Ranking Budowlana Marka Roku to klasyfikacja materiałów budowlanych produkowanych w Polsce. XIV edycja Gali Budowlana Marka Roku odbyła się 7 czerwca br. w hotelu Venecia Palace w Michałowicach k. Warszawy. Przyznano wyróżnienia i tytuły Złotych, Srebrnych i Brązowych Budowlanych Marek Roku 2018, jak również tytuły Championów Roku 2018, które honorują marki cenione przez wykonawców w ciągu wielu lat.

 

Uroczysta Gala jako zwieńczenie projektu zgromadziła licznych gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele producentów materiałów budowlanych, organizacji zrzeszających wykonawców, stowarzyszeń branżowych i partnerów biznesowych. Laureaci zostali uhonorowani w kilkudziesięciu kategoriach produktowych za sukcesy w kreowaniu silnej marki na rynku materiałów budowlanych w 2018 roku. Tytuł został przyznany na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii i preferencji firm wykonawczych.

 

 

2018 7-8 1 1

 

 

Małgorzata Walczak-Gomuła, Prezes Zarządu ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku:

 

– Ranking Budowlana Marka Roku jest jedynym w Polsce projektem badawczym o tak szerokim zasięgu i niezależnym charakterze opartym o autentyczne wskazania rynku.

 

Zatem, z jednej strony dla uczestników rynku budowlanego stanowi nieocenione źródło zweryfikowanej informacji marketingowej, a z drugiej – staje się pomocą dla inwestorów poszukujących najlepszych produktów. W pierwszym kwartale 2018 r. przeprowadziliśmy ogólnopolskie badanie ankietowe wśród wykonawców, aby poznać ich opinie na temat kilkudziesięciu grup asortymentowych materiałów budowlanych. Efektem badania jest Ranking Budowlana Marka Roku, który oferuje producentom trzy główne korzyści – wiedzę o pozycji własnej i konkurencji, promocję wśród klientów oraz prestiż. Na podstawie raportu Budowlana Marka Roku przygotowanego osobno dla każdej kategorii, producent może ocenić, czy jego działania, które podejmuje z firmami wykonawczymi przynoszą skutek nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także – a może przede wszystkim – wizerunkowym. Raport jest dostępny jedynie dla Uczestników Rankingu, dzięki czemu firma zyskuje przewagę konkurencyjną w budowaniu strategii działania. Marka uczestniczy w szerokiej gamie działań promocyjnych zarówno w mediach, jak i wśród wykonawców, którzy otrzymują informację zwrotną na temat preferencji całego środowiska.

 

 

2018 7-8 1 2 1

 

 

Joanna Florczak-Czujwid, Dyrektor Projektu Budowlana Marka Roku, mówi w jaki sposób można znaleźć się na najwyższych pozycjach w rankingach:

 

– Firmy często zadają nam to pytanie ale odpowiedź od czternastu edycji jest niezmienna: „my nie mamy na to wpływu”. Ranking jest niezależny, opiera się na spontanicznych wskazaniach (bez podpowiedzi w kafeteriach – przypis red.). Dzięki temu wyniki są w pełni miarodajne i obiektywne. To wyróżnia Ranking Budowlana Marka Roku spośród wszystkich konkursów w branży. Tytuły i wyróżnienia Budowlanej Marki Roku są przyznawane wg kryteriów częstotliwości stosowania marki, najwyższej dostępnej na rynku jakości i najlepszej relacji ceny do jakości. Dla każdej kategorii produktowej niezależne badania realizowane są na reprezentatywnej próbie. Wspomnianym wyżej trzem kryteriom przypisuje się odpowiednie wagi, które zsumowane składają się na ostateczne wyniki rankingu. Na podstawie badań, przez zespół ASM przygotowywane są raporty rynkowe – opracowania dla każdej kategorii produktowej. Tytuły Championa Roku marki uzyskują dzięki wieloletniemu uznaniu użytkowników. Badani wykonawcy spontanicznie udzielają odpowiedzi. To są „ich” marki, które polecają i do których często są przywiązani bo zapewniają one określone, pozytywne doświadczenia.

 

Zapraszamy do śledzenia preferencji wykonawców i poznania wiarygodnych, cenionych produktów. Szczegóły dotyczące wydarzenia dostępne są na stronie: www.rankingmarekbudowlanych.pl.

 

 

Elżbieta Czerniec

 2018 7-8 1 3

 

 „Świat Szkła” jest patronem medialnym Rankingu Budowlana Marka Roku 2018

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji: Świat Szkła 07-08/2018

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.