Sokółka z grupą Inwido


 11.12.2006 r. w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, na której poinformowano, że Sokółka SA staje się częścią koncernu Inwido AB – jednego z czołowych producentów okien i drzwi w Europie. Jest to pierwsza taka konsolidacja dokonana przez grupę Inwido poza rynkiem państw skandynawskich.

Transakcja ma przynieść polskiej firmie zastrzyk potrzebnego jej – między innymi na dofinansowanie parku maszynowego – kapitału, a także otworzyć przed nią nowe rynki eksportowe, na przykład rynek japoński. Z kolei inwestor chce z pomocą Sokółki rozszerzyć swą działalność na duży i obiecujący rynek, jakim jest Polska. Pragnie też skorzystać z doświadczenia firmy w sprzedaży produktów do Wielkiej Brytanii.

Inwido AB to szybko rozrastająca się grupa, wywodząca się ze Szwecji i skupiająca kilkanaście skandynawskich marek, produkujących przede wszystkim drewnianą stolarkę okienną i drzwiową. Roczne obroty koncernu przekraczają 330 mln euro, natomiast sprzedaż w 2005 roku wyniosła ok. 285 mln euro. Zatrudnienie w firmie pod koniec 2005 r. znajdowało niemal 1700 osób. Głównym udziałowcem Inwido jest prywatny szwedzki fundusz inwestycyjny Ratos, który jest notowany na sztokholmskiej giełdzie, specjalizuje się w branży budowlanej i obraca kapitałem w wysokości około 1,2 mld euro.

Podlaska Sokółka jest jednym z trzech największych producentów na polskim rynku drewnianych okien i drzwi. Jej roczne obroty wynoszą około 20 mln euro, zatrudnienie zaś to obecnie 540 pracowników. Tradycja firmy sięga początku lat siedemdziesiątych. W jej ofercie oprócz produktów z drewna znajdują się także wyroby z aluminium oraz z PCV.

 Sokółka Okna i Drzwi SA spodziewa się, że dzięki korzyściom wynikającym z synergii z Inwido w ciągu najbliższych 2 lat jej obroty na rynku krajowym będą wartościowo wzrastać o około 15 mln zł rocznie.

Powstający właśnie program dywersyfikacji współpracy z dystrybutorami wyrobów Sokółki SA zakłada określenie trzech statusów współpracy partnerskiej. System taki – ze względu na dodatkowe, oferowane partnerom wartości – będzie mógł skutecznie zwiększać ich dążenie do zwiększania sprzedaży, a także do podnoszenia jakości ekspozycji oraz obsługi sprzedaży.

Kwalifikowanie dilerów na poszczególne poziomy współpracy dokonywane będzie na podstawie analizy kryteriów takich jak: obrót i jego wzrost w okresie ostatniego roku, standardy ekspozycji i obsługi, skuteczność prowadzonych przez dystrybutorów działań reklamowych i marketingowych, szkolenia pracowników dystrybutora do sprzedaży inwestycyjnej itp.

Spółka zamierza także zintensyfikować rozwój sieci punktów sprzedaży detalicznej, rozwój sprzedaży do odbiorców inwestycyjnych (spółdzielnie, deweloperzy, itp.) oraz działania marketingowe nakierowane na finalnego użytkownika.

Ponadto firma planuje zróżnicowanie swojej oferty zgodnie ze strategią nożycową. Powstanie nowa, niżej pozycjonowana marka, która uzupełni ofertę o produkty atrakcyjniejsze cenowo (okna PCV, ALU, drzwi stalowe). Marka Sokółka pozostanie przy swoim kluczowym, wyżej pozycjonowanym asortymencie, z którego słynie - oknach i drzwiach drewnianych.

www.sokolkasa.pl


  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.