Czytaj także -

Aktualne wydanie

2022 04 okladka1

Świat Szkła 4/2022

User Menu

 ET-Swiat-Szkla-PL-160x600-002a

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

 

 wlasna-instrukcja ift--baner do newslet-2019e

 

 

Hektar lasu od Somfy Polska
Data dodania: 22.12.21

Wkrótce lasy w okolicach Warszawy zwiększą powierzchnię o blisko hektar. A wszystko dzięki  realizowanej już drugi rok z rzędu w firmie Somfy Polska inicjatywie #WSomfykrecimyisadzimy.

 

Ta ekologiczna akcja prowadzona jest w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Jej idea jest prosta. W ciągu miesiąca pracownicy Somfy, jednego z liderów branży automatyki domowej i budynkowej oraz wyposażenia smart, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry i kalorie na sadzonki na zasadzie „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”.

 

W ubiegłym roku jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyle też drzewek zostało zasadzonych przez reprezentację Somfy w Nadleśnictwie Nawojowa (Beskid Sądecki). W tym roku wynik udało się poprawić i 3600 nowych sadzonek wzbogaci wiosną 2022 r. zasoby nadleśnictwa Celestynów w okolicach Warszawy.

 

Może się wydawać, że to nie jest dużo, ale w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa jest cenna. Leśnicy podkreślają, że jedno drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla.

 

– Ochrona środowiska w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasło, ale konkretne, codzienne decyzje. Już od kilku lat w ramach całej grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green, którego głównym założeniem jest odpowiedzialne podejście do projektowania produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Natomiast inicjatywa #WSomfykręcimyisadzimy jest naszą własną, realizowaną już drugi rok z rzędu przez polski oddział firmy.

 

„Naszą pasją jest zdrowy tryb życia, co roku udaje nam się wciągnąć do mini rywalizacji kolejnych kolegów i koleżanki z firmy”. Jak widać – z sukcesami – podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.

 

Dziś technologia musi iść w parze z energooszczędnością, a wszystkie rozwiązania smart marki Somfy, które trafiają do domów, biurowców i obiektów użyteczności publicznej uwzględniają szeroko rozumiany kontekst środowiskowy. W Polsce to budynki są odpowiedzialne za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych.

 

I właśnie w obszarze „zielonych budynków użyteczności publicznej” Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie.

 

Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju br., wraz z 10 innymi podmiotami, Karty Zielonej Transformacji, która zakłada działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, śladu węglowego i odpowiedzialność ekologiczną. To jedna z pierwszych takich inicjatyw na naszym rynku.

 

Z kolei w ramach tworzenia „zielonych produktów”, Somfy osiągnęła w tym roku poziom 57 proc. rozwiązań dostępnych na rynku globalnym ze znakiem wspomnianego projektu Act for Green (do 2030 r. wszystkie mają spełniać jego warunki).

 

Inne przykłady to choćby napędy Somfy, które w stanie czuwania pobierają już mniej niż 0,5 W energii, dzięki czemu w ciągu trzech lat udało się o 10 proc. zredukować emisję CO2, a aplikacja Help me by Somfy umożliwia instalację produktów firmy bez tradycyjnych papierowych instrukcji. Be smart, be eco!

 

Czytaj także --

 

 

01 chik
          sec 

Czytaj także