Podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA 2017 odbyła się światowa premiera marki INNOVIEW. Marka została wprowadzona na rynek przez FAKRO, wiodącego producenta okien dachowych na świecie. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom pod marką INNOVIEW możemy ZOBACZYĆ WIĘCEJ, do czego nawiązuje hasło kampanii marketingowej marki.
FAKRO przez 25 latach istnienia zgromadziło wiedzę i doświadczenie w kreowaniu oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Znajduje to odzwierciedlenie w prawie 140 zgłoszeniach patentowych oraz pochlebnych opiniach naszych klientów: architektów, dekarzy, sprzedawców oraz klientów indywidualnych. Opinie o naszych produktach motywują nas do ciągłego rozwoju. Czerpiemy z nich satysfakcję, ale również uważnie wsłuchujemy się w potrzeby. Dzięki profesjonalnemu zespołowi potrafimy ZOBACZYĆ WIĘCEJ, a nawet wyprzedzać trendy. Dzięki nowoczesnej linii INNOVIEW potrafimy zmienić koncepcję wnętrza, łącząc dotychczas zamkniętą przestrzeń naszego domu z otaczającym nas światem – komentuje Janusz Komurkiewicz, członek Zarządu.
INNOVIEW to okna pionowe, standardowe, duże podnoszono-przesuwne drzwi tarasowe HST, czy szklone w stałej ościeżnicy HST Sky. Natomiast bramy garażowe, drzwi zewnętrzne oraz markizy do okien pionowych uzupełniają produkty stolarki otworowej FAKRO pod marką INNOVIEW LINE.
Produkty INNOVIEW charakteryzują się najwyższą jakością, bezpieczeństwem, komfortem i estetyką, a także gwarancją harmonii z pozostałymi produktami z serii. Okna i drzwi INNOVIEW są odpowiedzią na trendy współczesnego budownictwa, idealnie wpisując się w trend na duże przeszklenia.
Architekci to kreatorzy przestrzeni i otoczenia, żeby zrealizować te cele potrzebujemy nie tylko dobrych programów do projektowania, ale również oczekujemy, że technologia jaką oferują producenci pozwoli zrealizować nasze wizje. W ostatnich latach w pomieszczeniach spędzamy coraz więcej czasu, dlatego w budynkach projektujemy bardzo duże przeszklenia, które gwarantują dobrze doświetlone wnętrza.
Wiadomo, że naturalne światło sprzyja dobremu samopoczuciu oraz nastraja do kreatywnego myślenia. Firma FAKRO idealnie wpisuje się w trend dużych przeszkleń. Przykładem mogą drzwi przesuwne INNOVIEW HST Sky. Rozwiązanie wyróżnia się wysoką estetyką i funkcjonalnością. Drzwi łatwo się otwierają oraz posiadają bardzo dobre parametry termoizolacyjne. Produkty FAKRO oraz nowa linia INNOVIEW to połączenie najwyższej jakości z nowoczesnym wzornictwem. Takie produkty mogą spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów – komentuje Mariusz Ścisło, Prezes Stowarzyszenia Architektów Rzeczypospolitej Polskiej.
Wywiadu z Januszem Komurkiewiczem
Jak produkty marki FAKRO odpowiadają na współczesne trendy w budownictwie?
Najważniejszym trendem na rynku materiałów budowlanych jest energooszczędność i ekologia. Rozwijając swoją ofertę, firma FAKRO od wielu lat promuje te kierunki rozwoju budownictwa. Przygotowaliśmy wiele produktów, które nie tylko – co oczywiste – spełniają normy budowlane, ale także posiadają parametry wyższe od wymaganych przepisami. Nowym, szybko rozwijającym się trendem, który trafia do serc polskich konsumentów, jest wysoka estetyka budynków.
Czyli produkt ma być również ładny, ma się nam podobać?
Tak, wszyscy chcemy mieszkać w ładnych domach i pracować w ładnych biurowcach. O tym decyduje design, kolorystyka elewacji, wielkość przeszklenia oraz detale wykończenia, które podkreślają charakter budynku.
Słowem: designersko, funkcjonalnie i innowacyjnie. FAKRO przez 25 lat zaskakuje nas rozwiązaniami nowatorskimi w branży budowlanej. Co tym razem?
Prawdziwa rewolucja w stolarce budowlanej! FAKRO wprowadza na rynek nową markę pod nazwą INNOVIEW. To nowa jakość okien pionowych, powstałych z połączenia drewna i aluminium. To innowacyjne spojrzenie na okno pionowe dające nowe, większe możliwości tworzenia przeszklonych ścian budynku. I na tym nie koniec. Postanowiliśmy pójść jeszcze dalej i stworzyć całą, nową linię produktów, czyli
INNOVIEW Line.
Co to oznacza?
INNOVIEW Line to komplet produktów połączonych jednym wzornictwem, stylistyką i technologią. Tę innowacyjną linię w stolarce budowlanej, której prekursorem na rynku branżowym jest FAKRO, tworzą: okna dachowe, aluminiowo-drewniane okna pionowe, markizy do okien pionowych, drzwi zewnętrzne oraz bramy garażowe. Elementy zewnętrzne tych produktów posiadają spójną fakturę i kolorystykę. Spełniają wysokie wymagania termoizolacyjne oraz użytkowe. Wszystkie będą obsługiwane jednym pilotem lub smartfonem.
W praktyce jednym kliknięciem uchylisz okno dachowe, włączysz alarm w mieszkaniu, uchronisz wnętrze przed upałem, opuszczając markizę – wszystko po to, abyśmy mogli czuć się w naszych domach bezpiecznie i komfortowo.
