27 października w Warszawie, w Hotelu Lord odbyła się, organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2011.

 

Tegoroczna, czternasta już edycja konferencji, podejmowała aktualną dla branży tematykę w dwóch sesjach:

- WYNIKI I PERSPEKTYWY – Kondycja i przyszłość polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno-gospodarczej kraju;

- OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie.

 

fot. ASM

 

W pierwszej sesji wygłoszono prelekcje:
Joanna Jarzębowska: Diagnoza branży – budownictwo polskie w świetle wskaźników makroekonomicznych oraz mierników rozwoju;
Paweł Łuszcz: Jak, gdzie i za ile budować, mieszkać, wynajmować, sprzedawać… Sektor mieszkaniowy i niemieszkalny – wczoraj, dziś i jutro;
Marcin Gołębiowski Rok 2012 – cywilizacyjny skok czy kolejny etap budowy infrastruktury w Polsce? Nowa perspektywa budżetowa UE dla budownictwa inżynieryjnego po EURO 2012;

 

Sesję pierwsza konferencji zakończyła trzyczęściowa prezentacja Partnera Głównego konferencji – Grupy Kapitałowej Obligo. Jako pierwszy wystąpił Krzysztof Madej - Prezes Grupy, który zapoznał uczestników z misją Obligo.

 

Następnie Agata Packa przedstawiła słuchaczom Finansowanie bieżącej działalności w oparciu o wierzytelności.

 

Na koniec Bogumił Sieczkowski, przedstawił metody zapobiegania i rozwiązywania problemów związanych z wierzytelnościami w aspekcie prawnym: konstrukcji i zabezpieczenia umów, bieżącego monitoringu należności, współpracy ze specjalistami w zakresie windykacji oraz prawnikami w zakresie postępowania sądowego i egzekucyjnego.

 

Druga sesja konferencji rozpoczęła się panelem dyskusyjnym zatytułowanym Zmiany i trendy zachodzące w obrębie dystrybucji materiałów budowlanych – czyli jak efektywnie wykorzystywać kanały sprzedaży produktów.

 

Panel otworzyła Joanna Florczak (ASM) prezentacją wprowadzającą Od producenta do klienta – nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie.

 

Następnie moderator panelu, Mariusz Prokopczuk (PROGUEST Consulting) przedstawił uczestników, wśród których znaleźli się: Jarosław Kryś i Tadeusz Pawlik z Grupy siećbudowlana.pl, Tomasz Zuzaniuk (3W Dystrybucja Budowlana), Cezary Seszuła (Xella Polska), Zbigniew Nowak (Rockwool Polska) oraz Aleksandra Kirdzik (Bricomarche).

 

Panel był podzielony na trzy części :
- Sprzedaż stacjonarna w punktach handlowych,
- Sprzedaż internetowa
- Współpraca pomiędzy dystrybutorem a producentem.

 

Po zakończeniu panelu Joanna Florczak (ASM) wystąpiła z prezentacją „Budowlańcy” ogladają, czytają, słuchają, przeglądają – ale jakie kanały telewizyjne, czasopisma, stacje radiowe, strony internetowe? opartą na raporcie ASM - Media na rynku budowlanym.

 

Tematyka mediów i ich wpływu na sektor budownictwa była kontynuowana przez Edgara Trzcielińskiego (Panelbudowlany.pl), w prezentacji Social media marketing – świeżość i pożądanie, w której zdefiniował social media marketing, przedstawił skuteczne i nieskuteczne formy aktywności w social mediach, cechy serwisu społecznościowego oraz 3 zasady social media marketingu.

 

Ostatnią prelegentką konferencji była Aleksandra Michnicka (Albedo Marketing) z wystąpieniem Jak przygotować program lojalnościowy w trudnych rynkowych czasach?

 

ASM – Centrum Badań i Analiz
Rynku Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno
Tel.: +48 (24) 355 77 00;
Faks +48 (24) 355 77 01/03
www.asm-poland.com.pl

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 11/2011

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.