPP2


Zorganizowane przez Związek POiD, wydarzenie odbyło się 20 września 2013 r. Uczestniczyli w nim dziennikarze oraz przedstawiciele firm zainteresowanych informacjami na temat trzeciego naboru do Programu.


Do tej pory w ramach BPP, Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi zrealizowało wspólne stoisko targowe m. in. w: Poznaniu (BUDMA), Monachium (BAU) i Brnie (IBF). Podczas spotkania Elżbieta Tęsna, prezes firmy ELTAR (lider Konsorcjum), zaznaczyła, że wiele firm nie mogłoby uczestniczyć w targach, gdyby nie brały udziału w Branżowym Programie Promocji. Według niej, działając indywidualnie, niektóre przedsiębiorstwa nie miałyby szans na przyznanie im powierzchni targowej. W październiku polska misja obecna będzie w Mediolanie (MADE EXPO), a w listopadzie w Paryżu (BATIMAT).

20130922aveex redpen for poid spotkanie konsorcjum BPP3


Szczególny nacisk realizatorzy Programu położyli również na kontakt z dziennikarzami branżowymi z krajów Unii Europejskiej (również z tych krajów UE, które nie zostały objęte Programem). – Chcemy przekonać potencjalnych klientów za granicą, że warto zaufać polskim markom – tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku Polskie Okna i Drzwi.


W ramach BPP zrealizowano m. in.: film reklamowy nt. branży polskiej stolarki okiennej i drzwiowej, który będzie prezentował osiągnięcia i perspektywy rozwoju branży, ulotki reklamowe, obcojęzyczne newslettery oraz wyjazdy studyjne dla dziennikarzy.

 

20130922aveex redpen for poid spotkanie konsorcjum BPP1


***
Branżowy Program Promocji opracowało Ministerstwo Gospodarki we współpracy z polskimi eksporterami. Na wsparcie udziału przedsiębiorców w wydarzeniach promocyjnych oraz propagowanie „polskich specjalności eksportowych”. Pierwszy nabór do Branżowego Programu Promocji Eksportu „POLSKIE OKNA i DRZWI” ruszył 27 czerwca 2012 r.

W ramach projektu systemowego MG pn. „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” (podziałania 6.5.1. POIG) Konsorcjum będzie promować branżę na rynku niemieckim, włoskim, francuskim, czeskim oraz szwedzkim. Do programu swój udział zgłosiły m. in. firmy: AiB, FAKRO, INVADO, M&S, OKNOPLAST oraz Wiśniowski.

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.