Wspólne kształtowanie wartości dodanej |
Data dodania: 16.09.22 |
Ponad 32 pojazdy ciężarowe są zamówione, pokoje hotelowe zarezerwowane – gdy rozpoczynają się targi Glasstec z udziałem grupy HEGLA, z doświadczenia liczymy na wiele.
Oprócz licznych maszyn pracujących „na żywo” na stoisku A55 w hali 14 można zobaczyć wiele atrakcji. „Wspólne kształtowanie wartości dodanej” to motto grupy HEGLA, za pomocą którego branżowa publiczność jest zapraszana na ponowne spotkanie.
Standard staje się wartością dodaną – w efekcie obróbki w systemie Laserbird firmy HEGLA boraident szyba standardowa zmienia się w szkło odstraszające ptaki lub szybę przepuszczającą sygnały sieci telefonii komórkowej
– Skoncentrowaliśmy się na kwestiach tu i teraz oraz chcemy przedstawić rozwiązania, dzięki którym nasi klienci mogą zyskać zrównoważoną wartość dodaną – podkreśla dyrektor zarządzający Bernhard Hötger.
Technologia diod laserowych pozwala skrócić czas nagrzewania i zwiększyć wartość dodaną w dziedzinie cięcia szkła laminowanego VSG
– Jednym z naszych najbardziej wymagających projektów w zakresie budowy maszyn była znacząca poprawa czasu cyklu cięcia szkła laminowanego VSG – wyjaśnia Bernhard Hötger. W efekcie narodziła się technologia podgrzewania przy użyciu diod laserowych. Instalacja ProLam LSR jest standardowo wyposażona w technologię podgrzewania przy użyciu diod laserowych i w ten sposób zwiększa wydajność mierzoną na podstawie przepustowości szyb o dwadzieścia procent i więcej
Nowa technologia laserowa oddziałuje na folię dokładnie na konturze nacięcia i – w porównaniu z tradycyjnymi rurami grzewczymi – pozwala znacznie szybciej uzyskać temperaturę zeszklenia.
– Poprzez doprowadzenie skupionej energii cieplnej wydajność całego procesu cięcia zwiększa się o 20%, dzięki czemu uzyskuje się znacznie większą przepustowość szyb – tłumaczy dalej Hötger. Okoliczny obszar szyby pozostaje zimny i w ten sposób, nie czekając, można przystąpić do następnych operacji cięcia.
Zaleta ta przekłada się również na jakość krawędzi, ponieważ technologia ta zapobiega późniejszemu rozwarstwianiu. Firma HEGLA po raz pierwszy zaprezentuje również pionowy system ograniczania odpadów pozwalający na zmniejszenie ilości ścinków szklanych. Za pomocą różnych laserów i zapisanych programów system Laserbird jest w stanie usuwać warstwy funkcyjne ze szkła, nadawać im strukturę oraz funkcje, zamieniając w ten sposób szybę w pakiet przepuszczający sygnały sieci komórkowej lub szkło antybakteryjne – indywidualnie i bez nakładów czasu na zbrojenie wstępne.
Na targach Glasstec przedstawiciele z Bochum wystawią teraz nową generację systemu ERP, która jest w stanie integrować wszystkie procesy – począwszy od cyfrowej ewidencji zleceń przez realizację zadań związanych z magazynem i poszczególnymi maszynami aż po dostawę na plac budowy.
–Standard OPC UA, cyfryzacja i zwiększający się stopień automatyzacji były dla nas impulsem do zmiany charakteru naszego systemu ERP na bardziej otwarty dzięki platformie programistycznej Microsoft Dynamics 365 – tłumaczy dyrektor zarządzający HEGLA-HANIC dr Jan Schäpers.
Nowa podstawa oprogramowania umożliwia obecnie z jednej strony aktywowanie licznych dodatków, np. w zakresie księgowości lub kontrolingu przez platformę Microsoft, natomiast z drugiej strony – integrację najróżniejszych programów wymagającą jedynie niewielkich nakładów. Opracowane całkowicie od podstaw oprogramowanie jest idealnie dostosowane do wszystkich aktualnych systemów. Piec HEGLA-TaiFin CTF z technologią pełnej konwekcji gwarantuje produkcję szkła hartowanego tak idealnego, jak tylko szkło może być.
