Dni otwarte Biesse Intermac odbyły się w dniach 6-8 maja 2014 r. Fabrykę Intermac Glass & Stone Division , położoną w malowniczej miejscowości Pesaro niedaleko Bolonii, odwiedzaliśmy z grupą 30 polskich przedsiębiorców i klientów firmy MEKANIKA Sp. z o.o. Przedstawiciele firm branż szklarskiej i kamieniarskiej mieli okazję przyjrzeć się z bliska, jak powstają maszyny, a także można było zwiedzić hale produkcyjne i podejrzeć pracę kilkuset pracowników.

 

2014-05-03-1

 

Pracownicy firmy MEKANIKA chętnie odpowiadali nawet na najdziwniejsze i najtrudniejsze pytania oraz dzielili się swoją praktyczną wiedzą na temat budowy maszyn i wykorzystania ich do obróbki szkła. Natomiast technicy firmy Intermac pokazywali w praktyce możliwości prezentowanych maszyn, łącznie z „podchwytliwymi” zadaniami zlecanymi przez polskich gości, którzy na co dzień mają do czynienia z tymi maszynami. Dzięki temu mogli docenić „ambitne podejście” do zadań techników obsługujących maszyny i wydajność samych maszyn. Pokazy te podziwiali również przedstawiciele miesięcznika „Świat Szkła”, na łamach którego często można przeczytać informacje o maszynach Intermac.

 

Intermac jest częścią Grupy Biesse, która swoje początki zawdzięcza upartości włoskiego tokarza, Giancarla Selciego. Na początku lat 60., dzięki kontaktom z regionalnymi wytwórcami mebli, zaczął on projektować i produkować maszyny do obróbki drewna. Wypuścił on w roku 1969 na rynek wiertarkę wielowrzecionową, która w krótkim czasie zrewolucjonizowała rynek producentów mebli. W roku 2011 Grupa Biesse osiągnęła zysk netto 388,5 mln euro.

 

2014-05-03-2

 

Pod koniec lat 80. powstaje Intermac, spółka wyspecjalizowana w produkcji maszyn dla branży kamieniarskiej i szklarskiej. Dziś globalny producent najbardziej zaawansowanych technologicznie maszyn i urządzeń posiada ponad 20 filii oraz dziesiątki przedstawicieli i punktów serwisowych na całym świecie.

 

2014-05-03-3

 

Intermac Glass, czyli oddział zajmujący branżą szklarską, oferuje produkty skupione pod trzema markami:

  • Intermac – specjalistyczne centra numeryczne CNC, stoły do rozkroju i maszyny co cięcia waterjet,
  • Busetti – lider na rynku dwukrawędziarek (krawędziarki dwustronne); oferuje również urządzenia do przenoszenia płyt szklanych oraz automatyczne i półautomatyczne wiertarki;
  • Diamat – narzędzia diamentowe, ściernice (tarcze) garnkowe i obwodowe, frezy proste i kształtowe, wiertła zwykłe i z fazownikiem, piły do szkła, noże do rozkroju i inne akcesoria

 

2014-05-04-1

 

Na polskim rynku włoski producent obecny jest od 1998 r. Firma MEKANIKA Sp. z o.o. jest wyłącznym przedstawicielem renomowanych włoskich producentów maszyn i urządzeń do obróbki drewna i szkła, kamienia, produkcji mebli i stolarki budowlanej.

Na potrzeby naszej wizyty i oczywiście szkoleń dla przyszłych i aktualnych posiadaczy maszyn, fabryka Intermac oddała do dyspozycji halę, w której można było zobaczyć najpopularniejsze maszyny, między innymi poziome centra obróbcze sterowane numerycznie Master 35 i Master 850 maszyny pięcioosiowe, które mogą pracować zarówno w szkle, jak i kamieniu. Następnie grupa mogła zobaczyć pionowe CNC Vertimax.

