Image 

Pomysł, jaki przyświeca butelkom „Emil die Flasche”® to zmniejszenie ilości odpadów z opakowań: „Chcemy uzyskać bardziej harmonijną więź ze środowiskiem” – wyjaśnia Agnes Ziegleder-Weiß, założycielka i dyrektor zarządzająca Emil Vertriebs-GmbH. „Nasz pojemnik na napoje jest tak pomyślany, aby zarówno dzieci, jak i dorośli mogli zabrać picie ze sobą z domu, a następnie wrócić z butelką. Ma ona być łatwa w czyszczeniu i przystosowana do wielokrotnego użytku.”

Dno nowej butelki o pojemności 600 ml ozdabia kwiat życia, symbolizujący zamierzoną harmonię. Na powierzchni butelki znajdują się ścianki, na których wytłoczono nazwę produktu. Ścianka biegnie od szyjki butelki aż do samego dna, zastępując jakiekolwiek inne etykiety. Butelka o pojemności 300 ml ma osiem ścianek, wersja 400 ml trzy ścianki, a najnowsza butelka 600 ml tylko jedną.

Image

Nowa kolekcja toreb marki Emil
Szklana butelka jest chroniona przed rozbiciem przez termo-rękaw wykonany z mocnego i w pełni nadającego się do ponownego przetworzenia polipropylenu (PP). Utrzymuje wysoką lub niską temperaturę napoju. Butelka i termo-rękaw są następnie owinięte wyściełaną torebką. Wszystkie materiały mają certyfikat „Oeko Tex Standard 100”.

W związku z premierą nowej butelki firma Emil Vertriebs-GmbH prezentuje nową gamę wzorów – „FirstClass Line” – zaprojektowaną specjalnie dla dorosłych. W kolekcji tej zastosowano tkaniny wykonane pół na pół z bio-certyfikowanej bawełny i lnu. Otrzymały one pieczęć GOTS (Global Organic Textile Standard) i zyskały uznanie wrażliwych na kwestie ekologiczne klientów marki Emil.

Właśnie świadomość ekologiczna zmotywowała rodzinę Weiß do stworzenia marki „Emil® - Die Flasche”, która skutecznie realizuje koncepcję zdrowych, przyjaznych dla środowiska opakowań na napoje. „Szkło to zdrowy materiał” – mówi Agnes Ziegleder-Weiß. „Jest absolutnie neutralne pod względem smaku, higieniczne, a także wolne od toksyn i innych niebezpiecznych substancji.” Inne ważne argumenty przemawiające na rzecz produktów „Emil die Flasche®”: butelki można myć w zmywarce i napełniać płynami o temperaturze do 60°C. Dzięki temu równie dobrze sprawdzają się do gorących napojów, takich jak herbata, jak i do wody, soków czy mleka. Podobnie jak wszystkie inne opakowania szklane, także opisywane butelki nadają się w 100 procentach do przetworzenia, dzięki czemu są szczególnie przyjazne dla środowiska.

Kwestia ochrony środowiska, tak ważna w przypadku butelek „Emil die Flasche®”, wpisuje się w filozofię firmy O-I, która planuje zmniejszyć zużycie energii o połowę do 2017 r. w ramach swoich celów zrównoważonego rozwoju. Emisje CO2 mają zostać zredukowane o 65 procent. Ponadto O-I chce zwiększyć udział przetworzonego szkła w produkcji nowych pojemników z 47 procent obecnie do 60 procent w skali świata w 2017 r.. W niektórych zakładach i produktach firma już dziś wykorzystuje 90 procent stłuczki.

Image

Kompetencje w produkcji krótkoseryjnej
Firmy Emil Vertriebs-GmbH i O-I wspólnie opracowały butelkę 600 ml. „O-I pomogło nam z projektowaniem, a także określaniem celów i planów” – wyjaśnia Agnes Ziegleder-Weiß. Utrzymanie współpracy z Emil Vertriebs-GmbH było ważne także dla O-I, mówi Lars Moche, menedżer kategorii spożywczej w O-I: „Cieszymy się, że po raz kolejny zdołaliśmy udowodnić naszą wszechstronność i kompetencję w produkcji krótkoseryjnej.”

Butelki „Emil die Flasche®” są dostępne w wybranych sklepach z naturalną, organiczną i zdrową żywnością, a także w sklepie internetowym Emil Vertriebs-GmbH  pod adresem www.emil-die-flasche.de.

Produkty dystrybuowane są także w Polsce. Produkt można zamówić za pośrednictwem strony niemieckiej, pod linkiem:
www.emil-die-flasche.de/emil-shop/Versand-und-Kosten/

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.