Przyszłościowa, ulepszona zdalna usługa oparta na danych IoT |
W kontekście nowoczesnego, zglobalizowanego i wysoce zdigitalizowanego (cyfrowego) świata sukces zakładów przetwórstwa szkła w dużej mierze zależy od tego, jak dobrze wykorzystują najnowsze technologie oparte na IoT (Internecie Rzeczy).
Możliwość automatyzacji i ilość inteligentnych danych udostępnianych przez IoT to dwa podstawowe czynniki, które określają wydajność firmy, szybkość działania, a ostatecznie konkurencyjność. Nic dziwnego, że najbardziej postępowi przetwórcy szkła szukają sposobów na wykorzystanie tej szczególnej niszy.
Po raz pierwszy w tym roku liczba ładunków szkła przetwarzanych przez maszyny do przetwarzania szkła, połączone z platformą GLASTON Insight opartą na IoT, osiągnęła pożądany milion. Takt ten powinien zainteresować nie tylko użytkowników tej technologii, ale również całą społeczność zajmującą się obróbką szkła.
GLASTON Insight, platforma, która w bardzo krótkim czasie zwróciła uwagę niektórych najbardziej prężnych i perspektywicznych graczy w branży szklarskich, wykorzystuje IoT (Internet Rzeczy) do monitorowania online nowoczesnych maszyn do obróbki cieplnej tafli szkła.
Nie tylko zapewnia natychmiastowe informacje zwrotne na temat procedur produkcyjnych, umożliwia zdalne wsparcie np. serwisowe i zapewnia zalecenia operacyjne, ale w dłuższej perspektywie pomaga również każdemu użytkownikowi stać się lepszym profesjonalistą w branży szklarskiej.
Wspomniane narzędzie dokonuje tego poprzez gromadzenie danych dotyczących przetwarzania szkła, a zatem ciągłe powiększanie i pomnażanie własnej wiedzy. Teoretycznie z każdą minutą nowe partie szkła przetwarzane gdzieś na świecie stale powiększają zasoby wiedzy platformy, wprowadzając coraz więcej cennej inteligencji do globalnego krajobrazu produkcji wyrobów szklanych.
Wzajemne połączenie umożliwia natychmiastowe wsparcie w przypadku pojawienia się problemu
Wyobraźmy sobie, że potrzebna jest specjalistyczna pomoc przy serwisie lub naprawie maszyny szklarskiej lub przy optymalizacji procesu produkcji. I do tego natychmiast, w tym momencie. Połączenie online umożliwia zdalny dostęp do ważnych danych związanych z maszyną szklarską. Dla inżynierów utrzymania ruchu jest to narzędzie do analizy usterek bez fizycznej obecności w fabryce. Taki zdalny dostęp jest już dobrze znanym i sprawdzonym narzędziem do rozwiązywania problemów wśród wiodących producentów maszyn w branży.
IoT zapewnia teraz dodatkowe, szybkie rozwiązywanie problemów, zdalne dostrajanie maszyn i odpowiednie propozycje działań. Ponadto pomaga ograniczyć niepotrzebne przerwy serwisowe i natychmiast poprawić jakość produktu końcowego.
To prawda, że tego typu rozwiązania do gromadzenia danych i obsługi serwerów w chmurze dla przemysłu szklarskiego wciąż się rozwijają. Mimo to wiele problemów można rozwiązać zdalnie, gdy potrzebujesz tego wsparcia od razu.
Przyszłość zdalnego wsparcia
Ekspert wyposażony w ekrany umożliwiające transmisję „na żywo”, dostarczające danych IoT i różnorodne analizy, zbada występujacy problem, dostosuje procedury i uruchomi kolejne procesy produkcyjne wykonywane przez maszyny szklarskie aby sprawdzić, czy problem został optymalnie rozwiązany.
Na przykład, jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy z jakością, będziesz w stanie „na bieżąco” zarejestrować proces produkcji i natychmiast udostępnić go ekspertowi siedzącemu w dowolnym miejscu na świecie, który jest w stanie zdalnie udzielić wsparcia. Tak więc usługa zdalna w przyszłości zostanie rozszerzona o narzędzie wielofunkcyjne, stanowiące o dużej o wartości dodanej, nie tylko w przypadku rozwiązywania prostych problemów.
Dla bardziej zintegrowanego przemysłu szklarskiego
W tym sensie, podobnie jak Facebook i Snapchat w świecie ludzi, funkcjonuje GLASTON Insight łączący maszyny szklarskie. Jest to korzystne dla całej branży, a im wyższa jest liczba użytkowników tej aplikacji, tym większa jest jej wartość.
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
|