Na sali zasiadło wielu specjalistów, wśród których byli zarówno przedstawiciele firm zajmujących się produkcją i dystrybucją szyb samochodowych, a także narzędzi i materiałów służących do montażu i napraw szyb. Były tez osoby z firm usługowych (serwisowych) zajmujących się wymiana rozbitych szyb, a także naprawą szyb lekko uszkodzonych.

Gościliśmy również przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego w Polsce – czyli głównych odbiorców szyb samochodowych oraz przedstawicieli firm posiadających dużą flotę samochodową i własne ekipy remontowe. Na sali były także osoby z towarzystw ubezpieczeniowych i innych instytucji związanych z motoryzacją.

Po powitaniu przybyłych przez redaktora naczelnego „Świata Szkła”, Krzysztofa Zielińskiego, konferencję rozpoczęła Zofia Pollak z Zakładu Technologii Szkła Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych, która omówiła Wymagania i badania szyb hartowanych i laminowanych dla motoryzacji wg Regulaminu EKG ONZ nr 43 przyjętego też przez państwa UE.

Następnie Sławomir Pabian, też z Zakładu Technologii Szkła z Krakowa przedstawił Badania szyb dla motoryzacji według amerykańskiej normy ANSI/SAE Z26.1-1996 oraz wybranych norm producentów samochodów.

Po przerwie na kawę Joanna Zontek z Katedry Technologii Szkła i Powłok Amorficznych, AGH wygłosiła referat Powłoki funkcyjne na szybach stosowanych w motoryzacji (przewodzące, poprawiające własności mechaniczne, itp.), przygotowany wspólnie z prof. Janem Wasylakiem, kierownikiem tej Katedry. Prelekcja omawiająca najnowsze odkrycia wynikające z badań przeprowadzonych pracowniach AGH wzbudziła wiele emocji wśród słuchaczy poszukujących rozwiązań poprawiających trwałość produkowanych lub użytkowanych wyrobów. Odkrycia te są na tyle ważne, że uczelnia AGH zastrzegła te rozwiązania opisując je we wniosku patentowym.

Następnie Tadeusz Tarczoń, przechodząc od kwestii badawczych i naukowych w stronę bardziej technicznych przedstawił dwa referaty: Nowe trendy i kierunki rozwoju interaktywnych szyb w środkach transportu i Folie naklejane na szyby a warunki homologacji.

Tematyce ściśle praktycznej poświęcone były referaty Tomasza Zduniewicza Naprawa szyb samochodowych i Wiesława Wielgołaskiego Montaż szyb w środkach transportu Po każdym z tych wystąpień było wiele szczegółowych pytań dotyczących zagadnień omawianych metod naprawy i montażu szyb.

I tym razem czas przeznaczony na konferencję trzeba było nieco przedłużyć, jednak większość uczestników wytrwała do jej końca, wykorzystując czas pomiędzy prezentacjami na kuluarowe spotkania „kolegów po fachu”.

Przed pożegnaniem uczestników wręczono im jeszcze certyfikaty uczestnictwa w Konferencji.

Zdjęcia z konferencji publikowaliśmy na profilu miesięcznika Świata Szkła na FACEBOOKu www.facebook.com/swiatszklaczasopismo

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 6/2012

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.