Czytaj także -

Aktualne wydanie

ss 11 2018 okladka

Swiat-Szkla-V1B-BANNER-160x600-PL-BAUEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

 konferencja 2018 banner

konferencja 12 kwietnia 2018 1a

baner-2-krzywe

baner konferencja 12 2017

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 RODO

 

konferencja 2018 banner

 

 lisec SS FastLAne

 

 windoor tech550x120

 

 

Nowoczesne aplikacje pasów napędowych i transportujących
Data dodania: 06.03.09

Pasy przenośnikowe i napędowe znajdują kolejne zastosowania w nowych maszynach, co stawia przed ich producentami i konstruktorami jeszcze wyższe wymagania. W nowych typach pasów pojawiają się rozwiązania, będące udoskonaleniem już istniejących, bądź tworzącymi zupełnie nowe typy. Konstrukcje te obejmują prawa patentowe i dostępność tych pasów jest ograniczona.

  

Rys. 1.

Firma WILHELM HERM. MULLER Polska w oparciu o prawie stuletnie doświadczenie swego niemieckiego partnera, znacznie rozwinęła zagadnienie przekładni pasowych. Podstawowym wyzwaniem w komponowaniu oferty handlowej jest zapewnienie klientom produktów najwyższej jakości.

Podstawowe marki pasów, jak BRE-CO®, BRECOFLEX®, SYNCHROFLEX®, NITTA BELT POLY, uzbrajane są w warsztatach firmy WILHELM HERM. MULLER w dodatkowe elementy, umieszczane na stronie grzbietowej, jak również warstwy specjalnego pokrycia, zmieniające właściwości mechaniczne powierzchni mającej kontakt z transportowanym materiałem (rys. 1). Uzbrajane są również inne rodzaje pasów, jak klinowe, wieloklinowe i płaskie.

Bardzo ścisła współpraca z konstruktorami, którym proponowane są najnowocześniejsze rozwiązania, pozwala na wyprodukowanie maszyn lepiej spełniających potrzeby klientów. Użytkownikom maszyn zapewniane są rozwiązania trwalsze, bezpieczniejsze dla otoczenia, jak również rozwiązania optymalizujące istniejące strukcje (rys. 2).

Rys. 2.

Nowe konstrukcje pasowe pogrupowane są według typów. W grupie pasów zębatych, w zależności od potrzeb, występują: pasy ATP do przenoszenia dużych mocy, pasy BAT (rys. 3), SFAT (rys. 4) oraz pasy N - cichobieżne bez tendencji przesuwania się na kole, pasy ATN wyposażone w uniwersalny system łączenia na śruby oraz przykręcania elementów na stronie grzbietowej. W grupie pasów klinowych należy wskazać pasy wieloklinowe typu POLY-V jako rozwiązania znakomicie zastępujące pasy płaskie i klinowe. Popularność tych pasów spowodowała, że znacznie rozszerzono ilość typów utrzymywanych w magazynie.

 Rys. 3.

Rys. 4.

Również wśród pasów płaskich pojawiają się nowe konstrukcje, zarówno pasów napędowych jak i transportujących.

Rys. 5.

  

Rys. 6.

W pasach płaskich napędowych intensywnie rozwija się grupa pasów termozgrzewalnych. POLY SPRINT to pasy znakomicie spisujące się w napędach ciężkich maszyn, jak również w transporcie z dużą prędkością liniową. Pasy płaskie transportujące to przede wszystkim rozwijające się materiały, jak: wyższej jakości PVC i poliuretan, poliester, polietylen, poliamid, guma itd. Inżynierowie firmy zwracają uwagę na odpowiednio dobrane właściwości mechaniczne, jak np. odpowiedniej jakości warstwy nośne powodujące znacznie dłuższą trwałość osnowy. Bliski kontakt inżynierów firmy WILHELM HERM. MULLER z producentami pasów pozwala wykonać pas na specjalne życzenie kontrahenta, który może otrzymać prawa wyłączności opracowanej konstrukcji.

więcej informacji: Świat Szkla 9/2005

 

Czytaj także --

 

 

01 chik
01 chik