Bartek Jędrzejak w kampanii FRIENDS OF GLASS wraz Butelkomanem uczą segregacji |
Data dodania: 30.10.17 |
W tak nietypowy sposób Butelkoman – nowa postać na rynku Superbohaterów wraz z Bartkiem Jędrzejakiem - dziennikarzem i prezenterem TVN, zachęcają do segregacji opakowań szklanych w ramach międzynarodowej kampanii edukacyjnej organizacji non-profit Friends of Glass (Przyjaciele Szkła - facebook.com/friendsofglasspolska) której działania w Polsce koordynuje Ardagh Group – producent opakowań szklanych. Partnerem tego wydarzenia jest firma Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Większość opakowań, które kupujemy w sklepach, można ponownie wykorzystać.
Posegregowane opakowania szklane, są jednak jedynymi wykonanymi z surowców naturalnych, które w całości można w nieskończoność poddawać recyklingowi bez utraty ich naturalnych własności.
Niestety świadomość tego co, jak i gdzie segregować, zwłaszcza wśród millenialsów (osoby urodzone między 1980 a 1995 rokiem) jest wciąż niska.
Oto dowód: 1. bit.ly/Butelkoman
A skąd pomysł? Od lipca br. zaczęły obowiązywać nowe zasady segregacji, mówi się także dużo o automatach do opakowań, a wciąż niewiele się robi , aby rozmawiać z ludźmi o tym, jak segregować prawidłowo. Okazało się, że sporo osób nie wie, że do recyklingu nadają się tylko szklane butelki i słoiki, a nie przykładowo szklanki lub talerze, które wyrzucamy do odpadów zmieszanych. Dlatego postanowiliśmy - szczególnie młodym ludziom – osobiście z Butelkomanem przekazać kilka istotnych wskazówek.”
Friends of Glass (Przyjaciele Szkła). To wpływowe europejskie forum, które wspiera i promuje prawo konsumenta do możliwości wyboru produktów spożywczych w opakowaniach szklanych. Skupia ono tych wszystkich, którzy wierzą, że szkło jest najlepszym wyborem dla zdrowia rodzin i dla środowiska. „Przyjaciele Szkła” zostali powołani w 2009 roku przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w odpowiedzi na ogólnoeuropejskie badanie zlecone przez FEVE we wrześniu 2008 r. i przeprowadzone przez Instytut Badawczy InSites. Badanie to wykazało, że 74% konsumentów europejskich preferuje opakowania szklane do napojów i jedzenia. Dziś te dane wzrosły do 87%. Dołącz do nas na profilu: www.facebook.com/friendsofglass i dowiedz się więcej na stronie internetowej www.friendsofglass.pl Ardagh Group to firma będącą liderem w dziedzinie opakowań metalowych i szklanych dla większości wiodących marek rynku spożywczego, parafarmaceutycznego i napojów. Koncern posiada 109 zakładów produkcyjnych w 22 krajach, zatrudnia około 23 500 osób i może pochwalić się ogólną sprzedażą powyżej 7,7 miliarda EUR. Więcej na www.ardaghgroup.com |