Pełna integracja wszystkich elementów stolarki pionowej i dachowej. To drogie rozwiązanie?
Wszystkie produkty marki INNOVIEW należą do grupy Premium. Tworzą one spójną, pasującą do siebie rodzinę produktów z grupy stolarki pionowej, bogato wyposażonej, o najwyższych parametrach technicznych, wysokiej ergonomii użytkowania oraz pięknym wzornictwie. Mówimy o najwyższej jakości produktach, które siłą rzeczy nie mieszczą się na najniższym poziomie ekonomicznym.
I tak ćwierćwieczna historia FAKRO zamyka się w pewnej klamrze. W 1991 roku z taśm produkcyjnych „schodzi” pierwsze okno dachowe, a po 25 latach FAKRO rozpoczyna produkcję aluminiowo-drewnianych okien pionowych, kreując nowe spojrzenie na stolarkę budowlaną. Co wyróżnia te okna?
Okna fasadowe, które wprowadzamy na rynek, łączą w sobie cechy typowe i wartościowe dla dwóch odrębnych produktów. Wykorzystując aluminium, zyskujemy trwałość i wytrzymałość.
Stosując drewno, zyskujemy piękny, naturalny materiał, ubogacający design produktu. W przypadku okien wyłącznie drewnianych konieczne jest sukcesywne malowanie drewna, szczególnie zewnętrznej strony okna. Plusem naszego rozwiązania jest zastosowanie na zewnątrz odpornych na niekorzystne warunki atmosferyczne profili aluminiowych. Ich proszkowe malowanie zapewnia odporność na deszcz, śnieg, grad, a nawet kurz. Wnętrze wypełnia lakierowana laserowo drewniana rama sosnowa, dębowa lub z egzotycznego drewna, co gwarantuje wysoką jakość użytkowania, a na dodatek niezwykłą estetykę.
Czyli FAKRO szykuje rewolucję i konkurencję dla innych producentów okien pionowych…
Niezaprzeczalnie będziemy jedyną firmą na rynku, której produkty zaspokoją kompleksowo potrzeby klientów w stolarce budowlanej. Jasno należy jednak zaznaczyć, że ten produkt w ogóle nie będzie konkurencyjny względem okien PVC, aluminiowych czy drewnianych. Nikomu nie zabierzemy rynku, co więcej, chcemy ten rynek tworzyć. To zupełnie nowa, dotychczas niesklasyfikowana na rynku jakość. Chcemy pokazać, że nasz system to rozwiązanie holistyczne. Okna fasadowe posiadają olbrzymie przeszklenia o szerokości nawet do 12 metrów i wysokości prawie 3 metrów. Dzięki temu w domu czy biurze zyskujemy całą przeszkloną ścianę, ponadto otwieraną jak drzwi tarasowe w sposób łatwy i bezpieczny. Nie wychodząc na zewnątrz, możemy cieszyć się pięknym widokiem.
Gdzie będzie można obejrzeć i kupić takie cuda?
Obecnie budujemy nową, alternatywną sieć sprzedaży. Nieprzerwanie współpracujemy z dystrybutorami okien dachowych, ale także zapraszamy do współpracy salony sprzedaży stolarki pionowej oraz monterów stolarki. Jesteśmy przygotowani na wyeksponowanie produktów marki INNOVIEW w salonach, które zdecydują się na współpracę z nami. Na tę okoliczność przygotowywaliśmy wyjątkowe eskpozycje.
Pierwszy raz zobaczyliśmy tę ekspozycję podczas tegorocznych Targów Budowlanych BUDMA. Zrobiła wrażenie?
Niesamowite! Po raz pierwszy spojrzeliśmy na okna wertykalne nie jak na produkt budowlany, ale element wystroju wnętrza, który stał się wizytówką nowej oferty FAKRO. Dla architektów obietnica otwierania wnętrza na świat oznacza nowe, ciekawe możliwości projektowania budynków. Dla odbiorców końcowych oznacza to możliwość stworzenia wyjątkowego wnętrza odpowiadającego ich potrzebom. Dla dystrybutorów daje możliwość łatwego odróżnienia oferty marki FAKRO na tle otoczenia rynkowego i wprowadzenia produktów do swojej oferty.
BUDMĘ 2017 będą Państwo długo wspominać również dlatego, że FAKRO otrzymało potrójne złoto. Jakie produkty zostały nagrodzone?
Wyróżniono aż 3 produkty marki FAKRO: okno dachowe uchylno-obrotowe FPP-V preSelect2, drzwi przesuwne INNOVIEW HST Sky, supertermoizolacyjne schody strychowe LTK Energy.
W czym tkwi unikatowość tych produktów?
Okno dachowe uchylno-obrotowe FPP-V preSelect2 otwiera się szerzej niż w klasycznym rozwiązaniu. Skrzydło ma prawie o 30% większy zakres możliwości uchylenia skrzydła do 45 stopni, co umożliwia jeszcze pełniejsze wykorzystanie stworzonej na poddaszu przestrzeni. To doskonałe rozwiązanie dla osób dbających o komfort i doceniających piękny widok za oknem.
Uhonorowano również unikatowość drzwi przesuwnych INNOVIEW HST Sky. Nowoczesne połączenie wytrzymałej zewnętrznej ramy aluminiowej i wewnętrznej drewnianej w nagrodzonych drzwiach HST Sky gwarantują trwałość i wysoką estetykę wnętrza. Trzeci Złoty Medal trafił do FAKRO za supertermoizolacyjne schody strychowe LTK Energy. To doskonałe rozwiązanie do domów energooszczędnych oraz budynków, w których występuje duża różnica temperatur pomiędzy użytkowanym pokojem a nieużytkowanym strychem.