Baner 2

Expo Milano 2015
Data dodania: 22.04.15

Firma AGC miała swój udział w budowie belgijskiego i japońskiego pawilonu na Expo Milano 2015 – wykorzystano w nich w sumie 3300 m2 wysokiej jakości szkła, które ma zapewniać ochronę przeciwsłoneczną, wytwarzać energię, pełnić funkcję dekoracyjną, a jednocześnie być bezpieczne, higieniczne i posłużyć jako dynamiczne medium do wyświetlania informacji.

 

 

Szkło zaprojektowane do zarządzania energią

 

 

Oba pawilony odzwierciedlają temat przewodni nadchodzącej wystawy: Wyżywienie planety, energia dla życia1Wykorzystano w nich wysokiej jakości szkło energooszczędne AGC Glass Europe: dwa moduły BIPV2 z osadzonymi ogniwami fotowoltaicznymi (SunEwat XL) lub wyposażone w film organiczny3 pokrywają południową stronę kopuły geodezyjnej i dachu belgijskiego pawilonu – dwa elementy, które symbolizują odpowiednio idealny model planowania urbanistycznego przyszłości obejmujący centrum i otaczające je dzielnice oraz tradycyjną, belgijską farmę. Ogniwa fotowoltaiczne, pokrywające powierzchnię 315 m2, zasilają pawilon w energię elektryczną, generując około 130 kWh4 energii dziennie.

 

 

2015 04 56 1

 

 

Stopray, wysokiej jakości szkło z powłoką nakładaną magnetronowo firmy AGC Glass Europe, chroni przed słońcem i tym samym utrzymuje przyjemną temperaturę wewnątrz pawilonów. Z tego względu na dachu i fasadzie belgijskiego pawilonu zainstalowano 560 m2 szkła Stopray Smart 51/335. Fasadę pawilonu japońskiego zbudowano z kolei przy użyciu szkła Stopray LamiSmart246 (1100 m2).

 

 

Szeroka gama szkła dekoracyjnego

 

 

Produkowane przez AGC Glass Europe szkło dekoracyjne było często wybierane do budowy przepierzeń wewnątrz pawilonów. W pawilonie belgijskim, w miejscu, gdzie wystawiono belgijskie specjały, zwiedzający mogą wziąć udział w pokazach kulinarnych wielokrotnie nagradzanych belgijskich mistrzów kuchni. Zaawansowana technologicznie kuchnia obejmuje ponad 100 m2 przepierzeń wykonanych albo z transparentnego szkła AntiBacterial glassTM (Planibel AB), albo z białego szkła lakierowanego (Lacobel AB). Ta opatentowana technologia, która wykorzystuje jony srebra rozmieszczone w zewnętrznych warstwach szkła, eliminuje 99,9% bakterii z powierzchni i stanowi idealne rozwiązanie dla pomieszczeń, w których codziennie przygotowuje się świeżą żywność. W pawilonie japońskim przepierzenia o powierzchni 150 m2 zbudowano z lakierowanego szkła hartowanego (Lacobel T Crisp White).

 

 

2015 04 56 2

 

 

Szkło Planibel Clearvision o niskiej zawartości żelaza, zapewnia przejrzysty, czysty wygląd imponującej klatce schodowej, poprzez którą zwiedzający będą docierać do centralnej części pawilonu belgijskiego, znajdującej się pod przepełnioną światłem kopułą geodezyjną. Wykonana z giętego szkła balustrada jest całkowicie przezroczysta, doskonale przewodzi światło i oddaje kolory. Z kolei schody ze szkła laminowanego pokryto matową folią PVB.

 

W obu pawilonach, w sumie na 850 m2 ścian i balustrad (kuchnia, poczekalnia VIP), wykorzystano trzy rodzaje szkła dekoracyjnego: Artlite Digital (zadrukowane cyfrowo szkło emaliowane), Planibel Clear (szkło bezbarwne) i Planibel Linea Azzurra (szkło o delikatnym błękitnym zabarwieniu).

 

 

Szkło jako medium do wyświetlania informacji

 

 

W pawilonie japońskim, któremu przyświeca temat „Różnorodność harmonii”, zwiedzający będą mogli sprawdzić swoje 5 zmysłów na wystawie zajmującej pięć pomieszczeń poświęconych sztuce kulinarnej Japonii. W pawilonie wykorzystano dwa produkty Asahi Glass Company (spółki dominującej AGC Group): infoverreTM i SunluxTM. InfoverreTM – nowy produkt, w którym na szło nałożono ekran LCD, wykorzystano do stworzenia tablic medialnych. Szkło posłuży za źródło informacji – będą na nim wyświetlane obrazy i tekst, co odzwierciedli awangardowy styl pawilonu. SunluxTM, szkło, które łączy właściwości refleksyjne lustra i technikę projekcji obrazów na szkle, zostanie wykorzystane, aby przedstawić wiejskie pejzaże Japonii. 

 

 

AGC Glass Europe

Na zdjęciach pawilon belgijski wystawy Expo Milano 2015

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji: Świat Szkła 4/2015