Konsumencki Lider Jakości 2013 to ogólnopolski, promocyjny program konsumencki, którego celem jest wyłonienie najlepszych, w opinii konsumentów, marek i firm dostępnych oraz funkcjonujących na polskim rynku.

Głosami konsumentów, produkty marki SOKÓŁKA OKNA I DRZWI zajęły I. miejsce w kategorii Okna drewniane, uzyskując tym samym możliwość otrzymania złotego godła KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013.

 

20130703Sokolka Konsumencki-Lider-Jakosci 2013


W dobie szerokiej oferty produktowej, zróżnicowanej wysoką ilością zmiennych – począwszy na jakości produktu, a skończywszy na jego cenie, polski konsument wybiera to, co jego zdaniem jest najlepsze.

 

Wielu Polaków zastanawia się nad poziomem ceny, znajomością marki, szerokością oferty, dostępnością produktu czy usługi, ale zdecydowana większość kupuje ten produkt, który ich zdaniem, z różnych powodów jest najlepszy, jest liderem jakości danej kategorii.

 

Właśnie ta opinia Polaków stała się przedmiotem ogólnopolskich badań, zrealizowanych w ramach programu Konsumencki Lider Jakości 2013. Otrzymane wyniki i ich analiza pozwoliła jednoznacznie wyłonić liderów jakości polskiego rynku.

 

-------

KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013 to ogólnopolski, promocyjny program konsumencki, prowadzony przez Redakcję Strefy Gospodarki, dodatku do Dziennika Gazety Prawnej. Jego celem jest wyłonienie najlepszych, w opinii konsumentów, marek i firm dostępnych oraz funkcjonujących na polskim rynku. Zarówno uczestnicy jak i Laureaci Programu, w czasie jego trwania promowani są na łamach Strefy Gospodarki oraz na portalu www.strefa-gospodarki.pl


W dobie szerokiej oferty produktowej, zróżnicowanej wysoką ilością zmiennych – począwszy na jakości produktu, a skończywszy na jego cenie, polski konsument wybiera to, co jego zdaniem jest najlepsze. Wielu Polaków zastanawia się nad poziomem ceny, znajomością marki, szerokością oferty, dostępnością produktu czy usługi, ale zdecydowana większość kupuje ten produkt, który ich zdaniem, z różnych powodów jest najlepszy, jest liderem jakości danej kategorii. Właśnie ta opinia Polaków stała się przedmiotem ogólnopolskich badań, zrealizowanych w ramach programu Konsumencki Lider Jakości 2013. Otrzymane wyniki i ich analiza pozwoliła jednoznacznie wyłonić liderów jakości poszczególnych kategorii produktowych. W każdej kategorii miejsce na podium znalazły trzy najczęściej wskazywane marki, zajmując kolejno pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Z grona pozostałych, najlepsi otrzymali Wyróżnienie.

 

Zgodnie z zasadami Programu, każdy z Laureatów i Wyróżnionych, podejmując współpracę z Organizatorem, polegającą na odpłatnej promocji prasowej na łamach Strefy Gospodarki dodatku do Dziennika Gazety Prawnej, otrzymuje możliwość bezterminowego posługiwania się godłem promocyjnym KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013. W zależności od zajętego miejsca może otrzymać następujące godło: złote, srebrne, brązowe bądź wyróżnienie.


Promowanie się godłem KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013 jest doskonałą inwestycją w dalszy dynamiczny rozwój oraz rozpoznawalność marki. W założeniu, inwestycja ta ma przełożyć się na wzrost sprzedaży produktu nagrodzonego i oznaczonego godłem KONSUMENCKI LIDER JAKOSCI 2013, gdyż konsument, widząc ten produkt, zobaczy również w domyśle hasło, które w sposób oczywisty wynika z godła: WYBIERAJ TO CO NAJLEPSZE!

 

Organizatorem programu KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013 jest redakcja Strefy Biznesu, ogólnopolskiego dodatku ukazującego się na łamach Dziennika Gazety Prawnej.

Strefa Gospodarki ukazuje się każdego miesiąca na „stronach białych”, w pełnym nakładzie i zasięgu Dziennika Gazety Prawnej. Strefa Gospodarki to mocny zespół dziennikarzy posiadających wieloletnie doświadczenie, specjalistów w dziedzinie prasowej promocji szeroko pojętego biznesu i życia gospodarczego w naszym kraju. Jako Redakcja stwarzamy możliwości promocji wizerunkowej oraz reklamy tak poprzez prezentację firm i instytucji na ogólnopolskich łamach gospodarczo – prawnego dziennika nr 1 w naszym kraju – Dziennika Gazety Prawnej jak i poprzez organizowane przez Redakcję programy wizerunkowo – promocyjne jak KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013, ODPOWIEDZIALNY PRACODAWCA – LIDER HR 2013 czy POLSKA JAKOŚĆ 2013.

