Pasy przenośnikowe i napędowe znajdują kolejne zastosowania w nowych maszynach, co stawia przed ich producentami i konstruktorami jeszcze wyższe wymagania. W nowych typach pasów pojawiają się rozwiązania, będące udoskonaleniem już istniejących, bądź tworzącymi zupełnie nowe typy. Konstrukcje te obejmują prawa patentowe i dostępność tych pasów jest ograniczona.

  

Rys. 1.

Firma WILHELM HERM. MULLER Polska w oparciu o prawie stuletnie doświadczenie swego niemieckiego partnera, znacznie rozwinęła zagadnienie przekładni pasowych. Podstawowym wyzwaniem w komponowaniu oferty handlowej jest zapewnienie klientom produktów najwyższej jakości.

Podstawowe marki pasów, jak BRE-CO®, BRECOFLEX®, SYNCHROFLEX®, NITTA BELT POLY, uzbrajane są w warsztatach firmy WILHELM HERM. MULLER w dodatkowe elementy, umieszczane na stronie grzbietowej, jak również warstwy specjalnego pokrycia, zmieniające właściwości mechaniczne powierzchni mającej kontakt z transportowanym materiałem (rys. 1). Uzbrajane są również inne rodzaje pasów, jak klinowe, wieloklinowe i płaskie.

Bardzo ścisła współpraca z konstruktorami, którym proponowane są najnowocześniejsze rozwiązania, pozwala na wyprodukowanie maszyn lepiej spełniających potrzeby klientów. Użytkownikom maszyn zapewniane są rozwiązania trwalsze, bezpieczniejsze dla otoczenia, jak również rozwiązania optymalizujące istniejące strukcje (rys. 2).

Rys. 2.

Nowe konstrukcje pasowe pogrupowane są według typów. W grupie pasów zębatych, w zależności od potrzeb, występują: pasy ATP do przenoszenia dużych mocy, pasy BAT (rys. 3), SFAT (rys. 4) oraz pasy N - cichobieżne bez tendencji przesuwania się na kole, pasy ATN wyposażone w uniwersalny system łączenia na śruby oraz przykręcania elementów na stronie grzbietowej. W grupie pasów klinowych należy wskazać pasy wieloklinowe typu POLY-V jako rozwiązania znakomicie zastępujące pasy płaskie i klinowe. Popularność tych pasów spowodowała, że znacznie rozszerzono ilość typów utrzymywanych w magazynie.

 Rys. 3.

Rys. 4.

Również wśród pasów płaskich pojawiają się nowe konstrukcje, zarówno pasów napędowych jak i transportujących.

Rys. 5.

  

Rys. 6.

W pasach płaskich napędowych intensywnie rozwija się grupa pasów termozgrzewalnych. POLY SPRINT to pasy znakomicie spisujące się w napędach ciężkich maszyn, jak również w transporcie z dużą prędkością liniową. Pasy płaskie transportujące to przede wszystkim rozwijające się materiały, jak: wyższej jakości PVC i poliuretan, poliester, polietylen, poliamid, guma itd. Inżynierowie firmy zwracają uwagę na odpowiednio dobrane właściwości mechaniczne, jak np. odpowiedniej jakości warstwy nośne powodujące znacznie dłuższą trwałość osnowy. Bliski kontakt inżynierów firmy WILHELM HERM. MULLER z producentami pasów pozwala wykonać pas na specjalne życzenie kontrahenta, który może otrzymać prawa wyłączności opracowanej konstrukcji.

więcej informacji: Świat Szkla 9/2005

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.