Wyniki Rankingu są tworzone na pełnej próbie badawczej firm wykonawczych z całej Polski, sprofilowanych dla poszczególnych kategorii produktowych. W tej edycji badanych było 1646 przedsiębiorstw. Warto również zwrócić uwagę na to, że badanie ukazuje spontaniczną znajomości marek, jest zatem w pełni niezależne i wiarygodne. Respondentom w żaden sposób nie sugeruje się wyboru „pakietu” marek z danej kategorii.
Świętowanie w gronie Laureatów Występ Gwiazdy Wieczoru – Joanny Bartel
Ponadto unikalność Rankingu Budowlana Marka Roku przejawia się w tym, ze klasyfikuje on bardzo szerokie spektrum materiałów budowlanych, jest zatem rankingiem najbardziej pełnym na rynku. W Polsce jest nieporównywalny z żadnym innym, ze względu na zasięg i na tradycję. Na podstawie badania tworzony jest pełny raport, który otrzymują firmy uczestniczące w Rankingu.
Analizując wyniki badań na przestrzeni ostatnich lat można zauważyć, że wpływ wykonawcy prac budowlanych na wybór marki jest niebagatelny. A marka, która spełniła oczekiwania klientów jest ponownie wybierana aż w 88,2% przypadków. Palma pierwszeństwa przypada tej marce, której w danym roku udało się najlepiej dotrzeć do osób decyzyjnych w sprawie zakupu materiałów budowlanych.
Uzyskane lokaty są zatem miarodajnym barometrem funkcjonowania danej marki. Warto więc pokusić się o poznanie wyników rankingu oraz preferencji i zwyczajów zakupowych fachowców używających danej grupy materiałów budowlanych. Warto również zbadać udziały w rynku i pozycję własnej marki na tle konkurencji na przestrzeni lat.
Nagrody dla najlepszych budowlanych marek wręczono podczas uroczystej Gali w pałacyku w Otrębusach, Laureaci otrzymali dyplomy i statuetki Złotej, Srebrnej i Brązowej Budowlanej Marki Roku 2012 w klasyfikacji ogólnej oraz w 20-stu kategoriach materiałów budowlanych. W Gali uczestniczyli przedstawiciele Zarządów, Działów Marketingu i Działów PR czołowych producentów materiałów budowlanych, członkowie instytucji i stowarzyszeń branżowych oraz media ogólnopolskie i specjalistyczne.
Anna Pawłowicz z firmy OKNOPLAST odbiera nagrodę – Złotą Budowlaną Markę Roku 2012 w kategorii „Okna elewacyjne”, z rąk Małgorzaty Walczak-Gomuły – Dyrektora Generalnego ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku
Wyniki Rankingów poszczególnych edycji, regulamin, metodologia i relacje dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.
Joanna Florczak-Czujwid
ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku
Zdjęcia z uroczystości publikowaliśmy na profilu miesięcznika Świata Szkła na FACEBOOKu www.facebook.com/swiatszklaczasopismo
„Świat Szkła” był patronem medialnym Gali Wręczenia Nagród „Budowlana Marka Roku 2012”. |
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
więcej informacj: Świat Szkła 6/2012