Bezpieczna przyczepność bez dodatkowej obróbki szkła |
Data dodania: 17.07.14 | |
Całoszklane elementy przesuwne, ze względu na projekt i bezpieczeństwo, coraz częściej wyposażane są w szkło warstwowe laminowane. Niemniej jednak konstrukcja szyby wielowarstwowej z powodu podatności folii na uszkodzenia, pozwala na mniejszą siłę docisku niż konstrukcja monolityczna (szkło hartowane ESG). Poza tym – z uwagi na starzenie się, wahania temperatur, etc. - folia może się kurczyć, a siła utrzymująca okucia dociskowe może ulec zmniejszeniu.
Zestaw rolek, który dostarczamy można nadal zastosować do montażu szkła hartowanego, ESG, jest wyposażony fabrycznie w dodatkowe otwory i nową podkładkę. Po unieruchomieniu zestawu rolek (włącznie z akcesoriami do szkła warstwowego laminowanego VSG) za pomocą nowych śrub zaciskowych oraz otworów w zestawie rolek dociskowych, na szkle rozprowadzany jest specjalistyczny klej za pomocą specjalnego wykroju w podkładkach.
Zalety: - wysoki stopień bezpieczeństwa szkła warstwowego laminowanego VSG - szkło warstwowe laminowane VSG jako element konstrukcji - minimalizacja własnych dźwięków - łatwa przeróbka na szkło warstwowe laminowane VSG - zbadane przez Instytut Fraunhofera i Uniwersytet Techniczny w Dreźnie* * W trakcie prób rozciągania Uniwersytet Techniczny w Dreźnie mógł udowodnić, że szkło warstwowe laminowane VSG, AGILE 150 wykazuje 4-krotną nośność przy maksymalnym obciążeniu.
Maksymalna waga szklanego skrzydła AGILE 150/150 DORMOTION wynosi nadal 150 kg. Połączenie znacznie obniżonej siły docisku i dodatkowego klejenia zapewnia długotrwałą przyczepność elementów ze szkła warstwowego laminowanego VSG. Wszystkie sprawdzone możliwości regulacji, jak np.: dodatkowe centrowanie wysokości, zostają zachowane. Instytut Fraunhofera ds. technologii produkcji (stosowana technika materiałowa przy IFAM) oraz Uniwersytet Techniczny w Dreźnie szczegółowo sprawdzili to rozwiązanie firmy DORMA i potwierdzają jego zgodność z wymogami rynku.
|