Wyniki Rankingu są tworzone na pełnej próbie badawczej firm wykonawczych z całej Polski, sprofilowanych dla poszczególnych kategorii produktowych. W tej edycji badanych było 1646 przedsiębiorstw. Warto również zwrócić uwagę na to, że badanie ukazuje spontaniczną znajomości marek, jest zatem w pełni niezależne i wiarygodne. Respondentom w żaden sposób nie sugeruje się wyboru „pakietu” marek z danej kategorii.

Świętowanie w gronie Laureatów Występ Gwiazdy Wieczoru – Joanny Bartel

Ponadto unikalność Rankingu Budowlana Marka Roku przejawia się w tym, ze klasyfikuje on bardzo szerokie spektrum materiałów budowlanych, jest zatem rankingiem najbardziej pełnym na rynku. W Polsce jest nieporównywalny z żadnym innym, ze względu na zasięg i na tradycję. Na podstawie badania tworzony jest pełny raport, który otrzymują firmy uczestniczące w Rankingu.

Analizując wyniki badań na przestrzeni ostatnich lat można zauważyć, że wpływ wykonawcy prac budowlanych na wybór marki jest niebagatelny. A marka, która spełniła oczekiwania klientów jest ponownie wybierana aż w 88,2% przypadków. Palma pierwszeństwa przypada tej marce, której w danym roku udało się najlepiej dotrzeć do osób decyzyjnych w sprawie zakupu materiałów budowlanych.

Uzyskane lokaty są zatem miarodajnym barometrem funkcjonowania danej marki. Warto więc pokusić się o poznanie wyników rankingu oraz preferencji i zwyczajów zakupowych fachowców używających danej grupy materiałów budowlanych. Warto również zbadać udziały w rynku i pozycję własnej marki na tle konkurencji na przestrzeni lat.

Nagrody dla najlepszych budowlanych marek wręczono podczas uroczystej Gali w pałacyku w Otrębusach, Laureaci otrzymali dyplomy i statuetki Złotej, Srebrnej i Brązowej Budowlanej Marki Roku 2012 w klasyfikacji ogólnej oraz w 20-stu kategoriach materiałów budowlanych. W Gali uczestniczyli przedstawiciele Zarządów, Działów Marketingu i Działów PR czołowych producentów materiałów budowlanych, członkowie instytucji i stowarzyszeń branżowych oraz media ogólnopolskie i specjalistyczne.

Anna Pawłowicz z firmy OKNOPLAST odbiera nagrodę – Złotą Budowlaną Markę Roku 2012 w kategorii  „Okna elewacyjne”, z rąk Małgorzaty Walczak-Gomuły – Dyrektora Generalnego ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

Wyniki Rankingów poszczególnych edycji, regulamin, metodologia i relacje dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.

Joanna Florczak-Czujwid
ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

Zdjęcia z uroczystości publikowaliśmy na profilu miesięcznika Świata Szkła na FACEBOOKu www.facebook.com/swiatszklaczasopismo

„Świat Szkła” był patronem medialnym Gali Wręczenia Nagród „Budowlana Marka Roku 2012”.

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 6/2012

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.