Z Joachimem Stossem, dyrektorem firmy EDGETECH na Europę rozmawia Krzysztof Zieliński.

2014-05-10-1K.Z.: Na wstępie chciałbym pogratulować ogromnego rozwoju firmy, której rocznicę założenia właśnie obchodzimy. Czy z tej okazji firma będzie proponować nowe produkty lub rozwiązania techniczne?

J.S.: Cieszymy się z okazji 10 lat obecności w Niemczech w tym samym czasie, kiedy EDGETECH świętuje 25 lat działalności, a QUANEX – 35 lat produkcji ciepłej ramki do szyb zespolonych. Nasza branża zawsze była innowacyjna, ale w ostatnich latach jeszcze bardziej zintensyfikowano działania gwarantujące rozwój zaawansowanych technicznie produktów, które nadal będą podnosić poprzeczkę sprawności cieplnej – w czym EDGETECH jest pionierem. Zawsze staramy się pomóc naszym klientom proponując kolejny, coraz lepszy produkt, który poprawia wydajność ich produkcji i pozwala im działać bardziej efektywnie. Jest to zakorzenione w naszej historii i stale będzie częścią naszej przyszłości.

Oprócz rozwijania swoich produktów, EDGETECH zmienia także model biznesowy, aby móc zapewnić naszym klientom wszystko, czego potrzebują. Oferta obejmuje szeroki i bogaty asortyment sztywnych i elastycznych przekładek dystansowych do pojedynczych, podwójnych i potrójnych systemów uszczelniających.

 

K.Z.: Jakie są zalety waszych produktów w porównaniu z konkurencją?

J.S.: Korzystne dla producentów szyb zespolonych kupujących ramki dystansowe od firmy EDGETECH jest to, że mają dostęp do szerokiego zakresu najlepszych ciepłych ramek – szeroki wybór zaawansowanych technologicznie produktów, poparty doskonałą obsługę. Wszystkie produkty produkowane przez EDGETECH zapewniają doskonałą efektywność cieplną, dla pojedynczych, podwójnych lub potrójnych systemów uszczelniających, w podwójnych lub potrójnych szybach zespolonych.

Wszystkie nasze produkty także gwarantują lepszą trwałość i estetykę. Produkujemy wszystko w naszych fabrykach, więc wiemy, że jakość jest wszystkich naszych produktów jest bardzo dobra.

 

K.Z.: Co jeszcze daje wam przewagę w stosunku do konkurencji: dobra obsługa klienta, współpraca z firmami oferującymi maszyny do produkcji szyb zespolonych, czy coś jeszcze?

J.S.: Będąc partnerem producentów szyb zespolonych oferujemy im szeroki asortyment naszych produktów, nawet do bardzo specyficznych zastosowań. Wykorzystujemy własną technologię produkcji ciepłych ramek dystansowych, więc możemy utrzymywać ściślejszą kontrolę jakości produkowanych wyrobów. Zawsze też oferujemy więcej niż tylko wsparcie marketingowe naszych produktów i wspomaganie naszych klientów w sprzedaży i innych działaniach rynkowych – oferujemy wsparcie marketingowe dla naszych klientów (producentów szyb zespolonych i wytwórców okien), ale także dla ich klientów (montażystów okien i fasad), a nawet inwestorów i deweloperów dokonujących zakupu produktów zawierających naszą ciepłą ramkę.

EDGETECH ma odpowiednie rozwiązanie produkcyjne dla każdej firmy wytwarzającej szyby zespolone i okna, dzięki ścisłej współpracy z wieloma producentami maszyn. Nasza ciepła ramka może być stosowana do produkcji szyb zespolonych z wykorzystaniem różnych maszyn, w tym urządzeń do ręcznego nakładania ramki przy mniejszym wolumenie produkcji, a także półautomatycznych lub w pełni zautomatyzowanych linii produkcyjnych o wysokiej wydajności przy dużym wolumenie produkcyjnym.

 

2014-05-11-1

Na stoisku na targach Fensterbau/Frontale w Norymberdze: (od lewej) Joachim Stoss, Christina Bång, George Janik

 

K.Z.: Oferujecie zaawansowane technicznie produkty. Czy organizujecie więc szkolenia dla swoich klientów – producentów szyb zespolonych – oraz dla projektantów i architektów, którzy mogą mieć wpływ na wybór okna z ciepłą ramką waszej produkcji?

J.S.: Oczywiście, prowadzimy szkolenia dla wszystkich naszych klientów, na każdym poziomie sieci dystrybucji, a także dla projektantów i architektów. EDGETECH zatrudnia wysoce kompetentny zespół techniczny, który może zapewnić szkolenia i odpowiedzieć na wszelkie pytania na bieżąco.

 

K.Z.: W jaki sposób informujecie o właściwościach i zaletach waszych produktów?

