Dzięki ciekawym rozwiązaniom architektonicznym i zastosowaniu niestandardowych produktów Dom Handlowy Renoma odzyskał dawną świetność i zyskał nową jakość. Zastosowane w obiekcie wysokoefektywne szkło przeciwsłoneczne podniosło znacząco atrakcyjność modernizowanego obiektu.

 

Zabytkowy Dom Handlowy Renoma we Wrocławiu, który po gruntownej przebudowie i rozbudowie stał się jednym z częściej nagradzanych obiektów tego typu w Polsce, skorzystał z nowatorskich rozwiązań. Zaprojektowany przez wrocławską pracownię architektoniczną MAĆKÓW został nagrodzony m.in. w kategorii Modernizacja Roku 2009, czy Najlepsza Realizacja Architektoniczna 2010.

 

 

Zmodernizowany obiekt nie tylko odzyskał dawną świetność, ale zyskał nową jakość i spełnił nowoczesne standardy. Jednym z ciekawszych rozwiązań, które zaproponowali architekci, aby podkreślić indywidualny charakter obiektu, jest wykorzystanie wysokoefektywnego szkła przeciwsłonecznego Pilkington Suncool™ 70/40 OW.



Jest to niestandardowy produkt, w którym powłoka przeciwsłoneczna nałożona jest na szkło Pilkington Optiwhite™ – ekstra bezbarwne szkło o obniżonej zawartości żelaza, pozbawione charakterystycznego dla zwykłego szkła float delikatnego zielonkawoniebieskiego odcienia.



Dzięki wyjątkowo wysokiemu współczynnikowi przepuszczalności światła, wnętrza Renomy pełne są naturalnego światła. Dodatkowo wysokoefektywna powłoka Pilkington Suncool™ 70/40 gwarantuje właściwą kontrolę nasłonecznienia i doskonałe parametry izolacyjności cieplnej, co jest istotne dla fasad o dużych powierzchniach przeszkleń.

 

  

 

Neutralna powłoka charakteryzuje się wysokim współczynnikiem przepuszczalności światła, co miało znaczenie przy jej wyborze, jeśli celem było uzyskanie jak największej transparentności fasady. Nietypowe, nowatorskie rozwiązanie pokazuje, że szkło przeciwsłoneczne może  być prawie zupełnie bezbarwne i nadal skutecznie chronić przed słońcem.



Powlekane, wysokoefektywne szkło przeciwsłoneczne znajduje szerokie zastosowanie w projektach biurowców, obiektów komercyjnych, a coraz częściej trafia do budownictwa mieszkaniowego o podwyższonym standardzie. Architekci coraz częściej stawiają przeszkleniom jeszcze wyższe wymagania, co mobilizuje producentów szkła do wprowadzania nowych niestandardowych produktów.

 

Jolanta Lessig
Pilkington

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 11/2010

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.