 

------

METODY BADAWCZE:

Projekt z roku na rok ewoluuje. W kolejnych edycjach stosujemy coraz bardziej zaawansowane metody realizacji badania i analizy danych. Jako nadrzędna, stosowana jest w badaniu idea metodologii mixed-methods. Podejście to stosowane jest na kilku etapach realizacji projektu. Stosując mixed-methods, budujemy reprezentację marek w danej kategorii produktowej, sięgamy po wiedzę ekspertów z danych dziedzin. W badaniach pilotażowych, identyfikujemy poziom usability wypracowanych narzędzi oraz trafność zastosowanych opisów.

W III edycji badania, w 2013 roku, zastosowano następujące metody badawcze:

Badania kwestionariuszowe:
- badanie eksperckie – dotyczące kwalifikacji marek w kategoriach produktowych,
- badanie pilotażowe na losowo wybranej grupie konsumentów,
- badanie face-to-face z konsumentami,
- ankieta pilotowana z udziałem badacza.


Ankiety elektroniczne: badanie przeprowadzone za pośrednictwem kanału on-line. Respondenci kwalifikowani są do badania ze względu na wiek, płeć i miejsce zamieszkania. Uczestnicy badania spełniają kryteria próby, opartej o logikę doboru celowego, kwotowego.


PRÓBA I JEJ DOBÓR:

Każda kolejna edycja badania realizowana jest na większej próbie badawczej. Na przestrzeni dwóch edycji liczebność próby zmieniła się z 1692 do 5410 respondentów. W badaniach terenowych, gdzie mamy bezpośredni kontakt z respondentami, uczestniczy regularnie około 1000 respondentów. Badanie w wersji on-line sięga po wiedzę użytkowników internetu. Kwalifikacja uczestników badań jest zgodna ze strukturą ludności Polski opisaną przez GUS w roku 2011. Jedyną różnicę stanowi ograniczenie grupy wiekowej na kategorii 64-latków. Metodą doboru próby była metoda kwotowa i celowa. Przy konstrukcji próby, wzięty został pod uwagę rozkład ludności Polski wedle wieku i płci, opracowany przez GUS w 2011 roku.

 

Próba badawcza: 5 410


Dobór lokalizacji do realizacji badań miał charakter dwustopniowy. Populację podzielono na dwa segmenty: wielkomiejski (miasta powyżej 500 tysięcy mieszkańców) oraz miejski (miasta do 499 tysięcy mieszkańców). Respondenci zakwalifikowani do badania, rekrutowani w dużych miastach Polski (pierwszy segment), pochodzili z następujących miast: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław. W roli ośrodków miejskich wystąpiły: Szczecin, Gdańsk, Gdynia, Katowice.

 

Metodologia:

Analiza danych ilościowych:

- wyznaczenia liderów w rankingu liderów spontanicznych oraz liderów wspomaganych,
- ustalenie poziomu znajomości marki (wskaźnik świadomości marki),
- identyfikacja poziomu lojalności wobec marki.


Analiza danych jakościowych:

- analiza treści wypowiedzi oraz kontekstu wypowiedzi pochodzących z pytań otwartych.

Zastosowano metodologię ważenia poststratyfkacyjnego.

 

PODMIOT PRZEPROWADZAJĄCY BADANIA:

Prace związaniem z przygotowaniem i realizacją badań konsumenckich, w ramach Programu KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2013, powierzone zostały firmie iReward24 S.A.

iReward24 S.A. to zespół ekspertów w zakresie marketingu, wsparcia sprzedaży oraz rozwoju technologii. Firma świadczy kompleksowe usługi w obszarach swojej działalności – od analizy, poprzez wsparcie koncepcyjne, operacyjne i analityczne.

Jako spółka wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Comarch – czołowego dostawcy systemów informatycznych – łączy wiedzę, doświadczenie i pomysłowość z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań IT, umożliwiających realizację nawet najbardziej kreatywnych pomysłów marketingowych.

Spółka wspiera swoich klientów w zakresie rozwoju programów marketingowych, badań konsumenckich, analiz rynkowych, technologii kartowych i technologii gromadzenia danych oraz analizy danych.

iReward24 Data Solutions jest zespołem specjalizującym się w marketingu bezpośrednim, rozwiązaniach analitycznych oraz badaniach konsumenckich i badaniach organizacji. W zakresie badań konsumenckich, firma specjalizuje się w badaniach ilościowych, badaniach związanych z działaniami marketingu bezpośredniego lub realizacją strategii CRM, a także badaniach wymagających wykorzystania nowoczesnych technologii, w szczególności w badaniach on-line.

 

więcej informacji: www.sokolka.com.pl

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.