 

2014-05-04-2

 

Przy stanowisku maszyny Waterjet Primus 324 klienci mogli zobaczyć nie tylko jakość cięcia ale i poprawności działania funkcji Web Teleservice, czyli standardowego wyposażenia każdej maszyny sterowanej numerycznie, w której jakikolwiek problem, błąd czy wątpliwość operatora może być rozwiązana zdalnie (za pośrednictwem internetu) przez specjalistów z Intermac bądź techników firmy MEKANIKA.

 

2014-05-04-3

 

Sporym zainteresowaniem cieszyły się stoły do cięcia szkła płaskiego laminowanego, a w szczególności linia do krzywoliniowego rozkroju laminatu serii Genius, oraz dwukrawędziarki Busetti F 10.

Dużym zainteresowaniem cieszyło się urządzenie do pomiarów firmy PRODIM Proliner, które za pomocą linki, w bardzo prosty sposób, przy obsłudze jednoosobowej, wykonuje szybkie precyzyjne i bez błędów pomiary 2D i 3D. To przenośne urządzenie jest wykorzystywane w szerokim zakresie pomiarów, m.in. blatów, schodów, podłóg, balustrad, drzwi, okien.

 

2014-05-04-4

 

* * *

 

MEKANIKA Sp. z o.o. jest wyłącznym przedstawicielem włoskich producentów maszyn i urządzeń do obróbki drewna i szkła, kamienia, produkcji mebli i stolarki budowlanej.

Firma zapewnia swoim klientom kompleksową opiekę serwisową nie tylko podczas montażu, uruchomienia, gwarancji, ale również w okresie pogwarancyjnym maszyny. Świadczy usługi serwisowe oraz zapewnia oryginalne części zamienne. Dostarcza również kompletne technologie (maszyny + narzędzia), potwierdzone długoletnim doświadczeniem w branży.

 

2014-05-05-1

 

MEKANIKA jako jedyna utrzymuje serwis w kraju dla około 150 maszyn do szkła i kamienia. Firma cały czas kładzie duży nacisk na podnoszenie kwalifikacji swoich serwisantów poprzez regularny udział w szkoleniach w siedzibie producentów, gdzie poszerzają swoją wiedzę o najnowsze produkty, rozwiązania technologiczne, ale także uczestniczą w budowaniu, montażu oraz uruchomieniu maszyn.

 

2014-05-05-2

 

Do dyspozycji klientów są także technicy producentów, którzy wspierają serwis firmy MEKANIKA telefonicznie, mailowo, okresowo odwiedzają również naszych klientów i dokonują przeglądu maszyn.

Szkolenia firmowe dotyczą nie tylko techników, ale także operatorów klientów firmy MEKANIKA. Przed wysłaniem maszyny do klienta organizowane jest szkolenie z oprogramowania, aby w momencie uruchomienia maszyny w docelowej lokalizacji operator był jak najlepiej przygotowany do samodzielnej pracy.

Funkcjonuje system doszkalania operatorów i serwis cykliczny.

 

2014-05-05-3

 

Aby móc jak najszybciej zareagować w momencie awarii maszyny, wprowadzono system zarządzania oparty na GPS, dzięki czemu koordynator serwisu w momencie zgłoszenia wie, czy w danej okolicy jest właśnie serwisant, bądź jak szybko będzie mógł dojechać. Między innymi dzięki temu systemowi reakcja serwisowa następuje do 24 godzin od pisemnego zgłoszenia awarii.

 

2014-05-05-4

 

MEKANIKA nigdy nie zamyka się na sugestie i potrzeby klientów. Wiele razy ich pomysły i potrzeby były inspiracją do ulepszenia pracy firmy. Przykładem może być usługa „SERWIS GOLD”, której celem jest przegląd maszyn i wyeliminowanie drobnych usterek raz w miesiącu, aby zapobiec przestojom.

 

Paweł Szczepanik
MEKANIKA Sp. z o.o.

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym  I elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacj: Świat Szkła 05/2014 

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.