Aktualne wydanie

2020 05 okladka

Świat Szkła 05/2020

User Menu

 20191104-V1-BANNER-160x600-POL

 20200212a-SWIAT-SZKLA-HALIO-160X600-V3

  

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

okladka Dom inteligentny 22

(w opracowaniu) 

 dom bez barier okladka

gotowy

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

 

 Baner 2

Tąpnięcie w firmach i dezintegracja społeczna. Jak będzie wyglądał biznes w erze #postcovid?
Data dodania: 17.04.20

Polscy przedsiębiorcy prognozują spadek przychodów, zatrudnienia i konieczność drastycznego redukowania kosztów - wynika z raportu #postcovid, przygotowanego przez agencję Berry Kolektyw Kreatywny.

 

W opinii badanych czeka nas dezintegracja społeczna oraz tygodnie i miesiące ciężkiej walki o utrzymanie swojego biznesu. Badaniu poddanych zostało ponad 200 przedstawicieli firm zatrudniających min. 10 osób.

 

20200326BERR

 

Okres wielkich kryzysów, epidemii i wojen zawsze pozostawia głębokie rany. Dziś boleśnie doświadczamy wstrząsu na rynkach finansowych, niepewności inwestorów i dawno zapomnianego braku bezpieczeństwa w sferze społecznej.

 

Raport, przygotowany przez Berry Kolektyw Kreatywny odpowiada na pytania, jak polscy przedsiębiorcy postrzegają obecną sytuację oraz jej wpływ na prowadzenie biznesu w nadchodzących tygodniach i miesiącach.

 

„Mamy świadomość powagi sytuacji i patrzymy w przyszłość ze zrozumiałym niepokojem. Jednak każdy kryzys jest zaczątkiem nowych możliwości” – mówi Marcin Mystkowski z Berry Project.

 

Już dziś dostrzegamy branże, które mają szansę wejść w okres prosperity. Z pewnością czeka nas rozkwit produktów i usług w kanale online lub e-commerce. „Biznes musi nauczyć się uważnie obserwować nowe reguły gry, elastycznie reagować na trendy” – dodaje Mystkowski.

 

W raporcie #postcovid zaprezentowano między innymi ocenę przedsiębiorców odnośnie scenariuszy przyszłości. Jako najbardziej prawdopodobny, respondenci wskazali scenariusz transformacji (44 proc.), który wieszczy nadchodzący okres zmian społecznych, politycznych, gospodarczych o bardzo wysokiej dynamice.

 

Wygrają te jednostki i firmy, które najszybciej otrząsną się z pesymistycznego marazmu i przystąpią do działania. Niezbędna jest jednak elastyczność i konieczność weryfikacji obecnych modeli biznesowych, co pozwoli ograniczyć lub odwlec negatywne skutki obecnego kryzysu, ale również wykorzystać proces zmian do zbudowania lepszej pozycji rynkowej.

 

Respondenci doceniają starania polskiego rządu w zakresie walki z epidemią, ale ocena proponowanych rozwiązań w ramach tarczy antykryzysowej jest zdecydowanie negatywna. Niemal 80 proc. badanych uważa, że program pomocowy jest niewystarczający.

 

Przedsiębiorcy oczekują jasnych, a przede wszystkim prostych zasad wsparcia. Dla 32 proc. respondentów najbardziej wartościową formą pomocy dla ich firmy byłyby ulgi w spłacie lub umorzeniu należności z tytułu składek ZUS, dotacje do miejsc pracy (23 proc.) oraz ulgi w spłacie lub umorzenie należności z tytułu VAT (19 proc.). Kluczowe w nadchodzących miesiącach będzie utrzymanie płynności finansowej.

 

Bez wątpienia pierwszymi bohaterami epidemii stali się lekarze wykonujący tytaniczną pracę i zmagający się z problemami niedoskonałego systemu opieki zdrowotnej.

 

Jednak bohaterami drugiego aktu mogą stać się właśnie przedsiębiorcy. To, jak będzie kształtowała się przyszłość zależy w największej mierze od rozsądnych decyzji i racjonalnego zachowania biznesu.

 

„Pamiętajmy jednak również o naszych wartościach. W czasie trudnych decyzji nie brakuje pokus i konformistycznych dróg na skróty. Na naszych barkach spoczywa wielka odpowiedzialność za losy pracowników i partnerów biznesowych. Nie zawiedźmy pokładanych w nas nadziei w erze postcovid” – podsumowuje Marcin Mystkowski.

 

Raport do pobrania: http://postcovid.pl/pdf/Raport_postcovid.pdf

Berry Kolektyw Kreatywny to warszawska agencja specjalizująca się w projektowaniu strategii komunikacyjnych i public relations, kampaniach reklamowych, budowie serwisów i stron internetowych. Firma działa na rynku od 2008 r. Do grona Klientów agencji należą m.in. Media Expert, Accor Hotels, Kino Świat, Brain Embassy, a2mobile i Premium Mobile. www.kolektywkreatywny.pl / www.berryproject.com / www.studiodzikie.pl

Berry Kolektyw Kreatywny