Nowy, standardowy asortyment butelek zawiera szereg różnych odmian skierowanych do wszystkich segmentów rynku – od burgundów i bordeaux po szampany oraz wina musujące, oraz linie produktów „Sommeliere” i „Atypical”. Oferowane butelki wykonane są z flintu oraz szkła zielonego i bursztynowego, w wersjach tradycyjnych i z nakrętkami. Opakowania mają pojemność od popularnej butelki „restauracyjnej” 18,7 cl do opakowań 1,5-litrowych i 2-litrowych, a nawet większych.

Image 

O-I, posiadające od dawna fabryki w wielu znanych z produkcji wina regionach w Europie, znakomicie rozumie wyzwania, siły rynkowe oraz standardy regulacyjne, przed jakimi stoją producenci win we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Znajomość tych potrzeb oraz wiedza technologiczna umożliwiły O-I opracowanie standardowych rozwiązań w dziedzinie opakowań spełniających potrzeby europejskich producentów win. Asortyment standardowych opakowań O-I, wprowadzony po raz pierwszy na rynek jako jednolite narzędzie, oferuje producentom dostęp do sprawdzonych i przetestowanych wzorów bez konieczności znacznych inwestycji czasowych i finansowych, jakich wymaga opracowanie własnego opakowania dla każdego nowego produktu.

Ponieważ z badań wynika, że wielu nabywców poświęca na wybór wina w supermarkecie zaledwie kilka sekund, atrakcyjność opakowania ma ogromne znaczenie. Na coraz bardziej przepełnionym rynku wielu nabywców poszukuje marek, które już zna, zaś w górnych segmentach rynku znawcy win szukają jasnych informacji o szczepie winogron i roczniku. To jeden z powodów, dla których szkło jest „preferowanym materiałem” w przypadku wina. Poza tym, że przechowuje znakomicie smak i bukiet wina, szklana butelka sugeruje wysoką jakość produktu i poprzez swój kształt, kolor i etykietę stanowi wyraz dziedzictwa, dobrych roczników oraz miejsca pochodzenia wina.

ImageKażda butelka w asortymencie standardowych opakowań dla win O-I została zaprojektowana tak, by przyciągać silnie uwagę nabywcy. Każdemu elementowi butelki (wysokości, barwie, kształtowi, profilowi boków i tłoczeniom) poświęcono staranną uwagę, by mieć pewność odpowiednich sygnałów wizualnych oraz uzyskać odpowiednie poczucie równowagi i harmonii.

Nowy asortyment butelek – opracowany przez zespoły ds. badań i rozwoju, marketingu oraz innowacji – odzwierciedla zmiany na rynku wina oraz najnowsze rozwiązania w technologii opakowań szklanych. Obejmuje on na przykład linię lekkich butelek do bordeaux produkowanych przy wykorzystaniu opracowanej przez O-I technologii NNPB. Linia lekkich butelek jest wyrazem rosnącej świadomości konieczności ochrony środowiska, gdyż ogranicza zużycie energii w procesie produkcji. Uzupełnia tym samym korzyści środowiskowe wynikające ze stosowania szkła – szkło bowiem, produkowane z występujących w obfitości naturalnych surowców, jest jednym z nielicznych materiałów, które można bez końca poddawać recyklingowi bez jakiejkolwiek utraty jakości.

*FEVE Consumer Preference and Packaging in Europe, kwiecień 2009.

--------------------
Informacje o O-I
Wielokrotnie w ciągu każdego dnia produkty firmy O-I pozwalają dostarczyć nabywcom najbardziej znane produkty na całym świecie. Firma jest liderem na rynkach Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku i oferuje szklane opakowania podlegające w całości recyklingowi, umożliwiające zachowanie doskonałego smaku, czystości, atrakcyjności wizualnej i korzyści związanych z wartością produktów klientów firmy. Firma powstała w 1903 r. i zatrudnia obecnie ponad 22 000 osób w 78 zakładach produkcyjnych w 21 krajach. W 2009 r. sprzedaż netto z działalności w dziedzinie produkcji szkła wyniosła 7,1 mld USD.

W Polsce koncern OWENS-ILLINOIS posiada następujące zakłady produkcyjne – Hutę  Szkła Jarosław i Hutę Szkła Antoninek, które współpracują z renomowanymi  krajowymi i międzynarodowymi klientami z branży produkcji odżywek dla dzieci, soków, przetwórstwa żywności oraz piwa.

więcej informacji: www.o-i.com

patrz też:

- Huta Szkła Jarosław - rozwój, ekologia, wsparcie regionu, historia , Świat Szkła - portal

- O-I wprowadza na rynek asortyment standardowych opakowań do win, Świat Szkła - portal   

- O-I wprowadza nowy asortyment standardowych opakowań dla napojów wysokoprocentowych, Świat Szkła - portal   

- O-I wprowadza na rynek asortyment standardowych opakowań szklanych do produktów żywnościowych, Świat Szkła - portal   

- O-I Produkcja Polska S.A. uhonorowana prestiżową nagrodą "JAROSŁAW 2009" , Świat Szkła - portal 

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.