J.S.: Przekazujemy użytkownikom wiedzę o zaletach i korzyściach płynących ze stosowania naszych wyrobów na naszej stronie internetowej, w bogatym zestawie artykułów publikowanych w prasie branżowej oraz innych mediach, w ramach kampanii reklamowych i bezpośredniej wysyłki e-mailowej newsletterów. Utrzymujemy również stały kontakt z klientami i potencjalnymi klientami, zapoznając ich na bieżąco z najnowszymi wiadomościami na temat naszych produktów. Uważamy, że zapoznawanie naszych klientów z najnowszymi zmianami w ustawodawstwie lub trendami rynkowymi, które mogą wykorzystać w rozwoju swoich firm, jest naszym obowiązkiem.

 

K.Z.: W jakim kierunku rozwijać się będzie przemysł zajmujący się produkcją ramek dystansowych do szyb zespolonych – w tym wasza firma – w perspektywie, na przykład, pięciu lat?

J.S.: EDGETECH nadal będzie się rozwijać w nadchodzących latach. Rozpoczynając działalność jako producent zaawansowanych technologicznie ciepłych ramek, nasza firma ostatnio ewoluowała by stwarzać więcej możliwości naszym klientom. Dzięki rosnącej gamie naszych produktów, oferowaniu doradztwa i wsparcia sprzedaży wiedzą techniczną i działaniami marketingowymi, jesteśmy czymś więcej niż tylko dostawcą pojedynczego wyrobu lub rozwiązania – jesteśmy w stanie obsługiwać wszystkie potrzeby naszych klientów w zakresie produkcji wyrobów wykorzystujących technologię ciepłych ramek dystansowych.

 

K.Z.: Jaka jest, według Pana opinii, przyszłość ramek dystansowych?

J.S.: Udział ramek aluminiowych w rynku został już znacznie ograniczony. Jestem pewien, że pewnego dnia znikną całkowicie, ale to może być trochę potrwać dzięki niechęci niektórych firm do zmian. Jest to na szczęście pogląd mniejszości. Większość stopniowo przestawia się na produkcję z wykorzystaniem nowoczesnych technologii ciepłych ramek.

Każdy producent dąży do ciągłego doskonalenia swoich produktów, aby wyprzedzić zmieniające się potrzeby konsumentów i przepisy obowiązujące branżę. Jako część QUANEX Building Products Group, mamy cały zespół badawczy pracujący non-stop nad rozwojem nowych produktów. Otrzymuje on informacje zwrotne z całego obszaru naszej działalności, o tym, jakie są potrzeby rynku, jakie wymagania klientów oraz sugestie, co należy poprawić w oferowanych przez nas produktach.

Ze względu na coraz większe wymagania w zakresie efektywności energetycznej – napędzane przez konsumentów i prawodawstwo – wszyscy dostawcy w branży okiennej muszą zrobić coś dla ogólnej poprawy efektywności energetycznej okna i z ramkami dystansowymi nie jest inaczej.

 

K.Z.: Można zauważyć coraz bardziej wzrastające wymagania dotyczące efektywności energetycznej okien, drzwi i fasad, wielkości produkowanych szyb, wykorzystywania giętego szkła, nawet o różnych krzywiznach. Jak odnajdujecie się w tych nowych trendach?

J.S.: EDGETECH ciężko pracuje, aby edukować rynek i przekazywać informacje na temat stosowania ciepłych ramek. Zależy nam, aby producenci szyb zespolonych z naszymi ramkami zrozumieli występujące trendy i byli jednymi z pierwszych, którzy są w stanie skorzystać z nowych możliwości, jakie te nowe trendy i przepisy stwarzają. Uważamy, że najważniejsze jest, aby edukować rynek budowlany oraz naszych obecnych i potencjalnych klientów, tak aby branża była w stanie wykorzystać nowe wymagania, które się pojawiają. Mam nadzieję, że to z kolei podnosi znajomość marki EDGETECH.

 

K.Z.: Jakie widzi Pan ograniczenia dla jeszcze szerszego wykorzystywania produktów waszej firmy?

J.S.: Nie ma żadnych barier dla coraz bardziej powszechnego korzystania z naszych produktów. Natomiast istnieje błędne przekonanie wśród niektórych potencjalnych klientów, że muszą inwestować dużo pieniędzy w kupno maszyn by korzystać z naszych ciepłych ramek. Jednak, jak zaznaczyłem wcześniej, mamy cały wachlarz możliwości korzystania z parku maszynowego, w zależności od wielkości firmy i liczby produkowanych szyb zespolonych. Obsługujemy już dużą część rynku szyb zespolonych w Europie – niektórych klientów nawet od samego początku naszej obecności w Europie – i nie widzimy żadnych oznak obniżenia popytu na nasze nowoczesne rozwiązania.

 

K.Z.: Zatem życzę powodzenia w kolejnych latach działalności i dziękuję za rozmowę.

 Całość artykułu w wydaniu drukowanym  I elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacj: Świat Szkła 05/2014

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.