– Prezentując różne wzory, chcemy pokazać, w jaki sposób szkło można elastycznie modyfikować poprzez usuwanie czy też przekształcanie warstwy funkcyjnej lub dodawanie nadruku w systemie Laserbird z zapewnieniem ochrony powierzchni – tłumaczy kierownik ds. rozwoju HEGLA boraident dr Thomas Rainer.
Oprócz możliwości funkcjonalizacji szkła bez poświęcania czasu na zbrojenie wstępne lub udziału innych podmiotów jedną z największych zalet jest dla Thomasa Rainera „pojedyncza sztuka”
– Za pośrednictwem łatwego w obsłudze interfejsu lub poprzez podłączenie do systemu ERP każdą szybę można osobno poddawać dodatkowej obróbce i to bez konieczności czekania.
Na targach Glasstec firma HEGLA-HANIC zaprezentuje nowy system ERP, któremu za pomocą platformy programistycznej Microsoft Dynamics 365 nadano otwarty charakter, co umożliwia korzystanie z licznych dodatków Microsoft. System może integrować wszystkie procesy – począwszy od cyfrowej ewidencji zleceń przez realizację zadań związanych z magazynem i poszczególnymi maszynami aż po dostawę na plac budowy
– Dysponujemy jedną z najlepszych technologii pieców hartowniczych dostępnych na rynku i teraz na targach Glasstec chcemy pokazać, jakie dodatkowe możliwości stwarza współpraca pomiędzy silnymi partnerami – podkreśla Teemu Kolka, kierownik filii HEGLA TaiFin.
Poprzez optymalizację łoża pieca opracowaną przez HEGLA-HANIC ustala się optymalny rozkład wsadu; chcąc uzyskać maksymalny stopień automatyzacji, za pomocą funkcji automatycznego tworzenia partii autorstwa firmy HEGLA, szkło można bez udziału operatora łączyć w partie i z powrotem wydzielać z partii poprzez tzw. „debatching”.
Opcjonalne skanery jakości monitorują jakość i – w razie potrzeby – w połączeniu z funkcją inteligentnej optymalizacji HEGLA New Technology dostosowują receptury pieca.
Dzięki takiemu całościowemu podejściu łączna przepustowość takiej instalacji znacząco się zwiększa, pozwalając dodatkowo oszczędzać ogromną ilość energii.
Aplikacja Shop Floor firmy HEGLA New Technology umożliwia dostęp do danych oraz identyfikację pochodzenia produktów w dowolnym miejscu i czasie. Funkcja konserwacji dostępna w aplikacji korzysta z systemu zgłoszeń i zapewnia możliwość dostępu, na przykład do dokumentacji i wykazów części zamiennych niezależnie od producenta, ułatwiając w ten sposób konserwację i serwisowanie
W sekcji konserwacji dostępnej w aplikacji istnieje możliwość integracji maszyn i instalacji niezależnie od ich producentów oraz na przykład zapisywania dokumentacji i wykazów części zamiennych.
Automatyczny system zgłoszeń przypomina następnie o wymaganych pracach konserwacyjnych i dokumentuje ich wykonanie. Kierownik zakładu może przydzielać pracownikowi zadania, dzięki czemu organizacja pracy jest również oparta na platformie. Dodatkowe funkcje oferuje Shop Floor Assistant. Do nich należy między innymi narzędzie do uruchamiania procesów, na przykład wystawiania listów przewozowych lub do zgłaszania przypadków stłuczenia.
Ponadto dostępne są funkcje służące do identyfikacji pochodzenia produktów niezależnie od miejsca. Poprzez skanowanie można odczytać kod QR z oznakowania szkła lub etykiety produkcyjnej oraz uzyskać dostęp do skonfigurowanych wcześniej danych.
– Shop Floor Assistant zapewnia elastyczne możliwości i dostarcza informacje tam, gdzie są one potrzebne – tłumaczy dr Markus Schoisswohl, dyrektor zarządzający HEGLA New Technology.
– Z radością czekamy na Glasstec i spotkanie światowej branży szklarskiej – podkreśla dyrektor Bernhard Hötger. – Z wieloma klientami nie widzieliśmy się przez dłuższy czas w tych dynamicznych czasach, dlatego to spotkanie będzie okazją do spontanicznej i osobistej wymiany informacji na branżowe tematy.
Grupę HEGLA można odwiedzić w hali 14, stoisko A55
(kliknij na zdjęcie aby je powiększyć)
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne |