Krzysztof Zieliński: Mimo wieloletniego doświadczenia na rynku szklarskim, przyznam, że niewiele słyczałem o firmie COOLTEMPER.
Leszek Wąsik
: Nazwa COOLTEMPER pojawiła się na rynku 14 lat temu, jakkolwiek tradycje produkcji pieców do hartowania szkła sięgają roku 1978. Urządzenia szybko wyrobiły sobie bardzo dobrą opinię na rynku azjatyckim. W 1997 r. zostało podpisane partnerstwo z firmą UNILAM International, w sprawie sprzedaży maszyn na półkuli zachodniej. Obecnie biura sprzedaży znajdują się na terytorium USA, Turcji, Austrii, Hiszpanii, Polski oraz oczywiście w Wielkiej Brytanii (w Leeds).

KZ: Ile pieców do hartowania COOLTEMPER zamontowano do tej pory?
LW: W chwili obecnej, na całym świecie pracuje około 1000 pieców do hartowania szkła, a wszystkich urządzeń do obróbki szkła ponad 1100. Firma jest od lat związana z największymi producentami szkła, w szczególności z SAINT-GOBAIN oraz AGC.

KZ: A w Europie?
LW: Przez pierwszych 10 lat działalności, COOLTEMPER koncentrował swoją uwagę na Wielkiej Brytanii. Tyle trwało ugruntowanie pozycji firmy – jako wiarygodnego dostawcy oraz partnera. Ekspansja „na kontynent” została rozpoczęta w 2005 r. Na dzień dzisiejszy w Wielkiej Brytanii zamontowano prawie 60 pieców, a w pozostałych krajach Europy około 20 (Austria, Francja, Hiszpania, Irlandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Słowenia, Szwecja oraz Turcja). Od połowy 2006 roku piec tunelowy o długości 48 m, pracuje w fabryce koncernu SAINT-GOBAIN, w Źarach.

KZ: Gdzie urządzenia są produkowane?
LW:. Część konkurencji przedstawia COOLTEMPER jako kolejnego „chińczyka”, co całkowicie mija się z prawdą. TCME pochodzi bowiem z Tajwanu i jest z tego powodu bardzo dumna. Tajwan jest o ponad 10 lat do przodu w dziedzinie technologii, w porównaniu z Chinami, zwłaszcza jej zrozumienia, praktycznego zastosowania oraz projektowania. W 2006 r. COOLTEMPER uruchomiło swoją drugą fabrykę o powierzchni ponad 16 500 m2. Urządzenia produkowane są z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć w dziedzinie technologii hartowania szkła oraz indywidualnych wymagań klientów. Niektóre rozwiązania technologiczne – własne – wyprzedzają najnowsze konstrukcje europejskich lub amerykańskich producentów.

KZ: W obecnej sytuacji, aby osiągnąć sukces na rynku, trzeba zaoferować sprawną obsługę posprzedażną.
LW: Firma MAZUR uczestniczyła już w montażach nowych i używanych linii do hartowania szkła. Tłumaczyliśmy instrukcje obsługi oraz serwisowe na język polski i rosyjski. Braliśmy czynny udział w uruchomieniu urządzeń oraz szkoleniu personelu klienta. Wiemy z doświadczenia, że na początku eksploatacji, w przypadku, kiedy obsługa nie miała wcześniej do czynienia z hartowaniem, największe problemy są związane z jakością szkła. My jesteśmy od tego, aby klient nie musiał szukać pomocy w Wielkiej Brytanii, w przypadku problemów związanych z jakością produkcji.

KZ: A serwis i części zamienne?

LW: Wszystkie urządzenia są wyposażone w modem, za pomocą którego można określić – ale nie wyeliminować – techniczną naturę problemu. Mogę uspokoić potencjalnych nabywców, że przez ostatnie 2 lata nie było powodu, aby ktoś musiał z tej usługi skorzystać. Jeżeli będzie potrzeba wizyta inżyniera serwisowego, to za pomocą „czerwonego telefonu” ustalimy, kto może przyjechać najszybciej. Naszym celem jest aby w ciągu 24-48 godzin pojawiła się osoba, która sprawnie usunie awarię. Wielu klientów korzysta z umów serwisowych. W czasie trwania umowy, inżynier serwisowy przyjeżdża raz na 6 miesięcy, w celu wykonania przeglądu maszyny.
COOLTEMPER korzysta ze standardowych podzespołów, oferowanych przez europejskich, japońskich oraz amerykańskich dostawców. To oznacza, że części można kupić dosłownie wszędzie i nie będzie przykrych niespodzianek podczas wymiany wadliwych elementów. Firma posiada w Wielkiej Brytanii własny magazyn części zamiennych. Czas dostawy do krajów Unii Europejskiej wynosi z reguły 24 godziny.

KZ: Jakie jeszcze urządzenia są oferowane przez COOLTEMPER?

LW: Głównym produktem są oczywiście piece do hartowania szkła płaskiego – oscylacyjne i tunelowe. Dostępne są zwykłe piece radiacyjne oraz piece konwekcyjne, przeznaczone do hartowania szkła z miękką powłoką Low-E. Ogólnie wiadomo, że konwekcję można wzbudzić za pomocą powietrza zasysanego z zewnątrz pieca lub wykorzystać, gorące powietrze z środka pieca. COOLTEPER opanował obie te technologie.
Ofertę uzupełniają:
● linie technologiczne do chemicznego hartowania szkła,
● piece do testu Heat Soak,
● linie do laminowania szkła z autoklawem,
● poziome myjko-suszarki,
● tunele do suszenia szkła po emaliowaniu i sitodruku

 KZ: Co zadecydowało o wyborze COOLTEMPER, jako partnera handlowego?
LW: Wybór jest nieprzypadkowy. Firma MAZUR potrzebowała uzupełnić swoje „port folio” o wysokiej klasy, bezawaryjne urządzenia do termicznej obróbki szkła. Przeprowadziliśmy analizę rynku i doszliśmy do wniosku, że najlepsze karty trzyma COOLTEMPER. Podczas naszej wizyty w Wielkiej Brytanii mieliśmy możliwość obejrzenia prawie 10 pieców do hartowania szkła. Najmłodsze urządzenie miało 1 rok, a najstarsze liczyło sobie 7 lat. Byliśmy pozytywnie zdziwieni doskonałym stanem technicznym starszych urządzeń. Solidność wykonania (nie mylić z wyglądem) przypominała najtrwalsze i najmocniejsze konstrukcje produkowane w latach 90. ubiegłego wieku w USA i Finlandii. Szkielet konstrukcji został wykonany z odpowiednio grubej, wytrzymałej na działanie wysokiej temperatury stali. Nie było żadnych śladów wyginania lub zapadania się urządzenia. Zastosowana w urządzeniach technologia termicznej obróbki szkła należy do najnowocześniejszych na świecie. W rezultacie piec produkuje bardzo płaskie szkło hartowane, bez zmętnień i innych defektów optycznych, charakteryzujące się doskonałą siatką spękań. Użytkownicy, zarówno właściciele, jak i operatorzy, wyrażali się o COOLTEMPER w samych superlatywach. Nasza decyzja mogła być tylko jedna – „wchodzimy w to”.

KZ: Co jest przyczyną sukcesu COOLTEMPER?
LW: Prezes firmy COOLTEMPER, Dave Raven, powiedział kiedyś, że podstawą sukcesu jest zaoferowanie jak najlepszego produktu za rozsądną cenę, w połączeniu z efektywną, wszechstronną i sprawną obsługą posprzedażną. Ja sądzę, że źródłem sukcesu jest on sam oraz Dyrektor Generalny Dave Robson

KZ: Spróbujemy na naszych łamach przybliżyć nieco konstrukcje COOLTEMPER. A na razie dziękuję za rozmowę.

LW: Również dziękuję.

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym

patrz też:

- Nie tylko linie technologiczne , Leszek Wąsik, Świat Szkła 2/2010   

- COOLTEMPER. Linie do laminowania szkła , Leszek Wąsik, Świat Szkła 12/2009

- Cooltemper. Linie do hartowania szkła , Leszek Wąsik, Świat Szkła 11/2009

- Wojaże MAZURa , Leszek Wąsik, Świat Szkła 11/2009

- Cooltemper - Piece do hartowania szkła , Leszek Wąsik, Świat Szkła 10/2009

- COOLTEMPER - historia sukcesu , Świat Szkła 9/2009

- Rysy na szkle - trudna rzeczywistość , Leszek Wąsik, Świat Szkła 5/2005  

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.