Czytaj także -

Aktualne wydanie

2021 03 okladka1

Świat Szkła 03/2021

User Menu

 

 ET-160x600-PL-3

 

 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Tagi Globalne

Wydanie Specjalne

okladka Dom inteligentny 22

(w opracowaniu) 

 dom bez barier okladka

gotowy

20200909przeciwpozarowe przegrody budowlane

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

Katalog 2021 okladka

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

konferencja webinarium 2021 

 pl 480x100 AW Banner 201208

 

baner4 abprojekt

Expo Milano 2015: Szkło AGC w pawilonie belgijskim i japońskim jako symbol trwałości, innowacyjności i różnorodności
Data dodania: 13.04.15

 

Firma AGC miała swój udział w budowie belgijskiego i japońskiego pawilonu na Expo Milano 2015 – wykorzystano w nich w sumie 3300 m2 wysokiej jakości szkła, które ma zapewniać ochronę przeciwsłoneczną, wytwarzać energię, pełnić funkcję dekoracyjną, a jednocześnie być bezpieczne, higieniczne i posłużyć jako dynamiczne medium do wyświetlania informacji.

 

20150404AGC 8892

 

 

Szkło zaprojektowane do zarządzania energią
Oba pawilony odzwierciedlają temat przewodni nadchodzącej wystawy (1) . Wykorzystano w nich wysokiej jakości szkło energooszczędne AGC Glass Europe: dwa moduły BIPV (2) z osadzonymi ogniwami fotowoltaicznymi (SunEwat XL) lub wyposażone w film organiczny (3) pokrywają południową stronę kopuły geodezyjnej i dachu belgijskiego pawilonu – dwa elementy, które symbolizują odpowiednio idealny model planowania urbanistycznego przyszłości obejmujący centrum i otaczające je dzielnice oraz tradycyjną belgijską farmę. Ogniwa fotowoltaiczne, pokrywające powierzchnię 315 m2, zasilają pawilon w energię elektryczną, generując około 130 kWh (4) energii dziennie.

 

Stopray, wysokiej jakości szkło z powłoką nakładaną magnetronowo firmy AGC Glass Europe, chroni przed słońcem i tym samym utrzymuje przyjemną temperaturę wewnątrz pawilonów. Z tego względu na dachu i fasadzie belgijskiego pawilonu zainstalowano 560 m2 szkła Stopray Smart 51/33 (5) . Fasadę pawilonu japońskiego zbudowano z kolei przy użyciu szkła Stopray LamiSmart24 (6)  (1100 m2).



Szeroka gama szkła dekoracyjnego
Produkowane przez AGC Glass Europe szkło dekoracyjne było często wybierane do budowy przepierzeń wewnątrz pawilonów. W pawilonie belgijskim, w miejscu, gdzie wystawiono belgijskie specjały, zwiedzający mogą wziąć udział w pokazach kulinarnych wielokrotnie nagradzanych belgijskich mistrzów kuchni.

 

Zaawansowana technologicznie kuchnia obejmuje ponad 100 m2 przepierzeń wykonanych albo z transparentnego szkła AntiBacterial glassTM (Planibel AB), albo z białego szkła lakierowanego (Lacobel AB). Ta opatentowana technologia, która wykorzystuje jony srebra rozmieszczone w zewnętrznych warstwach szkła, eliminuje 99,9% bakterii z powierzchni i stanowi idealne rozwiązanie dla pomieszczeń, w których codziennie przygotowuje się świeżą żywność. W pawilonie japońskim przepierzenia o powierzchni 150 m2 zbudowano z lakierowanego szkła hartowanego (Lacobel T Crisp White).

 

Szkło Planibel Clearvision o niskiej zawartości żelaza, zapewnia przejrzysty, czysty wygląd imponującej klatce schodowej, poprzez którą zwiedzający będą docierać do centralnej części pawilonu belgijskiego, znajdującej się pod przepełnioną światłem kopułą geodezyjną. Wykonana z giętego szkła balustrada jest całkowicie przezroczysta, doskonale przewodzi światło i oddaje kolory. Z kolei schody ze szkła laminowanego pokryto matową folią PVB.

 

W obu pawilonach, w sumie na 850 m2 ścian i balustrad (kuchnia, poczekalnia VIP), wykorzystano trzy rodzaje szkła dekoracyjnego: Artlite Digital (zadrukowane cyfrowo szkło emaliowane), Planibel Clear (szkło bezbarwne) i Planibel Linea Azzurra (szkło o delikatnym błękitnym zabarwieniu).

 

20150404AGC 8890

 

Szkło jako medium do wyświetlania informacji...
W pawilonie japońskim, któremu przyświeca temat „Różnorodność harmonii”, zwiedzający będą mogli sprawdzić swoje 5 zmysłów na wystawie zajmującej pięć pomieszczeń poświęconych sztuce kulinarnej Japonii. W pawilonie wykorzystano dwa produkty Asahi Glass Company (spółki dominującej AGC Group): infoverreTM i SunluxTM. infoverreTM – nowy produkt, w którym na szło nałożono ekran LCD, wykorzystano do stworzenia tablic medialnych.

 

Szkło posłuży za źródło informacji – będą na nim wyświetlane obrazy i tekst, co odzwierciedli awangardowy styl pawilonu. SunluxTM, szkło, które łączy właściwości refleksyjne lustra i technikę projekcji obrazów na szkle, zostanie wykorzystane, aby przedstawić wiejskie pejzaże Japonii.

 

Oba te pawilony stanowią dowód, że zaawansowane technologicznie rozwiązania tkwią w samym sercu zrównoważonej i innowacyjnej strategii AGC Group.


1: Wystawa Expo Milano 2015 trwać będzie od 1 maja do 31 października 2015 r., a jej temat przewodni to Wyżywienie planety, energia dla życia: www.expo2015.org.
2: Building Integrated Photovoltaics: zintegrowany z budynkiem system fotowoltaiczny, który jednocześnie wytwarza energię i stanowi część konstrukcji.
3: Produkt ten, ciągle w fazie rozwoju, został zaprojektowany wspólnie przez firmy AGC Glass Europe i Heliatek.
4: Ilość potrzebna do zasilenia w energię 15 domów.
5: Szkło Stopray Smart 51/33, o współczynniku transmisji światła wynoszącym 51% i współczynniku całkowitej przepuszczalności energii 33%, oferuje wysoką selektywność w połączeniu z izolacją cieplną na poziomie 1,1 W/ (m2K).
6: LamiSmart24 to szkło z powłoką magnetronową zaprojektowane specjalnie do wykorzystania w szkle laminowanym, kiedy nie ma potrzeby zastosowania szyb zespolonych.

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik