Światła wielkiego miasta, czyli co warto wiedzieć o fasadach medialnych |
Data dodania: 20.01.19 |
Fasada medialna to reprezentacyjna, efektowna elewacja budynku wyposażona w elementy oświetleniowe i multimedialne, zapewniająca wyróżnienie obiektu na mapie miasta.
Zazwyczaj jest zbieżna z jego funkcją, dzięki czemu zapewnia uzyskanie określonej identyfikacji wizualnej po zapadnięciu zmroku, często umożliwia również wyświetlanie informacji.
DANISH INDUSTRY, Kopenhaga, Dania (Martin Professional, Kollision
Fasada medialna integruje poprzez zaawansowane sterowanie nowoczesne rozwiązania techniczne: oświetlenie efektowe, ekrany LED, projekcję cyfrową.
Poprzez dynamiczne wysterowanie poszczególnych pikseli mamy możliwość stworzenia swoistego gigantycznego ekranu, oferującego wyświetlanie rozmaitych materiałów video.
Projektanci tego typu systemów muszą blisko współpracować z architektem i całym zespołem projektowym, ponieważ urządzenia te są nieodłącznym elementem elewacji.
W ciągu dnia zwykle są niewidoczne, a po zmierzchu eksponują walory estetyczne budynku, niejednokrotnie tworząc nową jakość.
Są szczególnie pomocne w kształtowaniu wizerunku obiektów handlowych, biurowych, stadionów, hal sportowych, lotnisk, urzędów i innych przestrzeni użyteczności publicznej.
Rozwiązania tego typu mogły zaistnieć dzięki oświetleniu bazującym na diodach LED.
Miniaturyzacja, łatwość sterowania, niskie zużycie prądu to cechy, które wpłynęły na ich szybkie upowszechnienie.
Duży wpływ na realizacje fasad ma trend „Human Centric Lighting” – projektowanie oświetlenia zorientowane na człowieka.
KARA NOVEREN, Dania (Martin Professional)SALLING Department Store, Aarhus, Dania
Dzięki niemu budynek może „komunikować” się z otoczeniem. Reagować na czynniki zewnętrzne, np. temperaturę, wilgotność, ciśnienie, liczbę przechodzących w pobliżu osób, porę dnia, specjalne wydarzenia i zmieniać swój wygląd w zależności od sytuacji.
To nie tylko rozwiązanie zapewniające wyjątkową identyfikację wizualną, ale również forma komunikacji z przechodniem, widzem, potencjalnym klientem.
Prawidłowo zaprojektowana, technologicznie zaawansowana i dynamiczna z natury tworzy efekt, który na długo pozostaje w pamięci.
Jest to doskonałe narzędzie zwiększające atrakcyjność obiektów handlowych, przyciągające klientów i podnoszące wyniki sprzedaży.
(Martin Professional, Kollision) https://vimeo.com/200794410
Zintegrowane z wyjątkowym projektem architektonicznym daje znakomite wrażenia wizualne podkreślając kształt obiektu w porze wieczornej i nocnej – gwarantuje uzyskanie efektu „WOW”.
Przy obserwacji z dużej odległości zapewnia doskonałą widoczność na tle miasta – wyjaśnia Radosław Zacheja, prezes zarządu firmy Bright Lights, firmy technologicznej, adaptującej najnowocześniejsze rozwiązania techniczne na rynku oświetlenia architektonicznego i multimediów.
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
|