BUDMA 2019 – duże wydarzenie branżowe – potwierdziło swoim prestiżem oraz ilością wystawców i odwiedzających przekonanie, aby wystawić się na targach.

 

Stoisko SWISSPACER odwiedziła większa niż w ubiegłym roku liczba zwiedzających, wśród których byli m.in. obecni, jak i perspektywiczni klienci firmy z branży szkła zespolonego, klienci z branży okiennej i ich dystrybutorzy, architekci, konstruktorzy, jak i osoby indywidualnie zainteresowane szeroko rozumianym budownictwem.

 

2019 03 03 1

 

Temat główny, jaki był poruszany przez wszystkich zwiedzających, to koszty ogrzewania domów i mieszkań. Wiele osób bagatelizuje wpływ na nie ciepłej ramki w oknie, ale to z reguły potencjalnie najsłabszy termicznie element całej zewnętrznej bryły budynku, zwłaszcza, że nadal w około 30-40% zespoleniach na polskim rynku stosuje się ramki aluminiowe.

 

Fizyka budynku jest nieubłagana i oprócz strat ciepła mogą wystąpić dodatkowe, niepożądane zjawiska, jak kondensacja pary wodnej czy powstawanie pleśni.

 

— Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznej frekwencji targowej, dużej liczby profesjonalistów odwiedzających nasze stoisko i wysokiego poziomu merytorycznego rozmów – mówi Rafał Rączka, szef działu sprzedaży i marketingu Swisspacer w Polsce, na Ukrainie i Białorusi.

 

— Nasza firma jest niezmiennie ambasadorem zmian w kierunku rosnących wymagań izolacyjności stolarki otworowej, a nasze ciepłe ramki SWISSPACER Advance i SWISSPACER Ultimate doskonale pomagają w ich spełnieniu.

 

Zaobserwowaliśmy bardzo duże zainteresowanie tym tematem wśród rozmówców i w zdecydowanej większości ich bezwzględne poparcie dla takiego kierunku zmian. Wspólnie zastanawialiśmy się nad możliwościami poprawy parametrów cieplnych okien i wyliczaliśmy w aplikacji Caluwin na ile ciepła ramka pozwala na realizację takiego zadania.

 

Zwiększone zainteresowanie „ciepłą ramką” jest, między innymi, wynikiem wzrostu od tego roku wymagań współczynników izolacyjności dla wszelkich budynków użyteczności publicznej, a dla wszystkich pozostałych od stycznia 2021 roku.

 

Nowy współczynnik to Uw = 0,9 W/m2K dla okna i Ud = 1,3 W/m2K dla drzwi. To kolejny krok z ustawy zwiększającej izolacyjność całej stolarki otworowej, niemniej jeszcze trudniejszy do spełnienia, szczególnie w mniejszych wymiarach okien.

 

— Zmniejszenie współczynnika przenikania ciepła okna z 1,1 na 0,9 W/m2K można w wielu przypadkach uzyskać już poprzez zmianę samej ramki międzyszybowej na naszą najcieplejszą ramkę Swisspacer Ultimate — tłumaczy Adam Krzemiński, manager sprzedaży SWISSPACER.

 

— Oczywiście, zależy to między innymi od samej konstrukcji okna i zespolenia, od jego gabarytów i kilku innych czynników, niemniej dysponujemy badaniami, które dowodzą, że takie wartości są zarówno możliwe do spełnienia, jak i osiągalne.

 

Wynika to przede wszystkim z faktu, że liniowy współczynnik przewodności cieplnej Lambda ramki Ultimate wynosi 0,14 W/mK, podczas gdy dla ramki ze stali nierdzewnej przekracza wartość 0,82 W/mK, a dla ramki aluminiowej wartość ta sięga aż 160 W/mK!

 

W praktyce przejawia się to tym, że kiedy w czasie mrozów temperatura powierzchni szyby z ciepłą ramką od wewnątrz pomieszczenia wyniesie 12oC, to na szybie z ramką aluminiową, będzie ona w tym momencie aż o połowę niższa, sięgając ledwie 6oC.

 

Straty ciepła są tu znaczące i mogą doprowadzić do zjawisk kondensacji pary wodnej oraz pleśni, którym chcemy jak najlepiej zapobiec. Na dowód powyższym tezom udostępniony był program Caluwin, którego metodologię liczenia zweryfikował niezależny instytut ift Rosenheim.

 


Wielu gości dopytywało się o najnowszy produkt, SWISSPACER Air – membranę rozszczelniającą szybę zespoloną. Tym bardziej, że dużej wielkości demonstrator umieszczony na stoisku przykuwał uwagę zwiedzających.

 

To innowacyjne podejście do zespolenia, stosowane tam, gdzie jest to potrzebne: w oknach montowanych (i transportowanych) w miejscach o dużej różnicy wysokości względem poziomu morza w stosunku do miejsca produkcji.

 


Już podczas samych targów SWISSPACER zebrał kilka większych zamówień na ten produkt i spodziewa się silnych wzrostów sprzedaży, tym bardziej, że polskie okna można znaleźć we wszelkich zakątkach naszego globu. 

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji:  Świat Szkła 3/2019
 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.