Aktualne wydanie

2019 05 okladka

 5/2019

wydanie dwujezyczne (pol-ang)

20190444Swiat-Szkla-V4B-BANNER-160x600-PLEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

heroal 2018 Banner C50VSZ 750x150 PL mit-Rahmen1

 

swiatszkla 750x240 1  

  

 LiSEC SS Konfig 480x120 

 

 gpd2019 480x100

 

 

MaXi-Trailer (R) - nowe rozwiązanie w transporcie szkła
Data dodania: 02.10.08

Van Huët Glass Logistics z Tiel (Holandia) wprowadza na rynek całkowicie nowe rozwiązanie dla transportu wielkoformatowego szkła płaskiego typu float (6x3,21 m): MaXi-Trailer ®.

Jest to samodzielne opracowany i opatentowany projekt, a naczepy produkowane są wyłącznie dla firmy Van Huët Glass Logistics Dzięki jego zastosowaniu mogą zostać wyparte tradycyjne naczepy typu Inloader.

     Wyjątkowość tego rozwiązania polega na tym, że MaXi-Trailer jest wielozadaniowa i służy zarówno do transportu szkła specjalnego, jak i do transportu innych towarów. Dzięki temu producenci szkła oszczędzają koszty i mogą zwiększyć obrót do 10-15% w stosunku do obecnej sytuacji.

Rozwiązanie to pozwala także zredukować emisję CO2 do poziomu wynoszącego maksymalnie 50%. A przy wykorzystaniu transportu w sposób multimodalny nawet do 75%! Redukcja emisji drobin wynosi nawet 80-90%.

    Jest to możliwe, ponieważ MaXi-Trailer przewozi ładunek w obie strony. Transport szkła płaskiego typu float (używanego m.in. przy budowie biur, kompleksów przemysłowych oraz do szyb izolacyjnych w domach jednorodzinnych) odbywał się do  tej pory w specjalistycznych naczepach (tzw. naczepy typu Inloader). Ze względu na to, że naczepy te są wyposażone w specjalne stojaki na szkło, transport innych towarów w drodze powrotnej nie jest możliwy. Dlatego też naczepy te pokonywały duże odległości z powrotem do fabryki bez ładunku.

    W rozwiązaniu MaXi-Trailer transport szkła odbywa się na stojaku, który jest zintegrowany z naczepą, a po wykorzystaniu automatycznie chowa się w jej podłodze. W ten sposób powstaje “normalna”, ogromna naczepa, która jest zdolna przewozić różnego rodzaju towary nabyte (do 34 europalet). Rozwiązanie jest w pełni intermodalne, co wiąże się z oszczędnościami kosztów oraz ochroną środowiska. Nadaje się także do transportu kolejowego i morskiego na odpowiednio przystosowanych trasach.

    Od listopada 2008 r. nowe naczepy MaXiTrailer będą wprowadzane na rynek. Oficjalna prezentacja tego nowatorskiego rozwiązania odbędzie się na targach Glasstec w Düsseldorfie w dniach 21-25 października 2008 r.

www.vanhuet.com

więcej informacji: Świat Szkła 9/2008 

patrz też:

Naczepy inloader - profesjonalny sposób transportu szkła , Tadeusz Michałowski, Świat Szkła 9/2008

 

 

 

01 chik
01 chik