20160808warsaw buildW wakacje remontujemy na potęgę. Często bez pomocy fachowców, własnymi rękami i nierzadko przeznaczając na ten cel sporą część letniego urlopu oraz posiłkując się kredytem. Wakacyjne remonty i prace wykończeniowe zaplanowało w tym roku aż 41 procent Polaków .

 

Lato jest zdaniem Polaków najlepszą porą roku zarówno na kapitalny remont, jak i mniejsze prace renowacyjne czy wykończeniowe. Pogoda sprzyja, a przede wszystkim można wreszcie wysłać domowników na wczasy lub do rodziny, co znacznie przyspiesza i ułatwia prace.

 

20160808wawa Polacy remontuja fot Warsaw Build

Polacy remontuja fot. Warsaw Build

 


Co i za ile remontują Polacy
Najczęściej remontujemy kuchnie (28%), w dalszej kolejności sypialnie i salony (15%) – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Hotpoint . Wśród bardziej zaawansowanych prac remontowych, wymagających specjalistycznej wiedzy i kwalifikacji króluje wymiana/przeróbka elektryki (45% ankietowanych). W dalszej kolejności Polacy zgłaszają zapotrzebowanie na remont instalacji wodno-kanalizacyjnej (30%) oraz wymianę instalacji c.o. ( 25%).


Lubimy remonty kompleksowe – najchętniej w wielu (minimum czterech) pomieszczeniach na raz i na powierzchni powyżej 40 m2. Chcemy przy tym zakończyć prace jak najszybciej. W tym celu jesteśmy gotowi nawet się zadłużyć – jak podaje BIK, prawie co czwarta pożyczka zaciągnięta w tym roku przez Polaków zostanie przeznaczona właśnie na remont .

 

20160808wawa Jak i gdzie kupujemy materiały budowlane fot  arsaw Build

Jak i gdzie kupujemy materiały budowlane fot.  Warsaw Build

 

 


Gdzie kupują Polacy?
Oceny ekspertów znajdują potwierdzenie w sondażu przeprowadzonym wśród wykonawców i klientów indywidualnych przez organizatorów Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build. Wynika z niego, że zakupy w sklepie budowlanym co najmniej raz miesiącu robi blisko 70 procent ankietowanych. Najchętniej w dużych, sieciowych marketach budowlanych takich jak Leroy Merlin (15,8 proc.) czy OBI (13,4 proc.).

 

Na decyzje zakupowe wpływa już nie tylko niska cena (jak deklaruje 14,3 proc. ankietowanych), ale w równym stopniu szeroka oferta (14,5 proc.), odległość od miejsca zamieszkania czy budowy (14,2 proc.) oraz fachowa obsługa (13,6 proc. głosów). „Specyficzne decyzje dotyczą zakupu okien i drzwi – mówi Anna Rabiej, Dyrektor Targów Warsaw Build. „Ani konsumenci, ani fachowcy nie chcą ich kupować w marketach. Z naszych badań wynika, że blisko 60 proc. ankietowanych po okna i drzwi wybierze się jednak do specjalistycznego sklepu, hurtowni lub składu budowlanego”.


Zmieniające się oczekiwaniach Polaków i aktualne wyzwania rynku materiałów budowlanych i wykończeniowych będą jednym z tematów IV Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build, które odbędą się w Warszawie w dniach 16−18 listopada 2016 r. O nowych trendach opowiedzą liczni goście, uczestnicy i paneliści, będzie też można zobaczyć nowości produktowe z zakresu okna i drzwi, konstrukcje i wyposażenie wnętrz z polski i krajów zagranicznych.

na podstawie materiałów Warsaw Build

 

 

1 źródło: Badanie PAYBACK Opinion Poll 2016
2 źródło: Badanie Hotpoint 2016
3 źródło: www.oferteo.pl
4 źródło: Badanie ARC Rynek i Opinie na zlecenie Biura Informacji Kredytowej

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.