„Zielone okno – wyrzuć rtęć ze swojego życia” to kampania społeczno-edukacyjna, która promuje ekologię, wiedzę o toksyczności szkodliwej rtęci i jej obecnych zastosowaniach. W tym roku organizatorzy kontynuują kampanię, której pierwsza edycja dotarła do ponad miliona Polaków.
W tym roku kampanię zainauguruje list otwarty informujący o szkodliwości rtęci, jej stosowaniu w przemyśle i podkreślający wagę mediów oraz instytucji przy nagłaśnianiu postaw promujących ekologię. Na wiosnę zorganizowany będzie konkurs skierowany do producentów okien i deweloperów, w którym nagrodą będzie otrzymanie certyfikatu „Zielone okno”. Certyfikat ten poświadcza o niestosowaniu rtęci w danych produktach lub realizacjach. We wrześniu zostaną przeprowadzone zajęcia edukacyjne w przedszkolach w sześciu miastach Polski: Bydgoszczy, Elblągu, Katowicach, Rzeszowie, Szczecinie i Wrocławiu. Tegoroczna edycja skupia się na deweloperach i producentach okien, ale nie pomija konsumentów i rodziców. Ekspertami kampanii są Sławomir Brzózek z Fundacji Nasza Ziemia oraz Wojciech Przybylski z ECO IN, trwają negocjacje dotyczące pozyskania dodatkowych partnerów.
Anna Dostatnia, Diana Fedak
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
więcej informacj: Świat Szkła 4/2013