27 października w Warszawie, w Hotelu Lord odbyła się, organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2011.
Tegoroczna, czternasta już edycja konferencji, podejmowała aktualną dla branży tematykę w dwóch sesjach:
- WYNIKI I PERSPEKTYWY – Kondycja i przyszłość polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno-gospodarczej kraju;
- OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie.
fot. ASM
W pierwszej sesji wygłoszono prelekcje:
Joanna Jarzębowska: Diagnoza branży – budownictwo polskie w świetle wskaźników makroekonomicznych oraz mierników rozwoju;
Paweł Łuszcz: Jak, gdzie i za ile budować, mieszkać, wynajmować, sprzedawać… Sektor mieszkaniowy i niemieszkalny – wczoraj, dziś i jutro;
Marcin Gołębiowski Rok 2012 – cywilizacyjny skok czy kolejny etap budowy infrastruktury w Polsce? Nowa perspektywa budżetowa UE dla budownictwa inżynieryjnego po EURO 2012;
Sesję pierwsza konferencji zakończyła trzyczęściowa prezentacja Partnera Głównego konferencji – Grupy Kapitałowej Obligo. Jako pierwszy wystąpił Krzysztof Madej - Prezes Grupy, który zapoznał uczestników z misją Obligo.
Następnie Agata Packa przedstawiła słuchaczom Finansowanie bieżącej działalności w oparciu o wierzytelności.
Na koniec Bogumił Sieczkowski, przedstawił metody zapobiegania i rozwiązywania problemów związanych z wierzytelnościami w aspekcie prawnym: konstrukcji i zabezpieczenia umów, bieżącego monitoringu należności, współpracy ze specjalistami w zakresie windykacji oraz prawnikami w zakresie postępowania sądowego i egzekucyjnego.
Druga sesja konferencji rozpoczęła się panelem dyskusyjnym zatytułowanym Zmiany i trendy zachodzące w obrębie dystrybucji materiałów budowlanych – czyli jak efektywnie wykorzystywać kanały sprzedaży produktów.
Panel otworzyła Joanna Florczak (ASM) prezentacją wprowadzającą Od producenta do klienta – nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie.
Następnie moderator panelu, Mariusz Prokopczuk (PROGUEST Consulting) przedstawił uczestników, wśród których znaleźli się: Jarosław Kryś i Tadeusz Pawlik z Grupy siećbudowlana.pl, Tomasz Zuzaniuk (3W Dystrybucja Budowlana), Cezary Seszuła (Xella Polska), Zbigniew Nowak (Rockwool Polska) oraz Aleksandra Kirdzik (Bricomarche).
Panel był podzielony na trzy części :
- Sprzedaż stacjonarna w punktach handlowych,
- Sprzedaż internetowa
- Współpraca pomiędzy dystrybutorem a producentem.
Po zakończeniu panelu Joanna Florczak (ASM) wystąpiła z prezentacją „Budowlańcy” ogladają, czytają, słuchają, przeglądają – ale jakie kanały telewizyjne, czasopisma, stacje radiowe, strony internetowe? opartą na raporcie ASM - Media na rynku budowlanym.
Tematyka mediów i ich wpływu na sektor budownictwa była kontynuowana przez Edgara Trzcielińskiego (Panelbudowlany.pl), w prezentacji Social media marketing – świeżość i pożądanie, w której zdefiniował social media marketing, przedstawił skuteczne i nieskuteczne formy aktywności w social mediach, cechy serwisu społecznościowego oraz 3 zasady social media marketingu.
Ostatnią prelegentką konferencji była Aleksandra Michnicka (Albedo Marketing) z wystąpieniem Jak przygotować program lojalnościowy w trudnych rynkowych czasach?
ASM – Centrum Badań i Analiz
Rynku Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno
Tel.: +48 (24) 355 77 00;
Faks +48 (24) 355 77 01/03
www.asm-poland.com.pl
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
więcej informacj: Świat Szkła 11/2011