300 ton szkła, 100 ton konstrukcji stalowej, 10 tysięcy szklanych modułów w 14 odcieniach szarości. W centrum Łodzi powstaje budynek o niepowtarzalnej elewacji.

 

Osiem tysięcy metrów kwadratowych szklanej fasady tworzy mozaikę przedstawiającą kadr z filmu „Zakazane piosenki”, pierwszej polskiej powojennej produkcji fabularnej. To największy pomnik polskiej kinematografii i unikatowy projekt architektoniczny.

 

22-fot1

22-fot1a

 


Inwestorem projektu jest Grupa TOYA i Spółka Film Hotel. Całość przedsięwzięcia obejmuje biurowiec MediaHUB, hotel DoubleTree by Hilton Łódź oraz zaplecze konferencyjne z salą kinowo-teatralną. Generalnym Wykonawcą jest firma Budimex S.A.


Inwestycja realizowana jest na terenie dawnej Łódzkiej Wytwórni Filmów Fabularnych (WFF) pod adresem Łąkowa 29. Inspiracją do stworzenia oryginalnej elewacji budynku, łączącego dwie niezależne części: biurową i hotelową, stało się filmowe dziedzictwo łódzkiej „Fabryki Snów”. Zamierzeniem projektantów z Biura Kuryłowicz & Associates była chęć utrwalenia niezwykłej ulotności obrazu filmowego. W tym celu wykorzystano jeden z kadrów z filmu „Zakazane piosenki”, który po powiększeniu nałożono na budynek.


Fragment został nałożony na rozwinięcie wszystkich elewacji budynku i poddany pikselizacji, czyli zmniejszeniu rozdzielczości do rozdzielczości modułu elewacyjnego. Dzięki temu obraz rozpoznawany jest dopiero z odległości kilkudziesięciu metrów. Szkło elewacyjne jest pokryte sitodrukiem. Zróżnicowanie szarości uzyskano poprzez zastosowanie 14 odcieni kolorów emalii z palety RAL.


Fasada główna oraz we wnękach jest konstrukcją aluminiowo-szklaną semistrukturalną, z uszczelnieniem zewnętrznym w postaci silikonu. Użyto w niej silikonu pogodowego firmy Dow Corning DC 591 (czarny).


Fasada punktowa opiera się na podkonstrukcji stalowej, do której szkło zamocowano punktowo, za pomocą rotul ze stali nierdzewnej.


Szklaną taflę elewacji, która okala biurowiec MediaHUB i hotel DoubleTree by Hilton Łódź, tworzy dziesięć tysięcy modułów – każdy o powierzchni około jednego metra kwadratowego. Producentem szkła jest firma AGC Warszawa. Rodzaj szkła jest dostosowany do rodzaju elewacji.

I tak:

Fasada główna:
- szkło zespolone przezierne – o współczynniku U=1,1 W/m2K z sitodrukiem;

- szkło zespolone nieprzezierne – z sitodrukiem i emalią w różnych kolorach wg palety RAL.

 

Fasada we wnękach:
- szkło zespolone przezierne – o współczynniku U=1,1 W/m2K, o podwyższonych parametrach, ze szkłem zewnętrznym niskoemisyjnym;
- szkło zespolone nieprzezierne – o podwyższonych parametrach, ze szkłem zewnętrznym niskoemisyjnym i emalią w różnych kolorach wg palety RAL.

 

Na fasadzie punktowej zabudowano szkło pojedyncze hartowane z sitodrukiem oraz emalią. 


Sam biurowiec oferuje blisko cztery tysiące metrów kwadratowych powierzchni do wynajęcia z możliwością dowolnej aranżacji przestrzeni. Wewnętrzne przeszklenia rozciągają się na wszystkich kondygnacjach od wysokości 90 cm do sufitu, dzięki czemu pomieszczenia biurowe są przestronne i dobrze oświetlone.


Wysokość powierzchni biurowej w świetle to 275 cm. Dwie szybkobieżne windy łączą 10 pięter biurowych oraz parking podziemny. Wzmacniane stropy oraz podniesione podłogi umożliwiają zlokalizowanie w biurowcu serwerowni, kancelarii tajnej i archiwów.

 

22-fot2

 

 

Inspirująca elewacja
Niepowtarzalny projekt fasady budynku stał się inspiracją do inauguracji ogólnopolskiego castingu na sobowtórów pierwszoplanowych postaci kadru „Zakazanych piosenek”, zdobiącego elewację budynku. Pięć osób wybranych przez jury weźmie udział w sesji zdjęciowej ożywiającej wspomnienia o pierwszym polskim powojennym filmie fabularnym.


Ekspozycja fotograficznego remake’u będzie jednym z głównych wydarzeń oficjalnego otwarcia biurowca MediaHUB i hotelu DoubleTree by Hilton Łódź. Więcej informacji o inwestycji i castingu można znaleźć na stronie: www.mediahub.pl


Agnieszka Wołowiec
e: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 11/2012

  

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.