Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, w 2017 roku zwiększył eksport o 18% w stosunku do roku poprzedniego, osiągając przychody ze sprzedaży zagranicznej w wysokości 109,2 mln zł.

 

Drzwi Porta są obecnie sprzedawane w 20 krajach, m.in. w Czechach, Bułgarii, na Słowacji, Węgrzech, a także na wymagających rynkach Europy Zachodniej, na wschodzie kontynentu czy w Azji. Polski producent oczekuje dalszych wzrostów sprzedaży zagranicznej i osiągnięcia w ciągu kilku lat 40% udziału eksportu w przychodach grupy.

 

20180202Porta

 

 

- Mamy za sobą kolejny rok zwiększania sprzedaży na zagranicznych rynkach. Kontynuujemy wzrosty w regionach, gdzie już zbudowaliśmy silną pozycję, ale także umacniamy się na relatywnie nowych, ale niezwykle ważnych dla nas krajach zachodnioeuropejskich. Duży wpływ na nasz sukces eksportowy ma szerokość i elastyczność naszej oferty, a także proponowanie drzwi zgodnych z najnowszymi trendami i otwartość na niestandardową produkcję.

 

Cały czas prowadzimy też aktywne działania sprzedażowe i pracujemy nad rozszerzeniem sieci dystrybucyjnej. Biorąc pod uwagę, że systematycznie rosną wszystkie nasze kierunki eksportowe, zwiększenie udziału sprzedaży zagranicznej w przychodach grupy z notowanych w ostatnich latach dwudziestu kilku procent do 40% wydaje się realne i w zasięgu ręki – komentuje Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland.

 

 

Na zagranicznych rynkach Porta sprzedaje drzwi zarówno na rynek konsumencki, jak i inwestycyjny, gdzie wymagane są specjalistyczne certyfikaty jakościowe. Takie produkty przeważają wśród drzwi Porta dostarczanych do wschodnich sąsiadów, a także do tak odległego kraju jak Wietnam. Natomiast do państw zachodnioeuropejskich - Anglii, Francji czy Niemiec – polski producent wysyła zazwyczaj drzwi przeznaczone dla odbiorców indywidualnych.

 

- Niemcy, Francja i Anglia to dla nas wciąż perspektywiczne kierunki na kolejne lata. Silnie stawiamy także na rozwój sprzedaży na Ukrainie, Białorusi i w krajach bałtyckich, a także na Wietnam, który jeszcze niedawno wydawał się kierunkiem egzotycznym, a obecnie planujemy tam uruchomienie kolejnych salonów – drugiego w Hanoi oraz w Ho Chi Minh. Po doświadczeniach w tym kraju śmielej wchodzimy też na bardziej odległe rynki – wyjaśnia Łukasz Luto.

 

Duże znaczenie dla możliwości dalszego wzrostu eksportu w Porta KMI Poland ma uruchomiona w 2016 fabryka Porta Steel o wartości 70 mln zł, która wytwarza skrzydła i ościeżnice ze stali, będące jednym z najważniejszych produktów eksportowych dla obiorców inwestycyjnych. Nowa fabryka Porty w Ełku to jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Europie o wysokim poziomie automatyzacji zarówno na poziomie produkcyjnym, jak i magazynowym.

 

Pozwoliła ona firmie skokowo zwiększyć moce wytwórcze, a jednocześnie stworzyła możliwość pełnej personalizacji wyrobów przy zachowaniu szybkiego tempa produkcji. Dzięki tej inwestycji, tylko w I półroczu 2017 r. Porta zwiększyła produkcję stalowego asortymentu o 20%. Łukasz Luto szacuje, że działalność fabryki przyniesie spółce w ciągu najbliższych pięciu lat dodatkowy przychód w wysokości ok. 100 mln zł.

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.