Konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2014 organizowana przez ASM odbyła się 28 października w Warszawie, w Sound Garden Hotel. Konferencja – podobnie jak w roku poprzednim – odbyła się pod Patronatem Honorowym Ministra Gospodarki. 

 

Uroczystego otwarcia konferencji oraz powitania uczestników dokonała Małgorzata Walczak-Gomuła (Prezes Zarządu ASM). 

 

Następnie Mowę otwarcia wygłosił Piotr Styczeń (w ubiegłych latach Podsekretarz Stanu Ministerstwa Transportu i Budownictwa), który w swych słowach skierowanych do uczestników konferencji szczególnie podkreślił znaczenie optymalizacji i informatyzacji w budownictwie. 

 

Tegoroczna – siedemnasta już edycja konferencji, podejmowała aktualną dla branży tematykę w trzech sesjach: 

1. POLSKIE BUDOWNICTWO POD LUPĄ – sesja analityczno-prognostyczna

2. ZMIANY PRAWNE W ZAKRESIE EKOLOGII A POLSKIE BUDOWNICTWO – ISTOTNE ZAGROŻENIE, CZY NATURALNY CYKL WPROWADZANIA ZMIAN – sesja panelowa

3. UWARUNKOWANIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI Z KLIENTEM – sesja marketingowa

 

Sesja Pierwsza konferencji prezentowana przez prelegentów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, dotyczyła stanu aktualnego sektora budowlanego w Polsce oraz prognoz.

 

Pierwszą prezentację konferencyjną zatytułowaną Przyszłość polskiego budownictwa na tle sytuacji gospodarczej kraju przedstawiła Beata Tomczak (ASM). Prelegentka zaprezentowała sytuację ekonomiczną kraju uwzględniającą stopień wzrostu gospodarczego oraz jego determinanty. Analiza objęła rynek makroekonomiczny, rynek pracy jak również koniunkturę w budownictwie obejmującą dynamikę i wartość produkcji budowlano-montażowej oraz prognozy jej rozwoju na rok 2015.

 

Kolejną prelegentką była Joanna Florczak-Czujwid (ASM), która wystąpiła z prezentacją Wyniki budownictwa mieszkalnego i niemieszkalnego oraz perspektywy ich rozwoju. Skala budownictwa mieszkaniowego i niemieszkalnego została przedstawiona w kontekście najważniejszych wskaźników aktywności na rynku – liczby przekazanych do użytkowania obiektów, wydanych pozwoleń na budowę oraz liczby rozpoczętych budów. Zaprezentowana została również projekcja przyszłego potencjału budownictwa.

 

 

22 2

 

 

W następnej kolejności prowadzący konferencję Przemysław Dana (ASM), udzielił głosu Marcie Łuszczyńskiej (ASM). Jej wystąpienie zatytułowane Perspektywa 2014-2020. Budownictwo inżynieryjne w świetle finansowania unijnego dotyczyło głównych założeń nowej perspektywy finasowania w odniesieniu m.in. do transportu kolejowego, drogowego, czy energetyki.

 

Następnie po raz kolejny wystąpiła Beata Tomczak, która w prezentacji Stały monitoring rynku budowlanego niezbędnym narzędziem budowania strategii firmy podjęła temat identyfikacji danych niezbędnych do stałego monitorowania rynku budowlanego ze wskazaniem możliwości ich wykorzystania w przedsiębiorstwach.

 

W dalszej części Sesji I-szej wystąpili Małgorzata Walczak-Gomuła i Dariusz Muślewski (Międzynarodowe Targi Budownictwa BUDMA), którzy podjęli temat standardów jakości obsługi klienta i skutecznej dystrybucji. Tematyka została omówiona w kontekście Dnia Dystrybutora, który odbędzie się 10-go marca 2015 r. podczas targów BUDMA.

 

Sesję pierwszą konferencji zakończyła prezentacja Przegląd zmian w polskim prawie cywilnym dotyczących odpowiedzialności za jakość towarów i usług. Implementacja dyrektywy unijnej 2011/83/UE z 25.10.2011 r. oraz jej skutki dla rynku budowlanego wygłoszona przez radcę prawnego Marcina Błędowskiego (Grupa Kapitałowa Obligo).

 

Po przerwie kawowej rozpoczęto Panel dyskusyjny. W debacie moderowanej przez Przemysława Danę wzięli udział: Urszula Maliszewska (AUSTROTHERM), Janusz Komurkiewicz (FAKRO), Jacek Michalak (ATLAS), Henryk Kwapisz (Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. / Isover), Piotr Dauksza (H+H Polska) oraz Patryk Fiks (OBLIGO Sieczkowski i Spółka. Sp.k.). Eksperci podjęli temat regulacji i wymogów unijnych związanych z ekologią od różnych aspektów, uwzględniając kwestie kosztów, rozwoju firm oraz specjalistycznego wykonawstwa. Uczestnicy konferencji mieli również okazję do dyskusji z panelistami.

 

Sesja marketingowa rozpoczęła się prezentacją Marty Łuszczyńskiej, która podjęła kwestię modernizacji w prezentacji Marka, wizerunek, jakość obsługi – czyli na co zwraca uwagę statystyczny Kowalski podczas planowania remontu. Scharakteryzowany został proces planowania oraz przeprowadzania remontu oraz czynniki mające wpływ na wybór produktów budowlanych.

 

Ostatnią prelekcją konferencji było wystąpienie Badania w środowisku naturalnym najlepszą drogą do maksymalizacji osiągnięć w sprzedaży wygłoszone przez Joannę Florczak-Czujwid i Michała Modlińskiego (BTI Consulting). Poruszone zostały kwestie badań Mystery Shopping, które mają za zadanie wspierać budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez dostarczanie rzetelnych informacji na temat poziomu świadczonych usług. 

 

Tematykę podejmowaną podczas prezentacji i panelu uczestnicy mogli kontynuować podczas lunchu. Rozmowy, wymiana doświadczeń, nawiązywanie kontaktów handlowych to wartość dodana konferencji, która cieszyła się ogromną frekwencją. Dopisali przedstawiciele firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem oraz mediów. Bardzo znaczące dla organizatorów jest to, że wśród gości znaleźli się i ci, którzy po raz kolejny uczestniczyli w konferencji, jak i reprezentanci firm, które miały okazję pierwszyraz uczestniczyć w tym wydarzeniu.

 

www.asm-poland.com

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji: Świat Szkła 11/2014

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.