Będący do niedawna częścią eBay serwis płatności cyfrowych PayPal notowany jest już na amerykańskiej giełdzie NASDAQ samodzielnie. Akcjonariusze platformy handlowej otrzymali po jednym papierze PayPal, a oddzielne akcje nie były dystrybuowane. W przyszłości serwis chce się skupić na podstawowej działalności, czyli pośrednictwie w opłatach. Polska jest dla spółki jednym z najważniejszych rynków w Europie.

 

 

 

– Wracamy do korzeni: wchodzimy na nowojorską giełdę NASDAQ i odłączamy się od eBay'a – informuje agencję Newseria Inwestor Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. – To bardzo szczególny czas dla nas. Stajemy się niezależną firmą. Chcemy koncentrować się na tym, co robimy najlepiej, pozwoli nam to korzystać z nowych możliwości pojawiających się na rynku.

 

Zgodnie z tzw. warunkami separacji 17 lipca br. akcjonariusze mający notowane na NASDAQ akcje eBay otrzymali po jednym udziale PayPal na każdy papier eBay posiadany w dniu rejestracji (8 lipca). Żadne oddzielne akcje platformy rozliczeń cyfrowych nie były przy tym dystrybuowane. Od 6 lipca odbywał się handel prawami do akcji serwisu, a debiut nastąpił 20 lipca. W ciągu 13 lat wartość firmy wzrosła trzydziestotrzykrotnie.

 

– Polska jest dla nas bardzo ważna, ponieważ to największy rynek e-commerce w regionie, mający 11 milionów użytkowników – przekonuje Damien Perillat. – Naszym zdaniem rynek ten wciąż będzie rosnąć, bo zakupy online stanowią w Polsce 3-4 proc. sprzedaży. W Niemczech udział ten wynosi 10 proc., a w Wielkiej Brytanii – 14. Potencjał wzrostu jest więc bardzo duży.

 

Według szefa PayPal w regionie Europy Środkowo-Wschodniej motorem wzrostu tego rynku będzie segment mobilny.

– 26 proc. Polaków robi zakupy online przez swoje smartfony. Naszym zdaniem ten segment będzie siłą napędową handlu elektronicznego w Polsce – uważa Perillat.

PayPal w ubiegłym roku pośredniczył w transakcjach wartych 235 mld dol. (w tym 46 mld dol. przez urządzenia mobilne) i osiągnął ponad 8 mld dol. przychodu. Serwis świadczy usługi dla ponad 169 mln aktywnych użytkowników na 203 rynkach całego świata.

Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej

źródło: newseria.pl

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.