Analitycy ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku prognozują wzrost produkcji budowlano-montażowej pod koniec 2015 r. Dodatni trend utrzyma się również w 2016 r., prognozy dla sektora są zatem optymistyczne.
28. października 2015 r., w Warszawie, odbyła się konferencja Monitoring Rynku Budowlanego.
18-ta edycja wydarzenia organizowanego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Konferencja objęta została honorowym patronatem Ministra Gospodarki. Zaprezentowano wyniki sektora budowlanego oraz prognozy jego rozwoju.
Konferencja MRB zgromadziła 100 przedstawicieli uczestników rynku budowlanego reprezentujących firmy, stowarzyszenia branżowe i media. W III sesjach podjęte zostały istotne dla polskiej „budowlanki” kwestie, począwszy od szczegółowych analiz i prognoz dla budownictwa mieszkalnego, niemieszkalnego i inżynieryjnego, poprzez blok poświęcony pozyskiwaniu dofinansowania z funduszy unijnych, skończywszy na części marketingowej, ze względu na swój medialny charakter wzbudzającej duży odzew słuchaczy.
Konferencja MRB to spotkanie umożliwiające uczestnikom kontakt z licznymi ekspertami. Z ramienia ASM jako lidera na rynku badań na zlecenie sektora budowlanego wystąpili Małgorzata Walczak-Gomuła, Beata Tomczak, Agnieszka Kowalska, Marek Skrzyński i Przemysław Dana.
Panel dyskusyjny moderował Przemysław Dana
Organizatorzy zaprosili do udziału również ekspertów zewnętrznych.
Tematykę Branżowego Programu Promocji Budownictwa podjął amb. Jerzy Drożdż z Krajowej Izby Gospodarczej. Pigułki prawne przedstawili reprezentanci Kancelarii GESSEL – radca prawny Maciej Trąbski, mec. Marcin Robenek oraz mec. Piotr Schramm.
W panelu dyskusyjnym oprócz przedstawicieli ASM – Agnieszki Kowalskiej i Marka Skrzyńskiego – wystąpili eksperci- praktycy bezpośrednio zaangażowani w rozwój polskiej gospodarki oraz proces pozyskiwania funduszy: Aneta Maszewska (Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE), Piotr Dymarski (Mostostal Warszawa S.A.), Bożena Damasiewicz (Fundacja „Pomyśl o przyszłości”), Rafał Kamiński (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości) oraz dr inż. Małgorzata Skibska-Zielińska (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju).
W części marketingowej wzięli udział Wioletta Fabrycka (RD bud Sp. z o.o.) oraz Wojtek Mierowski (Brand New Attitude).
Wystąpienia i debaty bogatego programu konferencji MRB dały początek dyskusjom, które kontynuowane były w kuluarach podczas przerw. Stały monitoring rynku prowadzony jest przez ASM cały rok dzięki eksperckim, cyklicznym analizom – niezbędnym narzędziom do budowania strategii marketingowych. Dane dotyczące aktualnej i przyszłej sytuacji w branży budowlanej znajdą Państwo w kwartalnych i miesięcznych wydaniach opracowania Monitoring Rynku Budowlanego. Polskie budownictwo w trendzie zwyżkowym.
ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno
Tel.: +48 (24) 355 77 00
Faks +48 (24) 355 77 01/03
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 11/2015