Starzenie i degradacja właściwości materiałów mogłaby doprowadzić do braku zadowolenia klientów z naszych produktów, dlatego też pasy zbyt długo przechowywane są utylizowane.
Podstawowe marki pasów, jak BreCO®, BreCOFleX®, SYNChrOFleX®, NITTA®, NITTA BelT POlY®, uzbrajane są w warsztatach Wilhelm herm müller Polska w dodatkowe elementy umieszczane na stronie grzbietowej, jak również warstwy specjalnego pokrycia zmieniające właściwości mechaniczne powierzchni mającej kontakt z transportowanym materiałem. Uzbrajane są również inne rodzaje pasów, jak klinowe wieloklinowe i płaskie.
W magazynach firmowych dostępnych jest również wiele rodzajów kół pasowych, które możemy wykonać również według dostarczonych rysunków. Nowocześnie wyposażone serwisy pozwalają na wykonanie zaprojektowanych rozwiązań w krótkim czasie, także w trybie awaryjnym.
Nowe konstrukcje pasowe, które proponowane są użytkownikom grupowane są według typów pasów. W grupie pasów zębatych, w zależności od potrzeb występują: pasy ATP do przenoszenia dużych mocy, pasy BAT, SFAT, N cichobieżne, bez tendencji przesuwania się na kole oraz pasy ATN wyposażone w uniwersalny system łączenia na śruby i przykręcania elementów na stronie grzbietowej. W grupie nowoczesnych pasów, które możemy dostarczyć naszym klientom wymienić można również pasy: eAGle®, FAlCON®, SYNChrOChAIN®, POlYChAIN®.
W grupie pasów klinowych należy wskazać pasy wieloklinowe typu POlY-V jako rozwiązania znakomicie zastępujące pasy płaskie i klinowe. Przygotowywana jest także oferta pasów szerokoklinowych („wariatorowych”) do przekładni bezstopniowych. Z początkiem nowego roku dostępne będą w dużych ilościach pasy o typowych wymiarach. Dostarczane są także pasy klinowe do zastosowań wymagających podwyższonych parametrów technicznych.
W pasach płaskich napędowych intensywnie rozwija się grupa pasów termozgrzewalnych. POlY SPrINT® to pasy znakomicie spisujące się w napędach ciężkich maszyn, jak również w transporcie z dużą prędkością liniową. W oparciu o paletę pasów NITTA BelT POlY® można dostarczyć pas płaski do każdej aplikacji, natomiast nie wszystkie pasy tego typu można zastąpić „zamiennikami”.
Pasy płaskie transportujące to przede wszystkim nowe materiały, jak: wyższej jakości PVC i PU, poliester, polietylen, poliamid, guma itd. Odpowiednio dobrane właściwości mechaniczne, jak np. odpowiedniej jakości warstwy nośne, powodują znacznie dłuższą trwałość osnowy. Bliski kontakt z producentami pasów pozwala wykonać pas na specjalne życzenie kontrahenta, który może otrzymać prawa wyłączności opracowanej konstrukcji.
Nieustanna współpraca z użytkownikami i konstruktorami pozwoliła na opracowanie szeregu konstrukcji i ich optymalizacji. Dzięki temu dobranych zostało szereg materiałów pokrywających pasy, specjalnie dopasowanych lub lepiej współpracujących z transportowanym materiałem.
więcej informacji: Świat Szkła 5/2008