Prof. dr hab. Ryszard Sowiński, praktyk biznesowy oraz pracownik naukowy Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, w swoim wykładzie uświadomił słuchaczom, jak szybko zmienia się otoczenie biznesowe. Jak świetnie prosperujące firmy o dużym potencjale przegapiły swoją szansę na rozwój i dominację na rynku. Z drugiej strony niewielkie firmy, które podjęły wyzwania i zainwestowały w nowe pomysły, potrafiły zdobyć rynek. Obecny świat charakteryzuje się dużą dynamiką zmian, a okres życia produktów jest dużo krótszy niż 30-50 lat temu. To determinuje również zachowania przedsiębiorców na rynku. Musimy dużo uważniej śledzić trendy i kierunki zmian nawet w tak tradycyjnych branżach, jak przetwórstwo szkła.

Piotr Ruta, znany trener umiejętności interpersonalnych, swoim wystąpieniem przekonał wszystkich, że otwarcie się na innych ludzi jest często kluczem do sukcesu. We właściwych kontaktach z własnymi pracownikami, klientami, dostawcami drzemie ogromny potencjał, który może być motorem ich innowacyjności, Trzeba jednak mieć tego świadomość, posiadać wiedzę na temat typów osobowości i ich potencjału a potem umiejętnie wykorzystać posiadaną wiedzę w praktyce. Wszyscy uczestnicy konferencji mieli okazję przeprowadzić sobie indywidualne testy osobowości i zapoznać się ze swoimi mocnymi i słabymi stronami. Rolą dobrego menadżera jest właśnie wykorzystanie mocnych stron, zarówno swoich, jak i swoich pracowników a nie zmuszanie ich do wykonywania zadań całkowicie sprzecznych z ich predyspozycjami.

Paulina Zadura-Lichota, dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności w PARP, przedstawiła przykłady polskich firm, które potrafiły wdrożyć innowacyjność w swoich zakładach. Niestety, dane statystyczne nie są dla polskich firm zbyt łaskawe. Plasujemy się daleko wśród państw z Unii Europejskiej z poziomem innowacyjności.

Trudno jednoznacznie określić przyczynę ale na pewno jedną z nich jest podejście przedsiębiorców do prowadzenia własnej działalności. Bardzo często jest ona zachowawcza, bez poszukiwania nowości rynkowych, a brak dostępu do wiedzy i łatwej współpracy z jednostkami naukowo-badawczymi dodatkowo demotywuje do działań.

Stowarzyszenie PSB chce więc wspierać przedsiębiorców w rozwoju, promować innowacyjne postawy, otwierać się na nowe pomysły i przede wszystkim wspomagać przedsiębiorców w ich drodze do sukcesu rynkowego.

Wykładom towarzyszyły również imprezy integracyjne, w trakcie których uczestnicy nie tylko mogli się wspólnie pobawić, ale również wzajemnie poznać.

Zdjęcia z konferencji publikowaliśmy na profilu miesięcznika Świata Szkła na FACEBOOKu www.facebook.com/swiatszklaczasopismo


 „Świat Szkła” był patronem medialnym konferencji branżowej w Mikorzynie

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 6/2012

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.