W dobie globalnych wyzwań ekologicznych, firmy na całym świecie są zobowiązane do podejmowania konkretnych działań na rzecz ochrony środowiska. Hydro, lider w branży produkcji aluminium, nie tylko zdaje sobie sprawę z tej odpowiedzialności, ale także aktywnie działa, aby sprostać stawianym przed przedsiębiorstwami wyzwaniom. Ich najnowsza inicjatywa, kampania #DareToCare, to manifest zrównoważonego rozwoju, ale przede wszystkim inspirujący apel do działania – pokazujący, że troska o środowisko może iść w parze z innowacyjnością i dynamicznym rozwojem biznesu.

 

Wiedza i świadomość jako fundamenty zmian

 

Kampania #DareToCare stawia na edukację jako środek prowadzący do trwałej zmiany. W ramach inicjatywy, firma Hydro organizuje serię webinarów uświadamiających zarówno pracowników, jak i partnerów biznesowych oraz lokalne społeczności o wpływie codziennych decyzji na środowisko. Szczególny nacisk kładzie w tym zakresie na branżę produkcyjną, na której barkach spoczywa niełatwe zadanie ograniczania śladu węglowego.


- Z naszej perspektywy kampania #DareToCare to coś więcej niż korporacyjna inicjatywa – to ruch, który ma na celu przekształcenie sposobu, w jaki myślimy o produkcji i konsumpcji. Chcemy inspirować do zielonej transformacji i pokazać, że zrównoważony rozwój jest możliwy, jeśli postęp technologiczny połączymy z troską o nasze otoczenie – mówi Piotr Wieliński, Dyrektor Zarządzający Hydro Extrusion Poland.

 

image processing20241023 9 21z0t2 resized

 

Innowacje na rzecz przyszłości

 

Jednym z najmocniejszych filarów kampanii są inwestycje w nowoczesne technologie mające na celu zredukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko. Hydro angażuje się w badania i wdrażanie rozwiązań, które nie tylko poprawiają wydajność, ale także pozwalają na lepsze zarządzanie surowcami i zasobami naturalnymi. Firma stawia na rozwój technologii czystej energii oraz innowacyjne metody recyklingu umożliwiające ponowne wykorzystanie materiałów w cyklu produkcyjnym.

 

- W Hydro przykładamy ogromną wagę do redukcji śladu węglowego, co uważamy za kluczowy obowiązek każdego przedsiębiorstwa, które pragnie działać odpowiedzialnie w dzisiejszych czasach. Nasza strategia opiera się na kompleksowym podejściu obejmującym zarówno innowacyjne technologie, jak i zrównoważone praktyki produkcyjne. Przykładem tego jest uruchomienie pierwszej na świecie linii produkcyjnej z 8-calową prasą do wyciskania profili aluminiowych, która jest zasilana energią słoneczną bezpośrednio z farmy solarnej, bez udziału sieci energetycznej – mówi Piotr Wieliński, Dyrektor Zarządzający Hydro Extrusion Poland.

 

image processing20241023 9 uwo5jj resized

 

Działania na rzecz lokalnych społeczności i przyrody

 

Kampania #DareToCare to jednak nie tylko technologie. Hydro angażuje się także w konkretne inicjatywy ekologiczne. Od października 2024 roku firma rozpoczyna serię warsztatów o nazwie „Circular Economy”, których celem jest edukacja w zakresie możliwości zwiększenia stopy odzysku aluminium poprzez inwestycje w nowoczesne procesy recyklingu. W trakcie spotkań podejmowane będą tematy z zakresu niskoemisyjnego aluminium oraz innych rozwiązań stosowanych w gospodarkach o obiegu zamkniętym.

 

Nie zabraknie również programu edukacyjnego skierowanego do najmłodszych. Uczniowie ze szkół podstawowych w Trzciance i Chrzanowie wezmą udział w warsztatach upcyklingowych, zaś jesienią, kilka przedszkoli wzbogaci się o ogródki warzywne. Dzięki nim już od wczesnych lat dzieci będą mogły uczyć się o zrównoważonym rolnictwie, zdrowym odżywianiu, ekologicznych praktykach, a także rozwijać świadomość ekologiczną.

 

image processing20241023 9 4sqegj resized

 

Okolice tych placówek, dzięki współpracy z miastami Chrzanów i Trzcianka oraz z Lasami Państwowymi, wkrótce będą mogły się pochwalić nowymi zagajnikami. W ramach programu „Zielony Las” posadzonych zostanie kilkaset drzew liściastych. Nowe tereny zielone dadzą początek cennej bioróżnorodności w tym obszarze.

 

- To holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju sprawia, że #DareToCare jest kampanią wyjątkową. Łączy w sobie różnorodne działania, które razem tworzą spójny program na rzecz poprawy kondycji ziemi – podsumowuje Dyrektor Zarządzający Hydro Extrusion Poland.

 

Zrównoważony rozwój jako codzienna praktyka

 

Poprzez aktywne inicjatywy społeczne i edukacyjne prowadzone w ramach kampanii #DareToCare Hydro pokazuje, że zrównoważony rozwój to nie tylko modny trend, ale rzeczywista praktyka, która może przynieść pozytywne zmiany dla środowiska.

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.