Wraz z obchodami Światowego Dnia Ziemi 2010 globalny producent opakowań szklanych, firma O-I, wprowadza na rynek nowy, wszechstronny asortyment standardowych butelek do napojów wysokoprocentowych, dzięki którym mali i duzi producenci mogą dostarczać swoje produkty szybko, wydajnie i skutecznie, oferując konsumentom wiele korzyści wynikających ze stosowania szkła.

Nowy asortyment opakowań do napojów wysokoprocentowych obejmuje 330 różnych kształtów dla każdej kategorii produktów – whisky, brandy, ginów, wódek, rumów, likierów, aperitifów i Schlegeli. Modele te są skierowane do wszystkich sektorów – napojów tańszych, ze średniej półki i napojów premium. Opakowania mają bardzo różne pojemności – od 2 cl do 2l, co pozwala właścicielom marek stworzyć spójny zestaw opakowań w całej linii produktowej.

Asortyment standardowych opakowań O-I do napojów wysokoprocentowych jest owocem doświadczeń z wieloletniej współpracy z klientami z wielu różnych regionów Europy znanych z produkcji napojów wysokoprocentowych – od gorzelni whisky w Szkocji po producentów wódki w Finlandii i Estonii, od producentów grappy we Włoszech po szwajcarskich rzemieślników wytwarzających likiery ziołowe. Dzięki połączeniu  bogatej wiedzy z globalnym doświadczeniem w dziedzinie technologii O-I opracowało innowacyjne opakowania silnie związane z tradycjami i dziedzictwem w każdej z kategorii. Nowy katalog obejmuje szeroki zakres modeli dostępnych w całej Europie po raz pierwszy w ramach jednego narzędzia.

Image 

Ponieważ opracowanie własnej butelki dla marki napojów wysokoprocentowych wymaga znacznych inwestycji czasowych i finansowych, standardowa oferta O-I stanowi bardzo cenny zasób dla producentów, gdyż oferuje im bezpośredni dostęp do modeli, które już zostały sprawdzone i przetestowane na rynku. Dzięki temu producenci mogą szybko i skutecznie wykorzystać szanse rynkowe bez inwestowania w pełen proces projektowo-produkcyjny dla każdego nowego produktu lub rozszerzenia linii produktowej.

Każdy ze 330 kształtów zaprojektowano tak, by oferował odpowiednie pozycjonowanie i komunikaty wizualne, których poszukują konsumenci dokonujący wyboru whisky, ginu lub likieru, i które wyróżniają się znacząco na półkach sklepowych. Choć są to opakowania „standardowe”, cechują się wyraźnym różnicowaniem, interesującymi kształtami, innowacyjnymi wygięciami i subtelnymi tłoczeniami. Na przykład kolekcja butelek do whisky obejmuje współczesny, wysoki, okrągły model w ośmiu różnych wielkościach, zaś do specjalnej kolekcji „Original” należą twórcze wzory zainspirowane kształtem shakera koktajlowego lub stylem butelek do win bordeaux. W celu uzyskania dalszego różnicowania standardowe opakowania można dodatkowo spersonalizować za pomocą etykiet, nadruków sitodrukowych i powlekania.

W pracy nad asortymentem opakowań standardowych O-I opierało się na wynikach programu badań rynkowych, dzięki któremu opakowania spełniają zmieniające się potrzeby, dostosowując się do najnowszych tendencji, jak na przykład coraz większa popularność lżejszych lub przezroczystych opakowań oraz stopniowe dążenie w stronę segmentu premium.

Asortyment standardowych opakowań O-I przynosi korzyści ze stosowania wysokiej jakości opakowań szklanych różnym, małym i dużym producentom napojów wysokoprocentowych. Szkło nie tylko przechowuje smak, aromat i wygląd zawartości przez dłuższy czas i stanowi ekologiczny wybór dla konsumentów i producentów, ale także jest wyrazem dziedzictwa, jakości i „historii”, którą każdy z trunków ma do przekazania. Szklana butelka może być nieodłączoną częścią samej marki – zapadającą w pamięć ikoną, której konsumenci będą stale poszukiwać.


*FEVE Consumer Preference and Packaging in Europe, kwiecień 2009.

--------------------
Informacje o O-I
Wielokrotnie w ciągu każdego dnia produkty firmy O-I pozwalają dostarczyć nabywcom najbardziej znane produkty na całym świecie. Firma jest liderem na rynkach Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku i oferuje szklane opakowania podlegające w całości recyklingowi, umożliwiające zachowanie doskonałego smaku, czystości, atrakcyjności wizualnej i korzyści związanych z wartością produktów klientów firmy. Firma powstała w 1903 r. i zatrudnia obecnie ponad 22 000 osób w 78 zakładach produkcyjnych w 21 krajach. W 2009 r. sprzedaż netto z działalności w dziedzinie produkcji szkła wyniosła 7,1 mld USD.

W Polsce koncern OWENS-ILLINOIS posiada następujące zakłady produkcyjne – Hutę  Szkła Jarosław i Hutę Szkła Antoninek, które współpracują z renomowanymi  krajowymi i międzynarodowymi klientami z branży produkcji odżywek dla dzieci, soków, przetwórstwa żywności oraz piwa.

więcej informacji: www.o-i.com

patrz też:

- Huta Szkła Jarosław - rozwój, ekologia, wsparcie regionu, historia , Świat Szkła - portal

- O-I wprowadza na rynek asortyment standardowych opakowań do win, Świat Szkła - portal   

- O-I wprowadza nowy asortyment standardowych opakowań dla napojów wysokoprocentowych, Świat Szkła - portal   

- O-I wprowadza na rynek asortyment standardowych opakowań szklanych do produktów żywnościowych, Świat Szkła - portal   

- O-I Produkcja Polska S.A. uhonorowana prestiżową nagrodą "JAROSŁAW 2009" , Świat Szkła - portal 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.