Jubileuszowy 50. Rajd Barbórka Warszawska Uroczystego otwarcia konferencji Monitoring Rynku Budowlanego 2012 oraz powitania uczestników dokonał Paweł Łuszcz, który również poprowadził konferencję. Następnie Podsekretarz Stanu Minister Piotr Styczeń omówił aktualne tematy dotyczące budownictwa mieszkaniowego, oraz przedstawił propozycję programu „Mieszkanie dla młodych”.


Po tym wystąpieniu przystąpiono do prezentacji konferencyjnych, które odbyły się w trzech sesjach:


SESJA I: Kondycja i przyszłość polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno-gospodarczej kraju.


SESJA DRUGA: Panel dyskusyjny


SESJA TRZECIA: Jak zbudować efektywną markę na rynku budowlanym?

 

8-fot1


Sesja Pierwsza konferencji prezentowana była przez prelegentów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. 
Pierwsze wystąpienie w tej części należało do Joanny Jarzębowskiej, która przedstawiła m.in. sytuację polskiego budownictwa na tle Europy. Uczestnicy zostali zapoznani z prognozami dla krajów UE na rok 2012, skalą wpływu poszczególnych parametrów na wzrost PKB oraz dominującymi kierunkami eksportu z Polski i udziałami grup produktowych budownictwa w eksporcie.


Kolejną prelegentką była Małgorzata Skonieczna, która dokonała przeglądu sytuacji na rynku mieszkaniowym.
Przedstawione dane dotyczyły cen mieszkań na rynku wtórnym w latach 2008-2012, ilości mieszkań oddanych do użytku, rozpoczętych budów i wydanych pozwoleń w latach 2005-2012, jak również struktury mieszkań oddanych do użytku w latach 1993-2012. Ponadto Małgorzata Skonieczna m.in. podsumowała program „Rodzina na swoim” oraz przedstawiła prognozę mieszkań oddanych do użytku na 2013 r.


W następnej kolejności Joanna Florczak-Czujwid zapoznała uczestników z najważniejszymi trendami w obrębie budownictwa niemieszkalnego. W prezentacji znalazły się statystyki budynków niemieszkalnych oddanych do użytku w latach 2005-2011, obiektów magazynowych w Polsce w I półroczu 2012 oraz struktura budownictwa niemieszkalnego w latach 2006-2011. Prelegentka omówiła również podaż obiektów biurowych w I połowie 2012, powierzchnie nowych centrów handlowych oddanych do użytku w latach 2006-2011, i strukturę hoteli wg województw.


W dalszej części Sesji I-szej ponownie wystąpiła Małgorzata Skonieczna, która omówiła zmianę jakościową w polskim budownictwie oraz Branżowy Program Promocji Budownictwa. Szczegóły wystąpienia dotyczyły poszczególnych zrealizowanych inwestycji budowlanych związanych z EURO 2012, wyników budownictwa inżynieryjnego oraz stanu realizacji autostrad i dróg ekspresowych.


Sesję I-szą konferencji zakończyły prezentacje Partnerów Kluczowych – Grupy Kapitałowej OBLIGO oraz Crédit Agricole Bank Polska.


Agata Packa (Obligo Sp. z o.o.) i mec. Bogumił Sieczkowski (Kancelaria Obligo Sieczkowski i Spółka) przedstawili aspekty prawne, finansowe i podatkowe zabezpieczenia interesów dostawcy materiałów budowlanych w procesie inwestycyjnym.


Marta Grabowska (Crédit Agricole Bank Polska) zaprezentowała nowoczesne formy finansowania zakupów w branży remontowo-budowlanej.


Po przerwie kawowej rozpoczęto Sesję Drugą konferencji. Przebiegła ona w formie Panelu dyskusyjnego zatytułowanego „Budownictwo mieszkaniowe - jakie formy wsparcia zastąpią Program „Rodzina na swoim”?”

Panel otworzył Moderator – Marek Wielgo („Gazeta Wyborcza”).

 

8-fot2


Pierwszy w II-giej sesji głos zabrał Pan Bogusław Białowąs (Bank Gospodarstwa Krajowego), który przedstawił informację o aktywności rynkowej programu „Rodzina na swoim”.


Wśród uczestników panelu znaleźli się: dr Irena Herbst (Fundacja Centrum PPP), Marzena Rudnicka (Centrum im. Adama Smitha), Agnieszka Krawczyk (PKO Bank Polski), Bartosz Turek (Home Broker), Sylwia Pajdo-Pasek (Echo Investment) i Agata Wróbel (Polnord SA) Po zakończeniu panelu nastąpiła kolejna przerwa kawowa, a po niej rozpoczęto Sesję Trzecią.


W III-ciej sesji Pan Grzegorz Filipek Dyrektor Marketingu firmy Oknoplast przedstawił najważniejsze założenia jakim się kieruje firma Oknoplast budując swoją marke nie tylko na rynku polskim ale również europejskim. 


Jako ostatnia na konferencji wystąpiła Joanna Florczak- -Czujwid. Prezentacja dotyczyła również kwestii budowania silnej marki na rynku. Prelegentka przedstawiła narzędzia marketingowe pomocne w tym procesie na przykładzie Rankingu Budowlana Marka Roku.


Konferencja zakończyła się tradycyjna już loterią wizytówkową. ASM wraz z Baltic Plaza MediSpa ufundował dla laureatów 2 nagrody w postaci rabatu na dowolnie wybrany produkt ASM oraz vouchery dla dwóch osób na pobyt weekendowy w Baltic Plaza Hotel Medi Spa w Kołobrzegu.


Organizator Konferencji
ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno
Tel.: +48 (24) 355 77 00;
Faks +48 (24) 355 77 01/03
www.asm-poland

 

„Świat Szkła” był patronem medialnym konferencji „Monitoring Rynku Budowlanego”

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 11/2012

 

 

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.