Lotnisko Chopina w Warszawie wciąż się rozbudowuje i modernizuje. Liczba obsługiwanych pasażerów stale rośnie. W lipcu tego roku padł kolejny rekord: 1 mln 84 tysiące pasażerów obsłużonych w ciągu miesiąca. Budynki i otoczenie portu lotniczego są zatem tym, co wywiera pierwsze wrażenie na bardzo wielu osobach przyjeżdżających do naszego kraju. Dlatego niezwykle ważne jest, aby rozbudowując i modernizując tę przestrzeń postawić na wysoką jakość i estetykę.

 

W sierpniu 2012 oddano do użytku kolejne dwie spośród nowo aranżowanych przestrzeni Lotniska Chopina. Pierwszą jest przeznaczona na biura linii lotniczych antresola w nowej części Terminala A, zajmująca powierzchnię blisko 1500 m2.

 

 

Zlokalizowano tam ponad 20 prestiżowych biur, przeznaczonych dla ważnych klientów lotniska – właśnie zagranicznych linii lotniczych. Z myślą o nich inwestor – Porty Lotnicze – zadbał o najwyższą funkcjonalność i estetykę przestrzeni biurowych, co przejawiło się w zastosowaniu wysokiej jakości ścian działowych. Chodziło bowiem o to, by umieścić dużą kubaturę powierzchni biurowej w istniejącym, funkcjonującym organizmie tak, aby nie zachwiać jego struktury i nie zaburzyć istniejącej przestrzeni.

 

Rozwiązaniem tak postawionego zadania było zastosowanie fasady, która „rozpłynie się” w otoczeniu. To zadanie spełniła fasada z pełną taflą szkła, która działając na zasadzie lustra odbija otaczającą przestrzeń.

 

Następnie pozostało wskazać system fasadowy, który uwzględni założenia projektowe, wysoką jakość detali, brak widocznych profili fasadowych oraz parametry techniczne stawiane przez inwestora. W aranżacji przestrzeni biurowej wykorzystano system ścian działowych MAARS String 2, posiadający certyfikat ISO 14001 dotyczący zarządzania środowiskiem.

 

Podobne systemy firmy MAARS sprawdziły się już na jednym z największych i najbardziej znanych lotnisk europejskich: Barajas Airport w Madrycie. System ten wyróżnia się – na tle powszechnie stosowanych rozwiązań do podziału przestrzeni – niewidocznością miejsc połączeń, uzyskaną dzięki opatentowanej, unikalnej konstrukcji ścianek typu „click-in”. Poza tym cechuje go trwałość i nowoczesny, elegancki design.

 

Co więcej, w rozwiązaniu MAARS można było uzyskać drzwi szklane nie posiadające widocznych profili i sięgające pełnej wysokości ściany fasadowej. W ten sposób powstała jednolita całość. Nie mniej ważne od walorów estetycznych są tu walory użytkowe tego systemu, związane z potrzebą skutecznego odizolowania hałasu dobiegającego tu z hali odlotów.

 

Druga nowo oddana przestrzeń warszawskiego lotniska to Hala Odbioru Bagażu. Tu zastosowano również system MAARS – tym razem jest to system Allglas, złożony z pojedynczych, bezszprosowych przeszkleń, dających wrażenie „znikania” w przestrzeni dzięki całkowitej przezroczystości.

 

Ewa Cander 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 9/2012

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.